Ogrywaj�c skal� molow� zaczynaj�c od prymy na strunie E6 napotykamy na bardzo ciekaw� "przeszkod�" Przyjrzyjmy si� tabulaturze, a w szczeg�lno�ci opalcowaniu: 1-wskazuj�cy, 2-�rodkowy, 3-serdeczny, 4-ma�y Skala A-moll i intuicyjne opalcowanie 1 3 4 1 3 4 1 3 1 2 4 1 2 4 1 E-----------------------------5------- B-----------------------5-7-8--------- G-----------------4-5-8--------------- D-------------5-7--------------------- A-------5-7-8------------------------- E-5-7-8------------------------------- A teraz z nieznacznie zmienionym opalcowaniem: 1 3 4 1 3 4 1 4 1 2 4 1 2 4 1 E-----------------------------5------- B-----------------------5-7-8--------- G-----------------4-5-8--------------- D-------------5-7--------------------- A-------5-7-8------------------------- E-5-7-8------------------------------- Co si� zmieni�o? d�wi�k na strunie D i progu 7 gramy palcem MA�YM, a nie serdecznym. Co nam to daje? mniejsze napi�cie w d�oni i przygotowanie jej do rozci�gni�cia si� na 4 pr�g na ni�szej strunie. Prosze pograjcie pare razy pierwsze opalcowanie, a potem sprob�jcie drugiego i wczujcie si� w napi�cia jakie zachodz� w lewej r�ce... Ta technika sie przyda i warto o niej pami�ta�, poniewa� tego typu przej�cia pojawiaj� si� w innych skalach i r�nych zagrywkach... Pozdrawiam!
Michau25