DSW biuro podrózy(2).doc

(177 KB) Pobierz
Dokument Specyfikacji Wymagań

 

 

              522-1

 

 

SYSTEM INFORMATYCZNY WSPOMAGAJĄCY OBSŁUGĘ KLIENTA BIURA PODRÓŻY

 

 

Dokument Specyfikacji Wymagań

 

 

Wersja 0.1

 

 

 


System informatyczny wspomagający obsługę klienta biura podróży

Wersja:      0.1

Dokument Specyfikacji Wymagań

Data: 10/03/2009

 

 

 

Streszczenie

 

 

 

              Poniższy dokument zawiera kompletny opis wymagań systemu informatycznego wspomagającego obsługę klienta biura obsługi.

Opisuje zewnętrzne zachowania systemu, nie jego realizację. Obejmuje ograniczenia, przy jakich musi pracować system oraz opisuje zachowania systemu w niepożądanych sytuacjach.

              Wymagania funkcjonalne opisują funkcje wykonywane przez system, natomiast wymagania niefunkcjonalne opisują ograniczenia, przy których zachowaniu system realizuje swoje funkcje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spis treści

 

1.              Wprowadzenie              5

1.1              Cel              5

1.2              Zakres              5

1.3              Definicje, akronimy i skróty              5

1.4              Dokumenty powiązane              6

1.5              Organizacja dokumentu              6

2.              Opis ogólny              6

2.1              Walory użytkowe i przydatność projektowanego systemu              6

2.2              Ogólne możliwości projektowanego systemu              7

      2.3   Ogólne ograniczenia                                                                                                                        7

      2.4   Charakterystyka użytkowników                                                                                                          7

      2.5   Środowisko operacyjne                                                                                                                        7

      2.6   Diagramy przypadków użycia                                                                                                          8

      2.7   Założenia i zależności                                                                                                                        8

3.              Specyficzne wymagania              8

3.1              Wymagania funkcjonalne              9

3.2              Wymagania niefunkcjonalne              12

4.              Informacje pomocnicze              14


 

 

 

 

Dokument Specyfikacji Wymagań

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.                Wprowadzenie.

Dokument Specyfikacji wymagań zawiera kompletny opis wymagań systemu informatycznego wspomagającego obsługę klienta biura obsługi. Jest wynikiem fazy analizy, która ma za zadanie przełożyć cele klienta na wymagania zapewniające realizację tych celów. Powstał w wyniku bezpośredniego kontaktu analityków z osobami, które są potencjalnymi klientami i ekspertami z tej dziedziny.

 

1.1            Cel.

 

Celem tego dokumentu jest określenie sposobu działania projektowanego systemu informatycznego wspomagającego obsługę klienta biura podróży. Opisuje zewnętrzne zachowania systemu oraz obejmuje ograniczenia, przy jakich musi pracować system. Dokument zawiera również zachowania systemu w nie pożądanych sytuacjach.
 

System ma wprowadzać nowe standardy w obsłudze klientów biura podróży. Głównym jego zadaniem jest zwiększenie wygody pracowników biura podróży oraz usprawnienie współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi, takimi jak firmy ubezpieczeniowe, hotele, firmy transportowe, itp.

 

1.2            Zakres.

 

Dokument swoim zakresem obejmuje wymagane środki i nakłady na stworzenie systemu, całkowite koszty związane z wdrożeniem projektowanego systemu, określa niezbędny czas realizacji systemu oraz zawiera opis platform sprzętowych niezbędnych do prawidłowego dzialania systemu.

Zakresem systemu jest zarządzanie relacjami z klientem oraz zasobami ludzkimi. System komunikuje się z już działającym systemem zawierającym informacje o pracownikach.

 

1.3            Definicje, akronimy i skróty.

 

System – program komputerowy ułatwiający pracę, dostarczający potrzebnych informacji.

Baza danych – program przechowujący informacje, pozwala na łatwe ich wyszukiwanie po zadanych kryteriach.

Aktor –  osoba, która korzysta z systemu.

Biuro podróży – podmiot gospodarczy zajmujący się świadczeniem usług dla turystów  lub odwiedzających.

Obsługa klientaczynność polegająca na zbieraniu zamówień, uprzejmej i bezproblemowej realizacji próśb klienta.

Firma ubezpieczeniowa – podmiot gospodarczy specjalizujący się w doradztwie oraz sprzedaży produktów ubezpieczeniowych osobom fizycznym oraz podmiotom gospodarczym.

Firma transportowa – podmiot gospodarczy specjalizujący się przewozem osób oraz dóbr na terenie kraju, jak i poza jego granicami.

Ewidencja – spis, wykaz.

 

1.4            Dokumenty powiązane.

 

Nie dotyczy.

 

1.5            Organizacja dokumentu

 

Dokument specyfikacji wymagań zawiera ogólny opis wyglądu systemu, przedstawia jego walory użytkowe oraz wyjaśnia przydatność projektowania systemu wspomagającego obsługę klienta w biurze podróży. Dokument zawiera kompletną listę możliwości systemu, charakterystykę osób korzystających z niego oraz wymagane środowisko pracy.

 

2.                Opis ogólny

 

System ma obejmować wszystkie środki ułatwiające użytkownikom obsługę klienta w biurze podróży. Z systemu będą korzystać pracownicy biura obsługi.

 

2.1            Walory użytkowe i przydatność projektowanego systemu.

 

System współdziała z bazą danych zawierającą informacje o pracownikach.

 

System ma wprowadzać nowe standardy w obsłudze klientów biura podróży. Głównym jego zadaniem jest zwiększenie wygody pracowników biura podróży oraz usprawnienie współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi.

 

Utworzony system przyspiesza proces obsługi klienta w biurze podróży oraz dostosowany jest do wiedzy i umiejętności użytkownika z zakresu podstawowej obsługi komputera.

 

Korzystający z systemu posiadają dostęp do bazy danych klientów, instytucji współpracujących z biurem (firmy ubezpieczeniowe oraz transportowe), listy wszystkich zamówień biura podróży.

 

2.2            Ogólne możliwości projektowanego systemu.

 

Projektowanie systemu informatycznego wspomagającego obsługę klienta w biurze obsługi daje szerokie możliwość użytkowe, m.in. możliwość dodawania klientów do bazy danych biura podróży, edycji jego danych osobowych lub usunięcia go z bazy. Innymi możliwościami, którymi będą mogli się posługiwać użytkownicy systemu to dodawanie zamówień składanych przez klientów, ich edycja lub usunięcie zamówienia.

 

2.3            Ogólne ograniczenia.

 

System ogranicza się do zarządzania relacjami z klientem oraz zasobami ludzkimi. System komunikuje się z już działającym systemem zawierającym informacje o pracownikach i nie wykorzystuje usług internetowych.

 

2.4            Charakterystyka użytkowników.

 

Użytkownikami systemu, czyli aktorami, będą osoby bez wykształcenia informatycznego, posiadający podstawową znajomość obsługi komputera.

 

Z utworzonego systemu będą korzystali pracownicy biura podróży posiadający dostęp do bazy danych klientów, instytucji współpracujących z biurem (firmy ubezpieczeniowe oraz transportowe), listy wszystkich zamówień biura podróży.

 

2.5            Środowisko operacyjne.

 

System ma być aplikacją pracującą na grupie komputerów PC (o architekturze i386) pod kontrolą systemu operacyjnego Windows XP, pośredniczącą między użytkownikiem, a relacyjną bazą danych opartą na systemie Oracle. Komputery mogą komunikować się ze sobą za pomocą internetu.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.6            Diagram przypadków użycia.

2.7            Założenia i zależności.

 

Utworzony system wspomagający obsługę klienta biura podróży jest zinte...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin