Raport_02.pdf

(124 KB) Pobierz
„Nie można nauczyć człowieka niczego nowego
Kod Umysłu: Raport 2
SPECJALNY RAPORT
TYLKO DLA KLIENTÓW SERWISU:
KodUmyslu.pl
Artura Lewandowskiego
Nieświadomy wzorzec „TAK”
-„Jak wykorzystać werbalne potwierdzanie i
prowadzenie, aby inni Ciebie słuchali oraz chcieli
podążyć za Twoimi sugestiami”-
Pozwól, że na początku zaproponuję Ci bardzo krótki eksperyment, który pozwoli Ci
dowiedzieć się kolejnej ciekawej rzeczy dotyczącego tego, jak funkcjonuje Twój umysł
oraz umysły Twoich rozmówców:
Po prostu przeczytaj 3 poniższe akapity:
„Kiedy teraz siedzisz, czytasz te słowa z ekranu komputera lub z
przygotowanego wcześniej wydruku, możesz zacząć naturalnie
uświadamiać sobie, w jaki sposób te nowe umiejętności pozwolą Ci
zwiększyć siłę Twojej perswazji.
I kiedy zaczynasz uświadamiać sobie, w jaki sposób te wszystkie techniki
pozwolą ci zwiększyć siłę perswazji i jednocześnie przypominasz sobie, że
pracujesz, codziennie komunikując się z różnymi osobami, to możesz
nawet zacząć odczuwać pewne podekscytowanie, kiedy już zdasz sobie
sprawę z tego, jaką frajdę sprawia Ci przekonywanie kogoś do Twoich racji,
pomysłów, idei.
I kiedy już zaczynasz odczuwać frajdę podczas różnych rozmów z różnymi
ludźmi, to jednocześnie potężnie wzmacniasz z Twoimi rozmówcami
Copyrights 2007 dr Artur Lewandowski, www.kodumyslu.pl
strona 1 z 11
13082213.005.png 13082213.006.png
Kod Umysłu: Raport 2
niewerbalny Raport, kreując jednocześnie prawdziwą atmosferę
wiarygodności i zaufania.”
A teraz zastanów się:
·
W jaki sposób zareagował Twój umysł, kiedy czytałeś powyższy
tekst?
·
W którym momencie pojawiły się pewne stany emocjonalne?
·
Jakie to były stany emocjonalne?
·
Dlaczego tak się stało?
Kiedy skończysz czytać ten raport to uświadomisz sobie, że werbalne potwierdzanie i
prowadzenie, które czasami określane jest również nieświadomym wzorcem „TAK”
to jedna z najpotężniejszych technik, która pozwoli Ci zacząć etycznie kierować
procesem decyzyjnym Twojego rozmówcy w momencie, w którym będziesz chciał go
do czegoś przekonać.
Zanim nauczysz się posługiwać tą bardzo skuteczną techniką,
zapamiętaj sobie uważnie moją PRZESTROGĘ!
Nie wiem, czy zdajesz już sobie sprawę z tego, że kiedy przekonujesz kogoś do czegoś,
to Twój komunikat, który mu przekazujesz nie ogranicza się wyłącznie do treści lub
słów.
Nieświadomy umysł Twojego rozmówcy zawsze jednocześnie „czyta” sygnały
generowane na tych płaszczyznach wzajemnej komunikacji, których nie jesteś w
stanie świadomie kontrolować, m.in. mimowolne ruchy mięśni twarzy, tembr
Twojego głosu, intonacja, którą się posługujesz.
Kiedy Twoja propozycja, do której chcesz przekonać rozmówcę, buduje między wami
relację typu wygrany-wygrany, czyli to, co proponujesz Twojemu rozmówcy, niesie
dla niego rzeczywistą korzyść, z której istnienia w danym momencie po prostu jeszcze
nie zdaje sobie sprawy, to przekażesz mu taką informację każdym mięśniem Twojego
ciała i każdym słowem, które wypowiesz posługując się własnym głosem.
W rezultacie Twój komunikat będziesz spójny na wszystkich poziomach (języka ciała,
głos, oraz treści propozycji), a wtedy prawdopodobieństwo, że rozmówca podąży za
Twoimi słowami wzrośnie w postępie geometrycznym, ponieważ otrzyma on wyraźny,
intuicyjny sygnał od własnego nieświadomego umysłu:
Copyrights 2007 dr Artur Lewandowski, www.kodumyslu.pl
strona 2 z 11
13082213.007.png
Kod Umysłu: Raport 2
„Wszystko ok., zrób to, skorzystaj z tego.”
Z taką reakcją spotkasz się zawsze wtedy, kiedy, komunikując się z innymi, kierujesz
się etyczną filozofią win-win (wygrany-wygrany), czyli w sytuacji, kiedy Twój
rozmówca skorzysta z Twojej propozycji, lub podąży za Twoją sugestią, wygrywacie
obaj – jednym słowem obie strony uzyskują wymierną korzyść.
Jednak kiedy np. skusi Cię wizja szybkiego lub łatwego zarobku i w konsekwencji
spróbujesz wykorzystać techniki perswazji i wywierania wpływu, aby Twój rozmówca
skorzystał z takiej propozycji, bądź podążył za taką sugestią, które w ostatecznym
rezultacie przyniosą mu wymierną szkodę, to wtedy niestety, kierujesz się
filozofią win-fail (wygrany-przegrany), czyli: wygrywasz jedynie Ty, kosztem
Twojego rozmówcy.
Kiedy tak się dzieje?
Po prostu przypomnij sobie sytuację, w której sprzedawca próbował
wcisnąć Ci „wadliwy” towar i posługując się różnymi metodami
przekonywał Cię do zakupu czegoś, czego w ogóle nie potrzebowałeś.
Na szczęście kiedy ktoś próbuje perswazyjnie komunikować się z Tobą, kierując się
nieetycznym modelem wygrany - przegrany , jego ciało i głos generują
mnóstwo wyraźnych sygnałów, które najczęściej pozwalają Ci wystarczająco wcześnie
zorientować się, jakie intencje naprawdę ma Twój rozmówca:
Po prostu przypomnij sobie ostatnią sytuację, w której ktoś Cię do czegoś
przekonywał i nawet, jeżeli jego propozycja brzmiała całkowicie
sensownie to jednocześnie pewien wewnętrzny głos w Twojej głowie
powtarzał Ci: „Nie, nie rób tego!”, bądź kiedy myślałeś o tej propozycji,
jednocześnie pojawiało się silne, nieprzyjemne uczucie, np. niepokój.
Jak bardzo potem cieszyłeś się, że jednak nie skorzystałeś z tej
propozycji?
Zawdzięczasz to swojemu umysłowi i jego umiejętności czytania niewerbalnych
sygnałów wskazujących na brak spójności pomiędzy językiem ciała, głosem i treścią
propozycji Twojego rozmówcy.
Copyrights 2007 dr Artur Lewandowski, www.kodumyslu.pl
strona 3 z 11
13082213.008.png
Kod Umysłu: Raport 2
Pamiętaj!
Kiedy niestety spróbujesz zrobić coś nieetycznego, a z taką sytuacją masz
do czynienia zawsze, kiedy usiłujesz przekonać Twojego rozmówcę do
czegoś, co nie leży w jego szeroko pojmowanym interesie, to Ty o tym
wiesz i to wystarczy, ponieważ Twoje ciało, brzmienie Twojego głosu
zawsze przekaże Twojemu rozmówcy informację o Twoich prawdziwych
intencjach.
Na czym polega nieświadomy wzorzec „TAK”, czyli werbalne
potwierdzanie i prowadzenie ?
Werbalne potwierdzanie i prowadzenie to jedna z pierwszych i jednocześnie jedna z
najpotężniejszych technik, która pozwoli Ci etycznie kierować procesem decyzyjnym
Twojego rozmówcy.
Kiedy już nauczysz się prawidłowo posługiwać tą techniką, to z łatwością
poprowadzisz Twojego rozmówcę, w naturalny i co najważniejsze niezauważalny dla
niego sposób, w kierunku ostatecznej zgody na Twoją prośbę, propozycję.
Pamiętaj!
Pełen sukces w posługiwaniu się tą techniką zapewnisz sobie, kiedy
wcześniej zbudowałeś z Twoim rozmówcą głęboki raport na poziomie
niewerbalnym.
(jeżeli nie wiesz, w jaki sposób budować raport z Twoim rozmówcą na
poziomie niewerbalnym, to poznasz tą technikę w jednym z kolejnych
raportów publikowanych w serwisie Kod Umysłu)
Copyrights 2007 dr Artur Lewandowski, www.kodumyslu.pl
strona 4 z 11
13082213.001.png 13082213.002.png 13082213.003.png
Kod Umysłu: Raport 2
W jaki sposób możesz więc wprowadzić Twojego rozmówcę w rytm
mówienia „TAK”?
Nieświadomy wzorzec „Tak” polega na tym, że konstruujesz Twoją wypowiedź w
sposób, który kilkakrotnie skłania Twojego rozmówcę do automatycznego zgodzenia
się z Twoimi słowami, czyli kilkakrotnego powiedzenia słowa: „TAK”, jednak tym
razem na poziomie NIEŚWIADOMYM!
Kiedy Twój rozmówca, podczas Twojej wypowiedzi, w swoich myślach,
nieświadomie, czyli w niezauważalny dla samego siebie sposób , powie
sobie „TAK” wystarczającą liczbę razy, to w określony sposób warunkuje własny
umysł na to, aby zgodzić się z Tobą, kiedy zaczynasz mu coś proponować, bądź
wykonać Twoją prośbę lub polecenie, a nawet przyjąć Twoje przekonania.
Tak więc nieświadomy wzorzec „TAK” pozwala Ci sprawić, że Twój rozmówca
skojarzy te elementy Twojej wypowiedzi, które w danej sytuacji są dla niego
obiektywnie prawdziwe z tymi elementami, do których chcesz go przekonać, jako
jedną, nierozłączną, prawdziwą całość. Po prostu Twoje „prowadzenie” zacznie
stanowić dla Twojego rozmówcy naturalną konsekwencję Tego, co Twój rozmówca
usłyszał na etapie „potwierdzania”.
Jak na tym etapie powinieneś rozumieć pojęcie potwierdzania i prowadzenia:
Potwierdzanie: potwierdzasz, kiedy mówisz o czymś, co w sposób bezwzględny
oraz niezaprzeczalny stanowi prawdę dla Twojego rozmówcy,
ewentualnie o czymś, co z dużym prawdopodobieństwem może
on uważać za prawdziwe. Potwierdzeniem może być również tzw.
truizm, czyli zdanie powszechnie uważane za prawdziwe.
Prowadzenie: prowadzisz, kiedy mówisz o rzeczach, które chcesz, aby Twój
rozmówca uznał za prawdziwe, a które do tej pory nie zostały
udowodnione jako prawdziwe, bądź zazwyczaj nie są przez
Twojego rozmówcę akceptowane jako prawdziwe.
Przykład #1
Zdania, które możesz zakwalifikować jako potwierdzanie:
·
Siedzisz tutaj.
·
Czytasz ten tekst.
·
Jakiś czas temu usłyszałeś o serwisie Kod Umysłu.
Copyrights 2007 dr Artur Lewandowski, www.kodumyslu.pl
strona 5 z 11
13082213.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin