IV. Robimy zakupy.doc

(44 KB) Pobierz
IV

IV.             Robimy zakupy

 

Cele ogólne:              Obserwowanie pracy ludzi w przedszkolu oraz w bliskim otoczeniu (pracowników sklepu, apteki, poczty).

Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem. Zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w miejscach publicznych.

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Oglądanie ilustracji przedstawiające: sklep, pocztę, aptekę. Nazywanie tych miejsc. Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące osób pracujących na poczcie , w sklepie i w aptece. Zwrócenie uwagi na sposób zachowania się w miejscu publicznym. Dobieranie napisów do odpowiednich miejsc.

- wie jak nazywają się miejsca przedstawione na ilustracjach,

- nazywa osoby pracujące w sklepie, aptece, na poczcie,

- wypowie się na czym polega ich praca,

- wie jak należy zachować się  w miejscach publicznych,

 

Myślę, mówię, czytam…

Ilustracje, napisy

2.

Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „Jak wróbelek niebożę, siadł na wentylatorze”. Wypowiedzi dzieci dotyczące tekstu opowiadania. Poznawanie cukierni, zapoznanie z produktami jakie można tam kupić. Czytanie całościowe wyrazów tort.

 

- słucha uważnie opowiadania,

- potrafi wypowiedzieć się na określony temat,

- wie co to jest cukiernia i jakie produkty można tam kupić,

Myślę, mówię, czytam…

Tekst opowiadania

3.

Zabawa dydaktyczna „Idziemy do sklepu” – określanie pierwszej głoski w nazwie obrazka. Wybieranie (kupowanie) tych przedmiotów których nazwy zaczynają się na taką samą głoskę jak podany przez nauczyciela przedmiot.

 

- określi pierwszą głoskę w wyrazie,

- wybiera przedmioty zaczynające się na podaną głoskę,

 

Myślę, mówię, czytam…

Obrazki, sylwety koszyczków

4.

„Mój sklep” – wykonanie własnego sklepu techniką collage. Samodzielne wykonanie obrazka nową techniką przy użyciu różnego rodzaju materiałów plastycznych.

 

- wybiera różnego rodzaju materiał do stworzenia własnej kompozycji,

- starannie wykonuje pracę,

Ja i sztuka - plastyka

Dowolne materiały plastyczne

5.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów (zbiór własny) – wyrażanie siebie i swoich odczuć poprzez ruch rytmiczny. Dobieranie ruchów i gestów do proponowanej muzyki.

 

- słucha prezentowanych muzyki i swobodnie porusza się do niej,

- potrafi pokazać gestem takie emocje jak: radość, strach, złość, itp.

Sprawność ruchowa

 

6.

Ćwiczenia grafomotoryczne z kartą pracy. Wybieranie spośród różnych produktów tylko te zdrowe, wycinanie

i przyklejanie w koszu na zakupy. Wdrażanie do logicznego myślenia. Uzasadnianie swoich wyborów.

- usprawnia pracę ręki,

- wie jakie produkty są zdrowe,

- wycina, nakleja, obrazki,

Myślę, mówię, czytam, przygotowuję się do pisania

 

7.

„Krakowiak wiosenny” – słuchanie piosenki, określenie jej charakteru, tempa. Nauka kroków krakowiaka, taniec do piosenki w parach po kole. Wyjaśnienie jakim rodzajem tańca jest krakowiak.  Oglądanie ilustracji stroju krakowskiego.

- wykona krok krakowiaka (cwał),

- wie, że jest to taniec narodowy,

- wie jak wygląda strój krakowski,

Ja i sztuka - muzyka

Nagranie muzyczne tańca, ilustarcje

8.

Zabawa dydaktyczna „Cięższy od, lżejszy od” w oparciu o wiersz H. Bechlerowej „Miś na huśtawce”. Stosowanie słów: lżejszy od, cięższy od, taki sam. Porównywanie masy przedmiotów.

 

- porównuje masę przedmiotów „na oko”,

- stosuje określenia cięższy, lżejszy,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

Karta pracy nr 31

9.

„Koszyczek na zakupy” – wykonanie papierowego koszyczka. Wycinanie po linii, sklejanie,  modelowanie kształtu koszyczka i ozdabianie według własnego pomysłu.

 

- wycina po linii,

- zagina papier wg instrukcji nauczyciela,

- skleja elementy,

- ozdabia wg własnego pomysłu,

Ja i sztuka - plastyka

Szablon koszyczka do wycinania

10.

Zabawy ruchowo – naśladowcze „Idziemy na zakupy, wracamy z zakupów” oraz „Poruszajcie się jak zagram”

 

- naśladuje ruchem czynności wykonywane w różnych sytuacjach życiowych,

Sprawność ruchowa

 

 

 

 

 

Literatura:              „Pięciolatek. Bawię się i uczę” Przewodnik metodyczny – red. W. Żaba – Żabińska, C. Cyrański                                                       

                            „Moje 5 – lat. Scenariusze zajęć muzyczno – ruchowych – E. Konarska, Cz. Cyrański

 

 

 

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin