Z przewodnikiem po starowce gdanska studia.pdf
(
1684 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Z_przewodnikiem_postarowce gdanska studia.doc
UNIWERSYTET WARSZAWSKI
Wydział Historyczny
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych
Studia Zaoczne
Konspekt lekcji bibliotecznej
Święto miasta:
„
Poznajemy starówkę: Gdańsk”
Praca semestralna
Metodyka pracy z czytelnikiem dziecięcym
Dr Dorota Grabowska
Grażewicz Rafał
Nr albumu 275139
Studia Licencjackie Zintensyfikowane
Rok 2007/2008
T
EMAT
:
„Zapoznanie się z ulicą Długą i Długim Targiem w
Gdańsku - budowle, historia”
T
REŚCI PROGRAMOWE
:
1.
Historii i zabytki Gdańska umiejscowione na ulicy Długiej i Długim Targu
Z
AMIERZONE OSIĄGNIĘCIA
:
1.
Potrafi wymienić źródła informacji turystycznej
2.
Potrafi dokonać selekcji zebranych informacji
3.
Zna zabytki i historię Gdańska (omawiane na zajęciach)
4.
Zna zasady pracy w Internecie oraz korzystania z programów na płytach CD
5.
Potrafi współdziałać w grupie
2
C
ZAS TRWANIA ZAJĘĆ
:
1 x 45 minut
M
ETODY
,
TECHNIKI I FORMY
:
1.
rozmowa
2.
dyskusja
3.
praca z komputerem
4.
praca w grupach
5.
praca twórcza – zespołowa
M
ATERIAŁY
:
1.
pracowania wyposażona w komputery połączone z Internetem
2.
płyta CD z przewodnikiem turystycznym
3.
przewodniki turystyczne
4.
foldery turystyczne
5.
książki historyczne dotyczące Gdańska
6.
plany miasta Gdańska
U
WAGI
:
1.
Uczniowie wykorzystają posiadane informacje podczas wycieczki po starówce
Gdańskiej
P
RZEBIEG LEKCJI
:
I.
Wprowadzenie
-
Nauczyciel rozmawia na temat przewodników turystycznych, i książek
historycznych, planów miasta,.
a)
Do czego służy przewodnik turystyczny?
b)
Czym kierujecie się przy wyborze przewodnika turystycznego?
c)
Do czego służy plan miasta?
d)
Jakie informacje są zawarte w książkach historycznych dotyczących
Gdańska?
e)
Jak wykorzystać informacje zawarte w książkach historycznych, i
plan miasta?
3
-
Uczniowie zapoznają się z różnymi rodzajami przewodników turystycznych,
oraz książek historycznych, a także planami miasta, tak aktualnymi jak i
historycznymi.
Nauczyciel dzieli uczniów na kilkuosobowe grupy. Każda z grup otrzymuje
inny rodzaj przewodnika turystycznego (książkowy, na płycie CD, on-line),
oraz książkę historyczna zawierającą informacje na temat zabytków starówki
Gdańska, także plan miasta, aktualny lub historyczny.
Nauczyciel prosi, aby grupy uważnie zanalizowały wybrane przewodniki turystyczne,
plan miasta Gdańska, i książki historyczne a także podały wady i zalety omawianych
pozycji oraz odpowiedziały na pytania:
1.
Z jakich elementów składa się przewodnik turystyczny?
2.
Co przyciąga wzrok i dlaczego?
3.
Jakie informacje powinien zawierać dobry przewodnik turystyczny?
4.
Jakie ciekawostki na temat zabytków starówki Gdańska się w nich znajdują ?
5.
Jakie informacje na temat zabytków ul. Długiej i Długiego Targu powinny się w
nim znaleźć ?
6.
Czy fakty zawarte w książkach historycznych powinny być przedrukowywane w
przewodnikach?
7.
Czy plan miasta jest przejrzysty, czy umożliwia identyfikacje zabytków na
starówce?
-
Omówienie przez przedstawicieli grup wykonanego zadania
II. Część właściwa lekcji
Uczniowie pracują w grupach korzystając ze wszystkich dostępnych przewodników
turystycznych, planów miasta, oraz książek historycznych dotyczących Gdańska i
starówki.
ETAP 1
Losowanie obiektu turystycznego na starówce do opracowania przy wykorzystaniu
wszelkich dostępnych źródeł informacji.
ETAP 2
Wyszukiwanie i selekcja informacji dotyczących opracowywanego obiektu w:
-
Internecie
4
-
przewodnikach na płytach CD
5
Plik z chomika:
gstdjbabin
Inne pliki z tego folderu:
waldkarte_oliva_zoppot.jpg
(961 KB)
Sopot_Orlowo_Kack.jpg
(4704 KB)
plan_1946_wrzeszcz.jpg
(3448 KB)
plan_1946_oliwa.jpg
(1896 KB)
pharus_danzig_mit_langfuhr.jpg
(3419 KB)
Inne foldery tego chomika:
- █ Android █
�� MAFIA III [PC]
- ◢❘◤ ❖ PROGRAMY WINDOWS ❖
- ♛ Nowości 3D 2012 ♛
- ♛ Nowości 3D 2012 ♛(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin