Przykladowa_Opinia_9.doc

(30 KB) Pobierz

 

 

………………………………………..                                          …………, dn. ……………..

                /pieczęć szkoły/

 

SKIEROWANIE

NA BADANIA SPECJALISTYCZNE

DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W ………….

UL. ……………………………………

 

Wnioskodawca :………………………………….

 

1.     Imię i nazwisko ucznia: ………….………..  klasa………..

2.     Data i miejsce urodzenia: ……………………

3.     Miejsce zamieszkania: ……………………

4.     Data poprzedniego badania : ……………………………..

5.     Powód skierowania, opinia dydaktyczna o uczniu (postępy w nauce, motywacja, aktywność na terenie szkoły, klasy , środowiska rodzinnego, współpraca rodziców ze szkołą, zachowanie ucznia).

 

            Konrad ma trudności w czytaniu, w pisaniu ze słuchu i z pamięci

oraz w obliczeniach matematycznych.

Czyta w wolnym tempie sposobem mieszanym- sylabami i wyrazami.

Wyrazami czyta proste, krótkie słowa , natomiast ma trudności z odczytaniem wyrazów o dłuższej strukturze. Podczas czytania często przekręca końcówki wyrazów, zgaduje. Nie zawsze rozumie treść czytanego tekstu.

Z tablicy przepisuje zdania z licznymi błędami. Ma kłopoty z poprawną pisownią wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. W pisaniu ze słuchu i pamięci popełnia liczne błędy ortograficzne w wyrazach z „ó”, „rz”, „ż”, „ch”, „h”. Zna zasady pisowni wyrazów z „ó”i „rz” wymiennym , ale nie potrafi ich zastosować.

Ma trudności z ułożeniem wypowiedzi pisemnej na dany temat. Oczekuje pomocy podczas pisania opowiadań. Nie potrafi uporządkować wyrazów według alfabetu. Popełnia dużo błędów w rozpoznawaniu części mowy.

             Słabo opanował tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100.

Nie pamięta o kolejności wykonywania działań . Wolno wykonuje obliczenia

i często popełnia błędy. Rozwiązuje tylko proste zadania tekstowe.

            Często potrzebuje pomocy ze strony nauczyciela. Nie zawsze potrafi skupić się na zajęciach i na wykonaniu konkretnej pracy. Jest rozkojarzony

i nieuważny w czasie zajęć.

Nie zawsze kończy rozpoczęte zadanie, ponieważ pracuje w bardzo wolnym tempie i szybko się zniechęca. Często spóźnia się do szkoły. Przychodzi

na pierwsze zajęcia z kilkuminutowym opóźnieniem. Nie potrafi utrzymać porządku na stanowisku pracy. Ma bałagan na stoliku i pod stolikiem.

Potrafi zachować się stosownie w różnych sytuacjach i nie stwarza większych problemów wychowawczych. Raczej zgodnie bawi się z rówieśnikami, czasami zdarzają się drobne nieporozumienia.

          Rodzice kontaktują się z wychowawcą, ale tylko na wezwanie.

Nie uczęszczają systematycznie za zebrania z rodzicami i nie realizują

w pełni zaleceń wychowawcy co do pracy z dzieckiem  w domu np. dotyczących systematycznych ćwiczeń w czytaniu i utrwalaniu tabliczki mnożenia.

 

6.     Zastosowane przez nauczyciela i szkołę formy opieki i pomocy:

 

Uczeń uczestniczy w dodatkowych zajęciach z języka polskiego

i matematyki w celu wyrównywania braków w wiedzy. Jednakże często opuszcza te zajęcia .  Ma dodatkowe ćwiczenia do pracy w domu

oraz wsparcie nauczyciela podczas zajęć.

 

 

 

                                                                  

 

                                                                 

 

………………………………..                    …………………………………                                               /pieczęć i podpis dyrektora szkoły/                  /podpis wychowawcy klasy/

 

 

 

Załączniki:

1. Prace pisemne ucznia.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin