Plan pracy Luty.doc

(79 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Luty 2010

Zadania:

1.      Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, między innymi z pracą kucharki. Zapoznanie z czynnościami jakie wykonują, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór.

2.      Dbanie o spożywanie zdrowej żywności – warzyw, owoców, mięsa, nabiału oraz picie soków, kompotów i wody mineralnej.

3.      Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze.

 

Tematyka: Jesteśmy samodzielni w kuchni. ( 1-5.02.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 1

III – 3

VI 5

X - 3

XIV – 2, 5

XV - 2

V – 1, 4

- Zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem przedszkolnej kuchni.

- Poznanie pracy kucharki.

 

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

- Prezentacja rysunków przedstawiających przedmioty wykorzystywane w pracach kuchennych, nazywanie ich i określanie do czego służą (Karta pracy B nr 10);

- Wprowadzenie do tematyki zajęć poprzez słuchanie wiersza

A. Rżysko-Jamrozik „W kuchni”- rozmowa z dziećmi na temat treści utworu; naśladowanie czynności, o których mowa w wierszu przez dzieci; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Zwiedzanie kuchni w przedszkolu, zapoznanie z jej wyglądem i wyposażeniem; rozpoznawanie i nazywanie znajdujących się tam przedmiotów służących do przygotowywania posiłków; obserwowanie kucharek przy pracy. Rozmowa na temat posiłku, który przygotowują, produktów i urządzeń potrzebnych do jego wykonania.

 

- Zabawy orientacyjno-porządkowe: „Z garnka do garnka”; „Zamieniamy się kubeczkami, „Zagwiżdż jak czajnik”- wyrabianie szybkiej reakcji na umówiony sygnał.

 

 

- Rozpoznaje i nazywa przedmioty wykorzystywane w pracach kuchennych.

- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści.

- Pokazuje czynności występujące w wierszu.

- Wie, do czego służy przedszkolna kuchnia i co się w niej znajduje.

- Wyjaśnia, na czym polega praca kucharki.

- Potrafi reagować na umówiony sygnał.

 

2.

I 2

II - 2

III – 3

VI - 2

V – 1, 3

 

 

- Rozwijanie umiejętności samodzielnego przygotowania kanapek.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kształtowanie umiejętności rzutu do celu.

- Ćwiczenia klasyfikacyjne „Czego kucharka potrzebuje do pracy?- segregowanie obrazków ze względu na ich przeznaczenie.

- Rozmowa z dziećmi na temat swoich ulubionych potraw; próby wyjaśnienia, dlaczego one im najbardziej smakują; zwrócenie uwagi na jedzenie zdrowych produktów.

- Rozpoznawanie i nazywanie przygotowanych produktów przez nauczyciela do wykonania kanapek.

- Samodzielne wykonanie kanapek z wybranych przez dzieci; zwrócenie uwagi na zachowanie higieny; degustacja przygotowanych kanapek; wypowiedzi dzieci na temat smaku kanapek.

 

- Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Celujemy do garnka”.

- Segreguje obrazki według ich przeznaczenia.

- Wypowiada się na określony temat.

- Rozpoznaje i nazywa produkty spożywcze.

- Wykonuje kanapkę z przygotowanych produktów.

- Rzuca woreczek do koła.

 

 

 

3.

I – 2

III – 3

VIII – 1, 2

V – 3, 4

XII - 3

 

- Rozwijanie poczucia rytmu.

- Określanie charakteru piosenki

 

 

 

 

- Obserwacja ptaków w pobliskim parku.

 

 

- Słuchanie piosenki ”Wesoły czajnik- rozmowa na temat piosenki: Co grało w czajniku?; Jak grała woda?; Kto miał przyjść?; Czy przyszedł? – wypowiedzi dzieci na temat tempa i nastroju utworu; nauka piosenki metodą ze słuchu.

- Zabawa rytmiczna „Woda gra”- rytmiczne klaskanie podczas refrenu piosenki.

- Zabawy ruchowe przy poznanej piosence „Wesoły czajnik”.

 

- Spacer w pobliżu przedszkola; zachęcenie do obserwowania ptaków znajdujących się w najbliższej okolicy; prawidłowe nazywanie ich; szukanie na śniegu ptasich śladów; dokarmianie ptaków: ziarnami, okruszkami, kawałeczków słoniny na sznurkach.

 

- Uważnie słucha piosenki.

- Potrafi wypowiadać się na temat utworu.

- Rytmicznie klaszcze.

- Dostrzega piękno zimowego krajobrazu.

- Naśladuje odgłosy ptaków.

 

 

 

4.

 

I 2

II – 2, 5

III 3

V - 1

IV – 2

XIV - 2

 

 

 

 

- Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się przy stole.

 

 

 

 

 

 

 

- Kształtowanie umiejętności łączenia w pary odpowiednich przedmiotów.

- Swobodna rozmowa na temat „Nakrywamy do stołu- wypowiedzi dzieci dotyczące sposobu przygotowania stołu przed przyjściem gości na obiad; wspólne nakrywanie stołu z wykorzystaniem zabawek z kącika kuchennego.

- Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Gość ilustrowanego przez nauczyciela, rozmowa na temat jego treści; wypowiedzi dzieci na temat wyglądu stołu, podanych potraw, zachowania prosiaczka podczas posiłku. Zwrócenie uwagi na niewłaściwe zachowania. Ukazanie dzieciom konsekwencji niewłaściwego zachowania przy stole. Określenie wspólnie z dziećmi: Jak należy prawidłowo zachować się przy stole?.

 

- Zabawa „Co do czego pasuję?”- rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów związanych z jedzeniem oraz łączenie ich w odpowiednie pary.

 

 

- Potrafi nakryć do stołu.

- Uważnie słucha opowiadania.

-Wypowiada się na temat treści utworu.

- Wie, jak należy zachować się przy stole.

- Rozpoznaje i nazywa przedmioty znajdujące się na obrazkach.

- Potrafi łączyć w pary odpowiednie obrazki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

I – 2

II – 2

III - 3

IX – 2

V – 3, 4

- Rozwijanie sprawności manualnych.

- Poszerzanie doświadczeń plastycznych.

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej na świeżym powietrzu.

- Swobodna rozmowa z dziećmi na temat: Czym można jeść?, Kiedy używamy widelca, a kiedy łyżki?; wykonanie ćwiczeń w Karcie pracy B nr 11.

- Wykonanie pracy plastycznej „Kolorowe sztućce- ozdabianie rysunków przedstawiających łyżkę i widelec stemplami z ziemniaków. Oglądanie powstałych prac, umieszczenie ich w kąciku dla rodziców.

 

- Zabawy ruchowo-naśladowcze na świeżym powietrzu: „Ptaszki szukają jedzenia”; „Ostrożne koty”; „Saneczki”.

- Wie, czym można jeść posiłek.

- Potrafi wypowiedzieć się na określony temat.

- Ozdabia rysunek według własnego pomysłu.

- Prawidłowo posługuje się stemplami.

- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Poznanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.

2. Rozwijanie umiejętności opowiadania poprzez wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, odczytanego tekstu.

3. Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: Czy jesteśmy sami w kosmosie?. ( 15-19.02.2010)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin