Zasady wydawania opinii oraz nadawania kategorii gospodarstwom agroturystycznym.doc

(34 KB) Pobierz
Zasady wydawania opinii oraz nadawania kategorii gospodarstwom agroturystycznym

Zasady wydawania opinii oraz nadawania kategorii gospodarstwom agroturystycznym


Zasady te dotyczą obiektów realizowanych w zakresie agroturystyki oraz usług związanych z turystyką i wypoczynkiem, obejmujących tworzenie bazy noclegowej dla turystyki wiejskiej (za wyjątkiem obiektów hotelarskich w rozumieniu art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych - Dz.U.133, poz. 884) w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego  Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich  działanie Różnicowanie działalności rolniczej i zbliżonej do rolnictwa w celu zapewnienia różnorodności działań lub alternatywnych źródeł dochodów".

I. Zasady wydawania opinii

1. Opinia dotycząca projektów w zakresie agroturytyki oraz usług związanych z turystyką i wypoczynkiem, obejmujących tworzenie bazy noclegowej dla turystyki wiejskiej (zwanej w dalszej treści opinią), jest wydawana nieodpłatnie przez uprawnionych inspektorów Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne” (zwanych w dalszej części inspektorami).

2. Przed złożeniem do oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu dotyczącego działalności w zakresie agroturystyki oraz usług związanych z turystyką i wypoczynkiem, obejmujących tworzenie bazy noclegowej dla turystyki wiejskiej (z wyjątkiem obiektów hotelarskich wymienionych w art. 36 ustawy z dnia 26 sierpnia 1997 r o usługach turystycznych  - Dz.U.133, poz. 884) ubiegający się o dofinansowanie powinien:
- zapoznać się z regulaminem kategoryzacji wiejskiej bazy noclegowej (WBN) oraz wskazówkami dla kwaterodawcy PFTW GG
- złożyć osobiście albo wysłać listem poleconym albo pocztą kurierską na adres jednego z uprawnionych inspektorów z listy PFTW GGkompletu dokumentów niezbędnych do wydawania opinii co do zgodności planowanego zakresu projektu
z wymogami kategoryzacji.

3. Komplet dokumentów o wydanie opinii obejmuje:
a. wypełniony w dwóch egzemplarzach wniosek o przeprowadzenie inspekcji WBN,
b. kopię Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu wraz z kopią załącznika Opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym projektu, potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez ubiegającego się o dofinansowanie, na każdej stronie dokumentu,
c. kopertę zwrotną ze znaczkiem pocztowym na list polecony.

4. Inspektorzy mają obowiązek dokonać oceny złożonych dokumentów
i wydać opinie co do zgodności projektu z wymogami kategoryzacji w ciągu
7 dni od daty złożenia u inspektora lub otrzymania przez niego listem poleconym lub pocztą kurierską kompletnych i poprawnie wypełnionych dokumentów.

5. Jeżeli złożona dokumentacja będzie niepoprawnie wypełniona lub niekompletna inspektorzy odsyłają złożoną dokumentację w załączonej kopercie z prośbą o jej uzupełnienie. Ubiegający się o dofinansowanie po uzupełnieniu /poprawieniu dokumentów składa je ponownie osobiście lub odsyła listem poleconym lub pocztą kurierską na adres inspektora załączając kopertę zwrotną ze znaczkiem pocztowym na list polecony.

6. Lista uprawnionych inspektorów oraz wzory załączonych dokumentów zamieszczone są na stronach internetowych:

Wszystkie informacje na temat procedury wydawania opini oraz niezbędne dokumenty można uzyskać w PFTW  GG (Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne oraz w Oddziałach Regionalnych ARiMR.

7. Projekt opinii stanowi załącznik do niniejszych zasad.



II. Zasady przeprowadzania inspekcji WBN i nadawanie kategorii po zakończeniu realizacji projektu

1. Po realizacji projektu, a przed złożeniem wniosku beneficjenta o płatność - ubiegający się o dofinansowanie  (beneficjent) występuje do PFTW;GGo przeprowadzenie kategoryzacji WBN. Przed dokonaniem inspekcji przez upoważnionego inspektora PFTW GG; ubiegający się o dofinansowanie (beneficjent) wnosi opłatę za przeprowadzenie inspekcji i nadanie kategorii, zgodnie z Regulaminem kategoryzacji. PFTW GG; wystawia rachunek za dokonaną wpłatę, który jest przekazywany przez  PFTW;GG; listem poleconym na adres ubiegającego się o dofinansowanie (beneficjenta) w ciągu 14 dni od dokonania opłaty albo wręczany wnioskodawcy przez upoważnionego inspektora w czasie przeprowadzonej inspekcji.

2. Przeprowadzenie inspekcji oraz nadanie kategorii następuje najpóźniej w ciagu miesiąca od dnia dokonania wpłaty na konto PFTW

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin