Rycerz.pdf

(891 KB) Pobierz
Rycerz
Rycerz Magii
Rycerze to magiczni wojownicy, którzy strzegą prawa. Są oni
doskonale przystosowani do
walki przeciwko magii i w tym
przestrzega kodeksu wspólnego dla wszystkich charakterów.
Religia: Rycerze zwykle nie oddają czci żadnemu bóstwu.
Wierzą, że nawet bogowie są stronniczy w swych osądach. Jeśli jednak
Rycerz oddaje cześć jakiemuś bogu zwykle jest to św. Cuthbert lub
Heironeous.
Pochodzenie: Postać, która jest Rycerzem zwykle
wcześniej była strażnikiem miejskim lub należała do gwardii bogatego
arystokraty. Taki strażnik, który pobierał nauki u kapłana może stać się
przedstawicielem tej klasy.
Rasy: Każdy może być rycerzem, lecz są to głównie ludzie,
gdyż to oni najlepiej spełniają się w połączeniu prawa, siły i magii.
Często są to także półelfy, które idą w ślady ludzi. Nierzadko
krasnoludy wybierają tę ścieżkę. Członkowie innych ras bardzo rzadko
odkrywają w sobie Rycerza i prawie się ich nie spotyka.
Inne klasy: Rycerze bardzo dobrze współpracują z innymi
klasami. Szczególnie z Czarodziejami lub Zaklinaczami. Niezbyt
dobrze jednak czują się w drużynie, zwłaszcza z Łotrzykami, ze
względu na ich chaotyczny charakter i bardami, z tego samego
powodu.
Informacja o zasadach gry
Rycerze mają następujące statystyki.
Atrybuty: Dla Rycerza dwa równie ważne, a zarazem
najważniejsze atrybuty to siła i roztropność, ponieważ walczą oni
zarówno wręcz jak i używają magii. Trzecim ważnym atrybutem jest
charyzma, jeśli Rycerz woli rozwiązywać spory słowem, lub budowa,
jeśli lubi to robić mieczem.
właśnie się specjalizują.
Dobrze władają magią objawień.
Rycerze zwykle jeżdżą po
świecie i pilnują porządku. W
przeciwieństwie jednak
do innych stróżów prawa,
to oni określają własne
prawa i ich przestrzegają.
Neutralni Rycerze są jak
sędziowie, źli pilnują
prawa mieczem, którego
w jego egzekwowaniu
często nadużywają. Z kolei
dobrzy Rycerze walczą z
potworami, złymi
stworzeniami i szerzą pokój.
Osiedli Rycerze często są
przyboczną gwardią wysokich
urzędników
państwowych, ale także mogą
być zwykłymi klerykami
pracującymi w straży
miejskiej.
Poziom
Bazowa premia
do ataku
Wytr.
Ref.
Wol.
Specjalne
1.
+1
+2
+0
+2
zasady, nakładanie rąk
(rzt)
2.
+2
+3
+0
+3
3.
+3
+3
+1
+3
Charakter: Dowolny praworządny.
Kość Wytrzymałości: k10.
4.
+4
+4
+1
+4
5.
+5
+4
+1
+4
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe (i atrybut kluczowy dla każdej nich) to
+Czarostwo (int)
+Dyplomacja (cha)
+Jeźdźectwo (zr)
+Koncentracja (bd)
+Leczenie (rzt)
+Rzemiosło (int)
+Wiedza (szlachetność) (int)*
+Zastraszanie (cha)
+Zawód (rzt)
6.
+6/+1
+5
+2
+5
7.
+7/+2
+5
+2
+5
8.
+8/+3
+6
+2
+6
9.
+9/+4
+6
+3
+6
10.
+10/+5
+7
+3
+7
11.
+11/+6/+1
+7
+3
+7
12.
+12/+7/+2
+8
+4
+8
*jest to odpowiednik "Wiedza (religia)" u kapłana, ale ze względu na
to, iż Rycerze najczęściej nie wierzą w żadne bóstwo, na tym opiera się
ich wiedza o źródle mocy ich czarów (umiejętność ta powinna być
traktowana jako Wiedza - Religia przy wybieraniu atutu Epickie
Czarowanie)
13.
+13/+8/+3
+8
+4
+8
14.
+14/+9/+3
+9
+4
+9
15.
+15/+10/+5
+9
+5
+9
Punkty umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z intelektu.
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe Rycerza.
Biegłość w broni i pancerzu: Rycerze biegle posługują się
wszelką bronią prostą i żołnierską, a także wszelkimi rodzajami
pancerzy i tarcz.
Nakładanie rąk: Działa analogicznie do umiejętności
czaropodobnej Paladyna o
16.
+16/+11/+6/+1
+10
+5
+10
17.
+17/+12/+7/+2
+10
+5
+10
18.
+18/+13/+8/+3
+11
+6
+11
19.
+19/+14/+9/+4
+11
+6
+11
tej samej nazwie (Rycerz może
uleczyć dziennie tyle
punktów obrażeń ile wynosi jego
20.
+20/+15/+10/+5
+12
+6
+12
premia z roztropności
razy poziom w tej klasie). Tej
umiejętności Rycerz
może użyć tyko do uleczenia
Przygody: Rycerze jeżdżą po świecie w poszukiwaniu
przygód lub żyją osiadle. Podróżując szerzą czasami dobro, czasami
zło, ale zawsze prawo. Rycerze, którzy zdecydowali się zostać
posukiwaczami przygód najczęściej zrobili to aby pomagać albo
nawracać na drogę prawa. Swojego prawa.
Charakterystyka: Ze wszystkich klas Rycerze mają
najlepsze kwalifikacje do walki przeciw magii. Ich rzuty obronne
chronią ich przed magią, a pancerze przed ranami. Jeśli jednak to nie
poskutkuje Rycerz ma pomocny arsenał czarów. Rycerze mogą wybrać
czy wolą się szkolić magicznie czy fizycznie. Najczęściej jednak jest
to coś pomiędzy. Przedstawiciele tej klasy często mają swoją ulubioną
broń, którą świetnie władają.
Charakter: Rycerze mogą mieć dowolny charakter ale
zawsze praworządny. Rycerze to bohaterowie, którzy mają określone
zasady, których się trzymają. W przypadku dobrego Rycerza będą to
prawdopodobnie prawa zbliżone do praw miejskich, z tym wyjątkiem,
iż dobre będzie zabijanie złych. Neutralny Rycerz to sędziowie, źli z
kolei to tacy, którzy sami postawili sobie swoje prawa. Są one dobre
dla ich właściciela, ale często okrutne dla innych. Jednak każdy Rycerz
siebie.
Zasady: Rycerz ma określone
zasady, których musi przestrzegać. Jeśli
notorycznie będzie je łamał, traci zdolność
rzucania czarów na tyle dni, ile wynosi jego poziom w
tej klasie, a także bazową premię do ataku. Jeśli
rycerz zmieni charakter na niepraworządny nie może
zdobywać poziomów w tej klasie. Oto zasady Rycerza:
+ nie może zabijać bez powodu (powodem
może być na przykład podejrzenie chaotycznego
charakteru czy chęć wzbogacenia się, jednak powód
musi być zgodny z charakterem rycerza)
+ nie może zignorować walki, chyba iż interwencja grozi
jego życiu lub życiu osoby, na której mu zależy (interwencją może być
na przykład zawołanie straży miejskich)
+ własnoręcznie może zabić dziecko tylko w samoobronie
(dotyczy to tylko dzieci humanoidalnych)
94542996.018.png 94542996.019.png 94542996.020.png 94542996.021.png 94542996.001.png 94542996.002.png 94542996.003.png 94542996.004.png
+ jeśli wie o czyimś chaotycznym charakterze musi tą osobę
przynajmniej pouczyć (wystarczy, że powie na przykład: "Twoje czyny
są złe, powinieneś się zmienić.")
Czary: Rycerz moc magiczną czerpie z siły swoich
przekonań i ideałów. Rzuca on czary objawień, bez
konieczności wcześniejszego ich
przygotowywania.
Zdolność rzucania czarów jest
oparta na roztropności. Jego lista
czarów jest ograniczona. Otrzymuje
on także domenę. Gracz może wybrać każdą
domenę kapłańską oprócz domeny chaos.
Poniżej znajduje się tabela, określająca ile
czarów dziennie może rzucić ta postać.
Pierwsza cyfra określa ile czarów na dzień z
danego poziomu czarów może rzucić Rycerz, natomiast
druga cyfra oznacza ile czarów z danego poziomu czaru
domenowego otrzumuje on na dzień. Poniżej znajduje się lista czarów
Rycerza:
+Mniejsze odnowienie
+Osłanianie kogoś
+Rozgrzanie metalu
+Sfera prawdy
+Snop dźwięku
+Wstrzymanie osoby
+Wytrzymałość
+Zadawanie średnich ran
3-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Leczenie poważnych ran
+Niewidzialność
+Ochrona przed negatywną energią
+Piekące światło
+Rozproszenie magii
+Zadawanie poważnych ran
4-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Błyskawica
+Leczenie krytycznych ran
+Niepodatność na czar
+Odnowienie
+Odpędzenie śmierci
+Posłanie
+Stąpanie po powietrzu
+Zadawanie krytycznych ran
5-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Eteryczny spacer
+Krąg leczniczy
+Krąg zagłady
+Odporność na czary
+Ogniste uderzenie
+Przywołanie z martwych
+Większy rozkaz
+Zabicie żywego
6-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Bariera z ostrzy
+Geas/Poszukiwanie
+Krzywda
+Osłona antywitalności
+Uzdrowienie
+Większe rozproszenie
7-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Bluźnierstwo
+Regeneracja
+Sentencja
+Święte słowo
+Wskrzeszenie
+Zniszczenie
8-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Masowe uzdrowienie
+Ognista burza
+Pole antymagii
+Symbol
+Tarcza prawa
+Trzęsienie ziemii
9-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1.
3
1+1
-
-
-
-
-
-
-
-
2.
4
2+1
-
-
-
-
-
-
-
-
3.
4
2+1
1+1
-
-
-
-
-
-
-
4.
4
3+1
2+1
-
-
-
-
-
-
-
5.
4
3+1
2+1
1+1
-
-
-
-
-
-
6.
4
3+1
3+1
2+1
-
-
-
-
-
-
7.
4
4+1
3+1
2+1
1+1
-
-
-
-
-
8.
4
4+1
3+1
3+1
2+1
-
-
-
-
-
9.
4
4+1
4+1
3+1
2+1
1+1
-
-
-
-
10.
4
4+1
4+1
3+1
3+1
2+1
-
-
-
-
11.
4
4+1
4+1
4+1
3+1
2+1
1+1
-
-
-
12.
4
4+1
4+1
4+1
3+1
3+1
2+1
-
-
-
13.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
2+1
1+1
-
-
14.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
3+1
2+1
-
-
15.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
2+1
1+1
-
16.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
3+1
2+1
-
17.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
2+1
1+1
18.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
2+1
19.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
3+1
20.
4
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
4+1
0-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Leczenie drobnych ran
+Odporność
+Przewodnictwo
+Światło
+Wykrycie magii
+Zadawanie drobnych ran
1-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Boskie względy
+Leczenie lekkich ran
+Powodowanie strachu
+Rozkaz
+Schronienie
+Wykrycie chaosu
+Zadawanie lekkich ran
2-POZIOMOWE CZARY RYCERZA
+Brama
+Burza zemsty
+Cud
+Implozja
+Prawdziwe wskrzeszenie
+Uwięzienie duszy
+Wyssanie energi
+Bycza siła
+Leczenie średnich ran
94542996.005.png 94542996.006.png 94542996.007.png 94542996.008.png 94542996.009.png 94542996.010.png 94542996.011.png 94542996.012.png 94542996.013.png 94542996.014.png 94542996.015.png 94542996.016.png 94542996.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin