Formuła i Rytuał Środkowego Filaru.doc

(62 KB) Pobierz
Formuła i Rytuał Środkowego Filaru

Formuła i Rytuał Środkowego Filaru

W pierwszej części tej lekcji zaznajomimy cię z formułą Środkowego Filaru w drugiej natomiast przedstawimy Ćwiczenie Środkowego Filaru, które jest w każdym momencie Magicznym Rytuałem Samoinicjacji. Jest to magiczna metoda rozpoczynająca nieunikniony proces łączenia ludzkiej świadomości z Bożą świadomością symbolizowaną przez Światło. Innymi słowy jest to metoda Wielkiego Dzieła.

Ćwiczenie Środkowego Filaru jest magiczną metodą rozpoczęcia procesu kontaktu ze światłem i sprowadzeniem go do świadomej manifestacji. Światło, o którym mówimy nie na nic wspólnego z metafizycznym czary-mary wygłaszanym przez ruchy New Age. Jest to raczej metaforyczny symbol Świętego Anioła Stróża lub własnego bytu często symbolizowanego przez Pana Słonecznego Systemu - Słońca. To L.V.X. światło krzyża to Khabs, Światło Gwiazdy.

Ćwiczenie Środkowego Filaru jest wewnętrznym uznaniem tego światła w pięciu Sefirotach środkowego Filaru Świadomości. Jest to technika koncentrowania się i krystalizacji światła. Technika sprowadzania światła do manifestacji.

Środkowy Filar

Środkowy Filar jest centralnym filarem Kabalistycznego Drzewa Życia, zwany Filarem Równowagi , Świadomości lub Inicjacji. Po obu stronach jest on równoważony Filarami Litości i Surowości, które reprezentują dwie ekstremalne polaryzacje w Naturze. By dobrze jednak zrozumieć Środkowy Filar należy znać znaczenie i naturę Filarów pomiędzy którymi On się znajduje. Środkowy Filar składa się Sefirotów Kether, Tiphareth, Yesod i Malkuth. Daath, niewidoczny Sefirot jest również częścią Środkowego Filaru ale nie jest za takiego uważany od kiedy nie jest uznany za prawdziwą Sefirę w sensie tego słowa na Drzewie Życia.

Filar Surowości, który składa się z Sefirotów: Binah, Geburah, i Hod wskazuje bierną postawę w naturze. A Filar Litości składający się z Sefirotów Chokmah, Chesed i Netzach wskazuje na czynną postawę w naturze.

Dwa filary Litości i Surowości symbolizują czynniki operujące w granicach “psyche” osobnika i są składnikami jego własnej natury. W tajemnej psychologii są one Wolą (świadomość) i Duszą (podświadomość)

Wola i Dusza są odpowiednikami orientalnego Yin i Yang podstaw Ciemności i Światła, których Dzieckiem wzajemnego oddziaływania i źródłem ich równowagi jest mistyczne Tao. Średni Filar jest więc mistycznym filarem Tao. Tao jest Freudowskim libido i nadduszą Emersona, to Natura przez duże N i Egzystencja przez duże E.

Tao nie jest inteligencją, jest wszechświatem inteligentnie działającym. Nie jest tylko wielką i majestatyczną siłą, która nurtuje cały wszechświat – ono jest wszechświatem. Ono jest kabalistyczną jednością umiejscowioną w Kether, Sefirocie bezgranicznego Światła, jest czystą istotą duszy, umysłu i ciała. Jest życiem przybywającym w Świetle.

Realizacja Tao jest Przebudzeniem Złotego Kwiatu Mądrości i Zrozumienia. Osiągnięcie Wielkiego Przebudzenia jest możliwe kiedy dwie podstawy reprezentowane przez Filary Litości i Surowości zostaną zrównoważone przez transcendencję ich wpływów w ludzkiej osobowości. Nowicjusz powinien więc stopniowo rozwijać opanowanie i zwiększać moc Woli by powstrzymać się od ślepych i nieuchronnych wpływów działania Filarów Litości i Surowości. Powinien równoważyć je.

Trzy Filary korespondują z Siarką, Solą i Merkurym, które są trzema podstawami Alchemii. Filar Litości koresponduje z Siarką, Surowości z Solą a Środkowy z Merkurym. Merkury jest hermafrodytą, symbolem Alchemicznego Kamienia (Lapis Mercurius) przedstawianego w Magii jako heksagram (dwa przeplatane trójkąty obrazujące zjednoczenie ognia i wody). Ogień (Sol) i Woda (Luna) zjednoczone tworzą Powietrze symbolizujące siłę Merkurego.

Trzy filary odpowiadają tez trzem Guna z Samkhya, który jest jednym z sześciu systemów ortodoksyjnej filozofii hinduskiej, na której oparta jest cała Raja-Yoga. Trzy Guna to Rajas (działanie), Tamas (pasywność), Sattva (równowaga) i są wschodnimi odpowiednikami naszych alchemicznych podstaw Siarki (Raja), Soli (Tamas), i Merkurego (Sattva).

Trzy filary to także trzy macierzyste litery alfabetu hebrajskiego. Lewy filar to litera Mem (Woda) ponieważ filar ten zakorzeniony jest w Hod i uwieńczonych w Binach, która ma naturę wody. Prawy filar zakorzeniony jest w Netzah i uwieńczony w Chokmah, który z natury jest ognisty dlatego odpowiada literze Shin (Ogień). Środkowy Filar odpowiada literze Aleph (Powietrze). Sefiroty Środkowego Filaru łącznie z niewidzialnym Daat są związane z powietrzem za wyjątkiem Sefiry Malkuth powiązanej z Ziemią (synteza Ognia, Wody i Powietrza)

Trzy filary są izomorficzne z trzema głównymi Nadis Yogi. Te Nadis to pierwotne nerwy w kręgosłupie nazywane są Ida, Pingala i Sushumna. Ten trzeci przebiega przez rdzeń kręgowy i rozszerza się od bazy kręgosłupa do mózgu. Ida jest na lewej a Pingala na prawej stronie Sushumny. Kundalini kiedy się budzi wznosi się poprzez Sushumnę i podczas unoszenia przebija każdą Czakrę. Kundalini śpi dopóki nie zostanie obudzone w Czakrze Muladhara zamykając wyjście do Sushumy. Kiedy Kundalini jest obudzone wchodzi ono królewską drogą do centralnego Nadi (Sushumy) i obejmuje jej Pana - Shive powyżej Brahmarandhra (Sahasrara). Sushumna która znajduje się w środkowym filarze w filozofii jogi jest opisywana jako Brahmayartman lub ścieżką do Brahman (tzw. Najwyższa Rzeczywistość Filozofii Vedanta), który jest ekwiwalentem Kether - korony średniego filaru.

Trzy filary zawierają się także w hermetycznym symbolu Caduceus. Ten symbol to dwa węże, które reprezentują dwa filary: litości i surowości, będące dwoma siłami: życia i śmierci. Po środku przy szczycie symbolu świeci Złota Kula Sławy, która przedstawia zrównoważone światło środkowego filaru. To są kabalistyczne siły OD, OB. i AOUR. OD jest Ogniem Świętego Maga Światła, Życia i Miłości. OB jest Ogniem Czarnej Magii. Natomiast AOUR jest Zrównoważonym Światłem Dnia. AOUR jest Bożym wynikiem zrównoważonego oddziaływania OB i OD. Jest Dzieckiem ich Spełnienia i Złotym Kwiatem Równowagi. Jest Dzieckiem i Kwiatem doskonałej harmonii pomiędzy podstawami litości i surowości.

Środkowy filar jest także symbolem fallicznym. Fallus w Królewskiej Sztuce Magii nie koniecznie odnosi się do męskiego organu, ale także do twórczej seksualnej siły w naturze. Ta seksualna siła jest istotą Sefirotów na filarach Drzewa Życia. Środkowy Filar reprezentuje tę seksualną siłę i jej pięć głównych trybów wyrażania, w granicach których działają jej trzy formy manifestacji: działalność, pasywność i równowaga.

Środkowy Filar jest punktem równowagi między dwoma zewnętrznymi filarami drzewa życia, punkt bilansu między dwoma ekstremami wszechświata. Jest początkiem procesu integracji. Jest to działanie istotne dla właściwego rozwoju ludzkiej osobowości. Bez integracji Aspirant nie może w żadnym wypadku zrealizować Wielkiej Pracy Mędrców, gdyż Równowaga jest podstawą Wielkiej Pracy.

Numery Sefirotów na środkowym filarze wyłączając Daath to: 1 - Kether, 6 - Tiphareth, 9 - Yesod, 10 - Malkuth. Suma tych wszystkich numerów wynosi 26, która jest liczbą Tetragrammatonu (IHVH). To jest także suma czterech znaków zodiaku: 2 - byk, 5 - lew, 8 - skorpion, 11 - wodnik. Ponadto 26 jest magiczną liczbą sześcianu. Posiada sześć ścian, osiem kątów i dwanaście krawędzi.

Sześcian jest zawarty w Wielkiej Tajemnicy Świata. W alchemicznej terminologii jest Kamieniem Filozofów. Jest symbolem Sanctum Sanctorum, symbolem Świata i Tronu Bóstwa. Tron ten widzimy na niektórych kartach Tarota. Sześcian jest symbolem doskonałego słowa i Niebiańskiego Królestwa. To różokrzyż złożony z sześciu kwadratów. Należy również wspomnieć że napisane jest w Księdze Prawa, że sześcian jest symbolem Hadit, płomieniem, który pali się w każdym sercu człowieka i w rdzeniu każdej gwiazdy.

Liczby ścieżek w Środkowym Filarze to 13 – Gimel, 25 – Samekh i 32 – Tav. Suma tych liczb wynosi 70 – wartość hebrajskiej litery Ayin, która koresponduje ze ścieżką 26. Jest to ścieżka Erekcji Fallusa, ścieżka karty Diabeł. Diabeł to Pan – Bóg Seksualnej żądzy lub fallicznej energii. Suma wartości liter na każdej ścieżce w środkowym filarze wynosi 463 (Tav = 400, Samekh = 60 i Gimel = 3) To liczba Ra-Hoor-Khvit (Pan Nowego Eonu)

Liczby kart Tarota, które korespondują ze ścieżkami środkowego filaru to: 2 – Gimel, 14 – Samekh i 21 – Tav. Suma tych liczb wynosi 37 – wartość YChIDH (Prawdziwa Osobowość) a także sumą liczb wszystkich Sefirotów środkowego filaru łączne z Daath (Kether = 1, Tipharet = 6, Yesod = 9, Malkuth = 10 i Daath = 11)

3 x 7 = 21 – mistyczna liczba Szóstej Sefiry Tiphareth. Innymi słowy jest to suma liczb od 1 do 6 (1+2+3+4+5+6=21). Tiphareth jest odbiciem Kether w umyśle człowieka. Liczba 21 to także liczba trzech liter Tetragrammaton Yod-Heh-Vav. Powiedziane jest w Sepher Yetzirah i Księdze Tworzenia, że poprzez te trzy litery Bóg zapieczętował Kosmiczny Sześcian Przestrzeni i Sześć Instrukcji.

Ćwiczenie Środkowego Filaru

  1. Wyobraź sobie jak stoisz w Świątyni skierowany twarzą na zachód
  2. Wyobraź sobie czarny Filar Surowości po twojej prawej stronie i biały Filar Litości po lewej stronie
  3. Wyobrażaj sobie teraz, że Czarny Filar odbija się po twojej lewej stronie, a Biały filar odbija się po prawej stronie.
  4. Wyobraź sobie znajdującą się 15 cm nad twoją głową płonącą kulę błyszczącą białym światłem. Wciągnij głęboko powietrze i wypowiedz imię Ehieh, które oznacza Będę lub Jestem.
  5. Opuszczaj kulę, aż uzmysłowisz sobie światło błyszczącego indygo przy karku twojej szyi. Wciągnij powietrze i wypowiedz imię Yehowah Elohim, które oznacza Bóg lub Pan Bogów.
  6. Opuszczaj kulę dalej, aż uzmysłowisz sobie światło błyszczącego żółtego po środku twojego serca. Wciągnij głęboko powietrze i wypowiedz imię Yehowah Eloah va-Daath lub IAO. Pierwsze oznacza Wszechwiedzący Bóg, drugie oznacza gnostyckie imię Słońca.
  7. Opuszczaj kulę niżej, aż uzmysłowisz sobie światło błyszczącego fioletu w okolicy genitaliów. Weź głęboki wdech i wypowiedz imię Shaddai el Chai co oznacza Wszechmogący Bóg Życia.
  8. Opuść kulę niżej, aż uzmysłowisz sobie światło błyszczącej zieleni przy stopach. Wciągnij głęboko powietrze i wypowiedz imię Adonai ha-Aretz, co oznacza Mój Bóg Wszechświata
  9. Puść w ruch światło poprzez utworzenie w twojej aurze symbolu atomu.
  10. Wyrównaj światło poprzez utworzenie kabalistycznego krzyża:
  1. Dotknij czoła Znakiem Błogosławieństwa lub palcem wskazującym i wypowiedz: Atah (Ty)
  2. Dotknij piersi i wypowiedz: Aiwaz (Anioł Eonu) lub IAO (Boskie imię Tiphareth)
  3. Dotknij genitali i wypowiedz Malkuth (Królestwo)
  4. Dotknij prawego ramienia i wypowiedz ve-Geburah (Potęga)
  5. Dotknij lewego ramienia i wypowiedz ve-Gedulah (Sława)
  6. Połóż dłonie obu rąk razem na piersi i wypowiedz le-Olahm, Amen (Na wieki Amen)

Thelemiczne Ćwiczenie Środkowego Filaru

  1. Wyobraź sobie jak stoisz w Świątyni skierowany twarzą na zachód
  2. Wyobraź sobie czarny Filar Surowości po twojej prawej stronie i biały Filar Litości po lewej stronie
  3. Wyobrażaj sobie teraz, że Czarny Filar odbija się po twojej lewej stronie, a Biały filar odbija się po prawej stronie.
  4. Wyobraź sobie znajdującą się 15 cm nad twoją głową płonącą kulę błyszczącą białym światłem. Wciągnij głęboko powietrze i wypowiedz imię Path.
  5. Opuszczaj kulę, aż uzmysłowisz sobie błyszczące białe światło przy karku twojej szyi. Wciągnij powietrze i wypowiedz imię Tahuti.
  6. Opuszczaj kulę dalej, aż uzmysłowisz sobie błyszczące białe światło po środku twojego serca. Wciągnij głęboko powietrze i wypowiedz imię Ra.
  7. Opuszczaj kulę niżej, aż uzmysłowisz sobie błyszczące białe światło w okolicy genitaliów. Weź głęboki wdech i wypowiedz imię Anpu.
  8. Opuść kulę niżej, aż uzmysłowisz sobie błyszczące białe światło przy stopach. Wciągnij głęboko powietrze i wypowiedz imię Seb.
  9. Puść w ruch światło poprzez utworzenie w twojej aurze symbolu atomu.
  10. Wyrównaj światło poprzez utworzenie kabalistycznego krzyża:
  1. Dotknij czoła i wypowiedz: Hoor Paar Kraat.
  2. Dotknij piersi i wypowiedz: Heru Ra Ha.
  3. Dotknij genitali i wypowiedz: Ra Hoor Khuit.
  4. Dotknij prawego ramienia i wypowiedz: Ta Nech
  5. Dotknij lewego ramienia i wypowiedz: Bes Na Maut
  6. Połóż dłonie obu rąk razem na piersi i wypowiedz Ankh Af Na Khonsu wyobrażając sobie kwitnącą od środka krzyża pięciolistną różę.

Adept powinien wykonywać Ćwiczenia Środkowego Filaru powoli i z wielką starannością i uwagą. Najlepiej wyobrazić sobie każdą kulę przez pięć minut, wprawiając w drganie każde imię tak wiele razy jak uzna się to za konieczne. Nie powinno jednak się przekraczać pięciu razy. Cały rytuał nie powinien być dłuższy niż 30 minut.

By zidentyfikować się z boską energią każdej kuli wyobrażaj siebie jako malutkiego człowieka żyjącego i poruszającego się w każdej z nich. Spróbuj utrzymać tę wizję przez 5 minut w każdej kuli. Można też wyobrazić sobie w środku kuli litery z których składa się jej boska nazwa. W ten sposób wzmocnisz potęgę każdej kuli w twoim modelu Średniego Filaru.

Biała kula nad głową to Kether, Indygo przy karku to miejsce Daath, Żółta przy sercu odpowiada Tiphareth. Fiolet przy genitaliach reprezentuje Yesod a Zieleń przy stopach Malkuth. Te pięć kul odpowiada czterem elementom (Ogień, Woda, Powietrze, Ziemia i Duch – tak zwany piąty element). Kule odpowiadają także pięciu Tattva Wschodniej Filozofii.

Ćwiczenie Środkowego Filaru może być wykonywane na stojąco, siedząco a nawet leżąc. Nie ma co do tego twardej reguły a wybór formy pozostawia się Adeptowi, by wybrał tę, która najbardziej mu odpowiada. Jednak najbardziej popularna jest metoda podczas której Adept stoi wyprostowany. W ten sposób utrzymuje świadomość czynnie zaangażowaną a nie przechodzi do biernego stanu ekstazy lub nawet snu. Wykonywania Ćwiczenia Środkowego Filaru może spowodować wejście w stan transu, zwłaszcza jeśli jest wykonywane długo i to w relaksującej postawie. Nie ma nic w tym złego, ale głównym celem Ćwiczenia Środkowego Filaru jest aktywna manifestacja światła w świadomości Adepta oraz jej rozszerzanie – dlatego sugeruje się postawę stojącą.

Jeśli chodzi o symbol atomu. Zobacz, światło podnosi się pionowo na przedzie twoich stóp do kuli powyżej twojej głowy, by zaraz schodzić pionowo za plecami z powrotem do stóp. Ten ruch kształtuje okręg poruszający się w pionie dookoła ciebie. Teraz wyobraź sobie drugie takie koło ale poruszające się poziomo wokół talii. Następnie wyobrazić sobie należy dwa następne koła: jedno poruszające się od lewej stopy do prawego ramienia, a drugie od prawej stopy do lewego ramienia. Należy uzmysłowić sobie ruch tych wszystkich czterech kół jednocześnie.

Co do utworzenia kabalistycznego krzyża. Krzyż pomaga zrównoważyć światło w aurze. Sam w sobie jest wezwaniem boskiego światła Kether i zrównoważenie go czterema żywiołowymi ćwiartkami. Poprzez zakończeni Ćwiczenia Środkowego Filaru krzyżem pieczętuje się rytuał i swoja aurę światłem Kether.

Odpowiednie jest tez stopniowe rozszerzanie krzyża, tak by jego pionowe i poziome końce rozszerzały się do nieskończoności. Jest to spełnienie proklamacji “Khabs Am Pekht. Knox Om Pax”. Adept także może rozpocząć prace nad Znakiem Milczenia przyjmując boską formę Harpocratesa w niebieskim jajku.

Adept powinien okresowo rozszerzać technikę Ćwiczenia Środkowego Filaru dołączając kolejne Sefiroty, wizualizując je w stosownych kolorach i wypowiadając boskie imiona. Oto wykaz 10 Sefirotów i korespondujących z nimi imion.

Kether Eheieh

Chokmah Yod-Heh lub Yod-Heh-Vav-Heh

Binah Yod-Heh-Vav-Heh Elohim

Daath Yod-Heh-Vav-Heh Elohim

Chesed Al.

Geburah Elohim Gibor

Tiphareth Yod-Heh-Vav-Heh Eloa va-Daath (IAO)

Netzach Yod-Heh-Vav-Heh Tzabaoth

Hod Elohim Tzabaoth

Yesod Shaddai El-Chai

Malkuth Adonai ha-Aretz

Rytuał Drzewa Życia rozwija w adepcie aurę w sposób wizualny i poetycki. Poprzez formułowanie wszystkich 10 Sefirotów tworzy się dynamiczny model archetypowego wszechświata. Wszechświat ten będzie się rozszerzał i otwierał wszystkie tunele percepcji. Otworzy nowe formy postrzegania poziomów świadomości, które nie są dostępne mózgowi zdezorganizowanemu i chaotycznemu.

Ćwiczenie Środkowego Filaru to preludium do jakiegokolwiek typu duchowej pracy. To Wielki Klucz do Królewskiej Ścieżki Początku. To także początek Świadomej Realizacji Światła. Proces stopniowego rozwoju samoświadomości.

Światło jest metaforą czystej Świadomości lub niesplamionej świadomości swojej Prawdziwej Natury – będącej wieczną matrycą bytu. To kwintesencja naszego bytu. To Światło Gwiazdy, której płonący blask przemierza wszystkie nieba Nuit. To również Wielka Tajemnica Proroków i Mędrców. W końcu to także to co osiągamy przy śmierci.

Światło w nas to prawdziwa energia naszego bytu. Nie można jednak o niej myśleć jako statycznej, niezmiennej i wiecznie jednej. To dynamiczny wielowymiarowy byt nie będący jednością.

Tłumaczenie Frater M.P.R.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin