Podstawa
programowa
Sytuacje edukacyjne stworzone przez nauczyciela i dzieci
Środki dydaktyczne
źródło
I.1,3,III.3,8,IV.1
I.8,II.10,III.1,
11,IV.2
I.1,12,III.3,IV.1-2
I.2,II.7
I.2,II.9
II.1,8,III.2,6
I.13-2,II.1,IV.5
I.7,13-3,II.2,III.4,
I.9,II.3
I.4,12,III.2
III.4,9
I.11,III.5,IV.4
I.7,II.2,III.7,IV.3
II.6
I.8,III.8,10
I.3,11,II.4,III.7
II.6,8
Poznajemy zwyczaje i życie ludzi w innych krajach - potrafimy wypowiadać się na temat zabaw dzieci z innych krajów, dostrzegamy różnice między ludźmi różnych ras.
Inscenizacja na podstawie opowiadania A. Świerszczynskiej: „O wesołej Ludwiczce” – znamy wartość koleżeństwa, potrafimy określić cechy charakteru bohaterów opowiadania, swobodnie wypowiadamy się na temat: „ co by było gdybym nie miał kolegi”.
„Dzieci” – słuchamy wiersz D. Gellner – rozwijamy zainteresowania życiem dzieci, ćwiczymy twórcze myślenie ”Co by było…”, wypowiadamy się na temat upodobań dzieci, przedstawiamy za pomocą pantomimy „zabawa dzieci”.
„Indianie, Indianie” – zabawa z rymowanką – porównujemy warunki życia dzieci na różnych kontynentach, przedstawiamy opowieść ruchową z ćwiczeniami artykulacyjnymi na zgłoskach.
Zabawy przy muzyce - słuchanie utworów instrumentalnych - potrafimy rozpoznać brzmienie niektórych instrumentów melodycznych (skrzypce, flet, fortepian), uczymy się kroków tańca „Polonez”.
Zabawy przy muzyce – przygotowujemy piosenki na zakończenie roku szkolnego, uczymy się ruchów ilustracyjnych do piosenek.
Rysowanie przy sztalugach – „Dzieci z różnych krajów”- potrafimy wyrazić swoje przeżycia i wiedzę o świecie w formie twórczości plastycznej.
„Mój kolega” – rysujemy kredą na płytach chodnikowych, próbujemy uchwycić charakterystyczne cechy wyglądu kolegi.
Praca indywidualna - czytamy teksty , potrafimy tworzyć z rozsypanki literowej wyrazy i zadania z rozsypanki wyrazowej.
„Taki sam i inny” – zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości, oglądamy rysunki bawiących się dzieci, dostrzegamy czego brakuje, dorysowujemy te elementy.
Witamy Rodziców na uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty – przedstawiamy dla nich program artystyczny, wręczamy prezenty , bawimy się wspólnie z nimi.
Prawa dziecka – słuchamy o prawach dziecka odczytanych przez nauczycielkę, wyjaśniamy, co każde z nich oznacza, podpisujemy je.
Rozmowa o różnych zachowaniach dzieci – oceniamy zachowania dzieci na obrazkach, skreślamy te obrazki, na których pokazane są sytuacje przedstawiające niewłaściwe zachowanie dzieci.
„Dzień dziecka w przedszkolu” – gry, zabawy i konkursy na podwórzu przy muzyce.
„Czarownica patrzy” – zabawa rozwijająca umiejętność czytania, odszukujemy wyrazy o określonej liczbie liter.
„Latające kule” – zabawa rozładowująca napięcie, formujemy i przerzucamy na pole przeciwnej drużyny jak największą ilość kul.
„Co kojarzy się z naszym kontynentem” – odkrywamy kartoniki, nazywamy rzeczy przedstawione na obrazkach, dopasowujemy je do określonego kontynentu.
„Sejmik ekologiczny” – wyjazd do Iwęcina, branie udziału w debacie na temat spraw ekologicznych.
Zabawa ruchowa z elem.
Ilustracje, ksiązka „Kontynenty”, napisy nazw krajów i ich mieszkańców
Tekst opowiadania, sylwety,
Tekst wiersza, ilustracje
Ilustracje, tekst rymowanki
Płyty z nagraniami
Płyty i kasety z nagraniami
Sztalugi, kartki, kredki
Kreda kolorowa
Rozsypanka literowa i wyrazowa
KP, cz.4, s. 33
Płyty z nagraniami, rekwizyty do wierszy i piosenek
NK, cz.4, s.52
NK, cz.4, s. 58
Sprzęt gimnastyczny
Kartoniki z wyrazami
Gazety
Kartoniki z obrazkami
diran