Andrzejkowa impreza[1].doc

(33 KB) Pobierz
1

1.     Losowanie.

Dzieci losują kartki, które dzielą je na 4 lub 5 zespołów w zależności od liczebności klasy. Na kartkach umieszczone są następujące nazwy (każda powtarza się 5 razy):

1.     czarodziej

2.     wróżbita,

3.     elf

4.     krasnoludek

W ten sposób tworzą się zespoły czarodziei, wróżbitów, elfów i krasnoludków. Kartki są jednocześnie wizytówkami, które dzieci przypinają do ubrania, wcześniej dopisując swoje imię np. czarodziej Adam.

2.     Praca w Grupach:

Ø     Nauczyciel wskazuje grupom ich miejsce w sali stawiając na stolikach nazwy „Siedlisko czarodziei”, „Siedlisko wróżbitów”, Siedlisko elfów”, „Siedlisko krasnoludków”.

Ø     Grupy mają do dyspozycji bibułę, klej, nożyce, z których muszą wykonać dla siebie emblematy odróżniające ich od innych grup np. opaski na głowę, kokardy, apaszki itp.) – nauczyciel podpowiada jeżeli grupy mają trudności z wymyśleniem emblematu.

3.     Praca w Zespole:

Ø     Wszyscy siadają w kole

Ø     Nauczyciel pyta – Czy wiecie jakie święto dziś obchodzimy

Po ustaleniu odpowiedzi nauczyciel czyta krótką historię andrzejkowych tradycji.

4.     Zabawa Muzyczno – Ruchowa.

Gra muzyka. W chwili gdy muzyka milknie padają polecenia wykonania krótkich działań w ruchu np.. uścisnąć jak najwięcej rąk, uścisnąć jak najwięcej kostek u nóg, spojrzeć jak największej liczbie osób prosto w oczy, zgrupować się według koloru oczu itp.

5.     Praca w Grupach.

Grupy otrzymują karty pracy – ich zadaniem jest wspólne dokończenie, w ciągu określonego czasu, przysłów:

1)          Cicha woda ..............................................................................

2)          Jak sobie pościelisz ..................................................................

3)          Kto pyta ....................................................................................

4)          Gdzie dwóch się bije ................................................................

5)          Wybiera się jak ........................................................................

6)          Strach ma .................................................................................

7)          Ten się śmieje ..........................................................................

8)          Kto pod kim dołki kopie ...........................................................

9)          Paluszek i główka ....................................................................

10)     Czego Jaś się nie nauczy .........................................................

 

              Uwaga:

Można również zastosować inną wersję tego zadania – w zależności od zespołu klasowego. Zamiast dopisywać zakończenia przysłów mogą uczniowie je dobierać z rozsypanki i naklejać w odpowiednich miejscach.

Grupa, która zrobiła zadanie jako pierwsza otrzymuje nagrodę żółty klucz (klucz z kolorowego kartonu), miejsce drugie – klucz błękitny, trzecie – zielony, itd.

Nagrodzenie wspólnych wysiłków brawami.

6.     Zabawa Muzyczno – Ruchowa.

Dzieci tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka się urywa nauczyciel podnosi do góry dużą kostkę pokazując wyraźnie jedną ściankę. Dzieci mają za zadanie szybko połączyć się w grupy liczące tyle osób, ile oczek było pokazane na kostce. Po utworzeniu grupek padają polecenia, po których dzieci tańczą przez chwilę wykonując zadanie. Potem następuje powrót do swobodnego tańca.

Polecenia mogą być następujące:

I – Każdy jest kelnerem w zatłoczonej restauracji.

II – Jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, a druga jest jej cieniem.

III – Jedna osoba jest starym samochodem, a dwie ją pchają.

IV – Wszyscy stoją pod jednym parasolem i tańczą.

V – Jedna osoba ma urodziny, pozostałe jej gratulują.

VI – Jedna osoba to lokomotywa, pozostałe są wagonikami.  

7.     Praca w Grupach.

Każda grupa przygotowuje jedną wróżbę wg instrukcji znajdującej się w kopercie, które wcześniej losują.

I grupa – wypisuje na kolorowych karteczkach jak najwięcej nazw zawodów – wróżba „Kim będę?”

II grupa – wypisuje na karteczkach w dwóch kolorach, na jednym – imiona chłopców, na drugim – imiona dziewcząt – wróżba „ Imię mojej sympatii”

III grupa – wypisuje na kolorowych karteczkach ( przy pomocy nauczyciela) „Co wydarzy się w najbliższej przyszłości” np. odwiedzi cię ciocia, podróż, dostaniesz prezent...

IV grupa – wpisuje na kolorowych karteczkach nazwy miast i państw wróżba „Gdzie będziesz mieszkał jak dorośniesz?”

8.     Zabawa Muzyczno – Ruchowa. Muzyczna Loteryjka.

Dzieci tańczą dowolnie w rytm muzyki. W pewnej chwili prowadzący wyłącza muzykę, a ktoś z uczestników wyciąga z podanego pojemnika los. Na losie napisane jest polecenie, według którego dzieci tańczą dalej po ponownym włączeniu muzyki. 

9.     Podsumowanie Zabawy.

Ø     Wszyscy siadają w kole

Ø     Nauczyciel proponuje, aby wszystkie karteczki z wróżbami, które wylosowały dzieci, jak również wizytówki, emblematy i klucze, które otrzymały poszczególne „siedliska” złożyć do pudła ( z podwójnym dnem).

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin