28.10.2009r.
Temat zajęć: Ruch rozwijający – zajęcia prowadzone metoda Weroniki Sherborne
Cele:
· Rozumienie komunikatów i zainteresowanie komunikacją.
· Uświadomienie własnego ciała i przestrzeni
· Budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do siebie i innych osób z otoczenia
· Rozwijanie sprawności motorycznej
· Wdrażanie do samodzielnego wykonywania ćwiczeń ruchowych
Środki dydaktyczne: materace, koc, odtwarzacz CD, płyty z muzyką relaksacyjną
Przebieg:
1. Powitanie dzieci piosenką „Witaj...” z serii „W co się bawić z dziećmi” M. Bogdanowicz; masowanie dłoni oliwką.
2. Ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni: ślizganie się na brzuchu, odsuwanie z kręgu i przybliżanie na pośladkach, „wiatraczek” : obracanie się na pośladkach wokół własnej osi
3. Relaks: :kołyska” w takt muzyki relaksacyjnej
4. Relacje „Z” : „naleśnik”: zawijanie w koc i odkrywanie dziecka, „spaghetti”: ciągnięcie koca, na którym siedzi dziecko, turlanie, rolowanie, ciągnięcie za nogi, masaż pleców
5. Relaks: masaż: „pieczemy bułeczki”
6. Relacje „Przeciwko” : :galaretki”: przyklejanie i odklejanie dzieci od podłoża
7. Relaks: leżenie na plecach: muzyka relaksacyjna
8. Relacje „Razem”: „leżąca fala”: rodzic leży z dzieckiem na brzuchu; na ustalony znak obraca się z nim w jedną stronę.
9. Relaks: kołyska z muzyką
ewewas2