DZIECI CALEGO ŚWIATA.doc

(38 KB) Pobierz
DZIECI CAŁEGO ŚWIATA - 25
DZIECI CAŁEGO ŚWIATA -  25.V– 5.VI.2009

Podstawa

programowa

Sytuacje edukacyjne stworzone przez nauczyciela i dzieci

Środki dydaktyczne

źródło

I.1,3,III.3,8,IV.1

I.8,II.10,III.1,

11,IV.2

 

I.1,12,III.3,IV.1-2

 

I.2,II.7

 

I.2,II.9

 

II.1,8,III.2,6

 

I.13-2,II.1,IV.5

 

I.7,13-3,II.2,III.4,

I.9,II.3

 

I.4,12,III.2

 

III.4,9

 

I.11,III.5,IV.4

 

I.7,II.2,III.7,IV.3

II.6

I.8,III.8,10

 

I.3,11,II.4,III.7

 

I.8,III.8,10

 

I.2,II.7

 

II.6,8

Poznajemy zwyczaje i życie ludzi w innych krajach - potrafimy wypowiadać się na temat zabaw dzieci z innych krajów,  dostrzegamy różnice między ludźmi różnych ras.

Inscenizacja na podstawie opowiadania A. Świerszczynskiej: „O wesołej Ludwiczce” znamy wartość koleżeństwa, potrafimy określić cechy charakteru bohaterów opowiadania,  swobodnie wypowiadamy się na temat: „ co by było gdybym nie miał kolegi”.

„Dzieci” – słuchamy wiersz D. Gellner – rozwijamy zainteresowania życiem dzieci, ćwiczymy twórcze myślenie ”Co by było…”, wypowiadamy się na temat upodobań dzieci, przedstawiamy za pomocą pantomimy „zabawa dzieci”.

„Indianie, Indianie” – zabawa z rymowanką – porównujemy warunki życia dzieci na różnych kontynentach, przedstawiamy opowieść ruchową z ćwiczeniami artykulacyjnymi na zgłoskach.

Zabawy przy muzyce - słuchanie utworów instrumentalnych - potrafimy rozpoznać brzmienie niektórych instrumentów melodycznych (skrzypce, flet, fortepian), uczymy się kroków tańca „Polonez”.

Zabawy przy muzyceprzygotowujemy piosenki na zakończenie roku szkolnego, uczymy się ruchów ilustracyjnych do piosenek.

Rysowanie przy sztalugach – „Dzieci z różnych krajów”- potrafimy wyrazić swoje przeżycia i wiedzę o świecie w formie twórczości plastycznej.

„Mój kolega” – rysujemy kredą na płytach chodnikowych, próbujemy uchwycić charakterystyczne cechy wyglądu kolegi.

Praca indywidualna - czytamy teksty , potrafimy tworzyć z rozsypanki literowej wyrazy i zadania z rozsypanki wyrazowej.

„Taki sam i inny” – zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości, oglądamy rysunki bawiących się dzieci, dostrzegamy czego brakuje, dorysowujemy te elementy.

Witamy Rodziców na uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty – przedstawiamy dla nich program artystyczny, wręczamy prezenty , bawimy się wspólnie z nimi.

Prawa dziecka – słuchamy o prawach dziecka odczytanych przez nauczycielkę, wyjaśniamy, co każde z nich oznacza, podpisujemy je.

Rozmowa o różnych zachowaniach dzieci – oceniamy zachowania dzieci na obrazkach, skreślamy te obrazki, na których pokazane są sytuacje przedstawiające niewłaściwe zachowanie dzieci.

„Dzień dziecka w przedszkolu” – gry, zabawy i konkursy  na podwórzu przy muzyce.

„Czarownica patrzy” – zabawa rozwijająca umiejętność czytania, odszukujemy wyrazy o określonej liczbie liter.

„Latające kule” – zabawa rozładowująca napięcie, formujemy i przerzucamy na pole przeciwnej drużyny jak największą ilość kul.

„Co kojarzy się z naszym kontynentem” – odkrywamy kartoniki, nazywamy rzeczy przedstawione na obrazkach, dopasowujemy je do określonego kontynentu.

„Sejmik ekologiczny” – wyjazd do Iwęcina, branie udziału w debacie na temat spraw ekologicznych.

 

Zabawa ruchowa z elem.

Ilustracje, ksiązka „Kontynenty”, napisy nazw krajów i ich mieszkańców

Tekst opowiadania, sylwety,

 

Tekst wiersza, ilustracje

 

 

Ilustracje, tekst rymowanki

 

Płyty z nagraniami

 

Płyty i kasety z nagraniami

 

Sztalugi, kartki, kredki

 

Kreda kolorowa

 

Rozsypanka literowa i wyrazowa

KP, cz.4, s. 33

 

Płyty z nagraniami, rekwizyty do wierszy i piosenek

NK, cz.4, s.52

 

NK, cz.4, s. 58

 

Sprzęt gimnastyczny

Kartoniki z wyrazami

 

Gazety

 

Kartoniki z obrazkami

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin