kosz 3 -doskonalenie chwytów i podań.doc

(55 KB) Pobierz
Edyta Węglewska

Edyta Węglewska

 

KONSPEKT LEKCJI Z PIŁKI KOSZYKOWEJ

 

TEMAT: Doskonalenie chwytów i podań w koszykówce.

DATA: 24.04.2009

KLASA: V                                                    LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16

PŁĘĆ ĆWICZĄCYCH: mieszana

MIEJSCE ĆWICZEŃ: hala sportowa

KSZTAŁTOWANIE:

Umiejętności: uczeń potrafi wykonać podania z przed klatki piersiowej, po koźle i z nad głowy oraz chwyty piłki oburącz;

Motoryczność: uczeń kształtuje koordynacje ruchową poprzez różnego rodzaju podania i chwyty;

Wiadomości: uczeń zna podstawowe przepisy dotyczące piłki koszykowej oraz sposoby podań i chwytów w koszykówce;

AKCENTY WYCHOWAWCZE: uczeń potrafi współpracować w większej grupie;

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: piłki koszykowe, szarfy

Tok lekcji

Nazwa i opis ćwiczenia

Czas

Uwagi

Organizacyjno - metodyczne

Część wstępna

1. Ćwiczenia porządkowo- dyscyplinujące,

 

 

 

2. Gra ożywiająca

 

 

 

 

3. Ćwiczenia kształtujące wolne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna

1. Zabawa lub gra, ewentualnie ćwiczenia udoskonalające elementy gry drużynowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Gra lub zabawa drużynowa

 

Część końcowa

1. Zabawa o charakterze odprężającym i uspokajającym

2. Chód lub wolny trucht o charakterze uspokajającym

3. Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze

 

Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji, kontrola stroju i miejsca ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa, umotywowanie uczniów do ćwiczeń;

 

 

„Czaty” dzieci z wyznaczonej linii starają się biegiem dotrzeć do „wartownika” stojącego tyłem. Jednak, gdy ten się obraca muszą znieruchomieć w określonej przez nauczyciela postawie.

 

Ćwiczenia w truchcie:

a)      Odrzuty RR w bok z klaśnięciem z tyłu;

b)     Wymachy RR w górę;

c)      Krok odstawno – dostawny, przodem do środka koła i tyłem;

d)     Krok skrzyżny, j.w.;

e)      Skip A i C;

Nadal w truchcie każdy bierze piłkę:

a) podrzuty piłki w górę i chwyty;

b) przekładanie piłki z jednej R do drugiej wokół bioder;

c) w marszu –głębokie wypady z przełożeniem piłki pod N w wypadzie;

Uczniowie w rozsypce:

a)      Skłon T w przód z pogłębieniem;

b)     W skłonie T, toczenie piłki wokół NN;

c)      Przysiady z równoczesnym wznosem RR trzymających piłkę w górę;

 

Przypomnienie techniki prawidłowych podań i chwytów z przed kl. piersiowej i po koźle.

Ćwiczący w parach z piłkami ustawieni naprzeciw siebie w odległości 4 metrów:

·         podania i chwyty w parach,

·         jw. z większą siłą podania, momencie wyprowadzenia podania noga zakroczna przenoszona jest w przód do wykroku -w momencie chwytu piłki powrót do pozycji wyjściowej,

·         jw. podanie oburącz sprzed klatki piersiowej kozłem,

 

Ćwiczący w dwóch rzędach w odległości 4 metrów:

·         marsz i podania oburącz sprzed klatki piersiowej,

·         jw. w lekkim truchcie,

·         jw. w biegu,

 

„Do 10 podań” Uczniowie w dwóch drużynach. Aby zdobyć mały punkt – drużyna musi wykonać między sobą minimum 10 podań bez przechwycenia w tym czasie piłki przez przeciwnika. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 5 małych punktów.

 

Gra drużynowa w zespołach sześcioosobowych. Egzekwować przepis błąd kroków. 

 

 

„Układanie literek” Dzieci w zespołach, w określonym czasie musza ułożyć ze swoich ciał literę lub cyfrę podana przez nauczyciela.

Marsz dookoła boiska na palcach (ramiona w górę - wdech, w dół - wydech).

 

 

Zbiórka, omówienie lekcje, ocenienie wyróżniających się uczniów, pożegnanie klasy

9 min

1 min

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 min

2 min

 

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 min

 

 

 

 

 

 

 

10 min

 

 

 

6 min

3 min

 

 

 

1 min

 

 

 

2 min

 

 

 

 

W dwuszeregu zbiórka! Baczność! Kolejno odlicz!

                          N

                 x x x x x x

                 x x x x x x 

 

x

x                               N

x                          x

x

x

 

Uczniowie w truchcie na obwodzie koła                           N

              x   x   x   x   x

           x                        x

            x                       x

              x   x   x   x   x

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie w rozsypce.

       x            x     x         

     x     x        x           N

       x     x           x       

 

Nauczyciel zwraca uwagę i poprawia ewentualne błędy na bieżąco.

 

    x     x

N

 

    x     x

 

 

                   x x x x x

N

                    x x x x x

 

Każdy sposób podań należy powtórzyć minimum 6 razy.

 

 

 

 

 

Jedna drużyna oznaczona szarfami. Należy wyznaczyć wielkość boiska.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w dwóch zespołach.

                        N

           x  x  x          x x x

           x  x  x          x x x

Uczniowie stawieni na obwodzie koła.

   

Uczniowie sprzątają przybory. Ustawienie jak na początku.

W dwuszeregu zbiórka! Czołem!

                        N

        x   x   x   x   x   x

        x   x   x   x   x   x 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin