Listopad - 3,4 latki.doc

(184 KB) Pobierz
WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU

LISTOPADNA DWORZE ZIMNO I SZARO

 

CYKL TEMATYCZNY: ŻOŁNIERZ TEŻ PO KAŁUŻACH SZEDŁ

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Polski żołnierz

Rozumie znaczenie wojska dla kraju. Wyraża szacunek dla żołnierzy, ich poświęcenia w czasie wojny i pokoju.

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Uciekamy przed deszczem”

zdrowotna

·         Reaguje na sygnał słowny w zabawie

Opowiadanie własne nauczyciela pt. „Mój dziadek był żołnierzem” z wykorzystaniem ilustracji, fotografii przedstawiających żołnierzy w wojsku. Przybliżenie dzieciom znaczenia wojska dla kraju. Zapoznanie z wyglądem żołnierza.

językowa

społeczna

·         Zna czynności wykonywane przez żołnierzy w wojsku

·         Zna słowo patriota na przykładzie postawy żołnierzy

„Idzie wojsko” – zestaw zabaw ruchowych metodą naśladowczą – opracowanie własne nauczycielski

zdrowotna

·         Wykonuje ćwiczenia dokładnie, zgodnie z poleceniem nauczycielki

Zabawa ortofoniczna pt. „Jedziemy na wycieczkę” – ćwiczenia przodu języka na głoskach i zgłoskach sss-sss, czcz-czcz, szszsz-szszsz, szu-czu.

językowa

·         Naśladuje czynności

Zabawa kołowa „Idzie żołnierz”.

zdrowotna

·         Rozwija sprawność ruchową

II. Jak wygląda żołnierz

Wie jak wygląda mundur żołnierza, zna wygląd czołgu.

Czytanie dzieciom bajek wybranych przez nauczyciela z „półeczki Czytusia” (innowacja). Zachęcenie do oglądania i czytania innych bajek.

językowa

·         Zna treść bajek i wypowiada się na ich temat

Osłuchanie z piosenką „Defilada” – omówienie treści, określenie charakteru piosenki.

muzyczna

·         Umie określić charakter piosenki. Zna melodię piosenki i refren.

„Czołg” – malowanie farbami plakatowymi wnętrza konturu (duży format)

plastyczna

·         Dba o estetykę pracy

Zabawa ruchowa ze śpiewem „Drobna kaszka” – rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał słowny.

zdrowotna

·         Umie reagować ruchem na sygnał słowny

III. Zabierz długi płaszcz na deszcz

Rozumie znaczenie pojęć: długi, krótki, taki sam i potrafi się nimi posługiwać

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wybrana zabawką

społeczna

·         Umie współdziałać w grupie

Zapoznanie z pojęciami: „długi, krótki, taki sam”, na podstawie książki I.Salach „Ubranie” oraz przygotowanych rekwizytów

matematyczna

·         Prawidłowo posługuje się poznanymi pojęciami

Zestaw zabaw ruchowych metodą naśladowczą „spacer w deszczu”

zdrowotna

·         Wykonuje dokładnie ćwiczenia ruchowe

Wspólne oglądanie ilustracji przedstawiających żołnierzy i czołgi

językowa

·         Dostrzega szczegóły na obrazkach

·         Wypowiada się na temat oglądanych ilustracji

IV. Idzie żołnierz po kałużach

Wyraża szacunek dla postawy żołnierza. Wie o zbliżającym się Święcie Niepodległości

Zabawa tematyczna „W wojsku” – zapoznanie z regułami zabawy.

społeczna

·         Potrafi w zabawie pokazać role żołnierza.

·         Zgodnie współdziała w grupie.

Rozmowa z dziećmi przy ilustracjach przedstawiających żołnierzy. Wyjaśnienie znaczenia Święta Niepodległości dla każdego Polaka. Czytanie dzieciom wiersza „Żołnierz polski”. Analiza wiersza.

językowa

·         Rozumie znaczenie zbliżającego się Święta Niepodległości

·         Umie wypowiedzieć się na temat treści wiersza

Nauka piosenki „Defilada”. Zwróceniem uwagi na zachowanie rytmu. Zabawa ruchowa do piosenki przy użyciu bębenków.

muzyczna

·         Zna treść i melodię piosenki

·         Umie akompaniować na bębenku do refrenu piosenki

Zabawy w kącikach zainteresowań. Zwrócenie uwagi na harmonijną zabawę w zespołach i używanie form grzecznościowych.

społeczna

·         Zna i używa formy grzecznościowe w codziennych czynnościach

V. Pamiętamy o żołnierzach

Wyraża pamięć o żołnierzach poprzez wykonaną pracę plastyczną

Zabawa kołowa ze śpiewem „żołnierz drogą maszerował…”.

muzyczna

·         Rytmicznie maszeruje podczas zabawy

„Jesienny bukiet dla żołnierzy” – przyklejanie na kartkę materiału przyrodniczego – liście, suche trawy, płatki. Łączenie elementów i tworzenie kompozycji płaskiej.

techniczna

·         Umie wykonać kompozycję płaską z materiału przyrodniczego

Spacer po najbliższej okolicy – dotlenienie organizmu.

zdrowotna

·         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin