literatura dysleksja.doc

(192 KB) Pobierz
Dysleksja a rozwój i zaburzenia mowy (przegląd badań)

LITERATURA DYSLEKSJA

Dysleksja a rozwój i zaburzenia mowy (przegląd badań).

Krasowicz Grażyna

Wydanie

Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1 s. 25-35, bibliografia.

Rok wydania

1993

Streszczenie

Artykuł zawiera przegląd badań dotyczących związku międzydysleksją a rozmaitymi zaburzeniami mowy, takimi jak: opóźniony jej rozwój, wadywymowy i zniekształcenia języka i in.

Z badań nad funkcjonowaniem uwagi dzieci dyslektycznych.

Jaźwińska Z.

Wydanie

Szkoła Specjalna 1990 nr 5 s.236-240,tab.

Rok wydania

1990

Róźne aspekty ujmowania siebie u młodzieży z dysleksją narządu ruchu.

Amsztowicz B.,Pacak R.

Wydanie

Szkoła Specjalna 1991 nr 1 s.17-31.

Rok wydania

1991

Dysleksja a rozwój i zaburzenia mowy.

Krasowicz G.

Wydanie

Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1 s. 25-35

Rok wydania

1993

 

 

Badania katamnestyczne nad rozwojem i edukacją dzieci z dysleksją i dysortografią.

Wydanie

Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Gdański. Psychologia 1991 nr 10 s.63-78,tab.

Rok wydania

1991

Pomoc rodzicom dzieci zagrożonych dysleksją.

Marczyk Jadwiga

Wydanie

Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1994 nr 3 s.36-37, bibliogr.

Rok wydania

1994

Streszczenie

Autor relacjonuje przebieg działań prowadzonych w ramach zorganizowanej szkoły dla rodziców dzieci zagrożonych dysleksją.

Podsumowanie pracy terapeutycznej oddziału dla dzieci dyslektycznych w Państwowym Prewentorium w Głuchowie. Ref.

Polikowska Małgorzata, Janik Danuta

Wydanie

Scholasticus 1992 nr 3/4 s. 51-53.

Rok wydania

1992

Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych.

Bogdanowicz Marta

Wydanie

Scholasticus 1992 nr 2 s.37-38.

Rok wydania

1992

Terapia rodziny w profilaktyce dysleksji w działalności przedszkola.

Górniewicz Ewa

Wydanie

Wychowanie na co Dzień 1994 nr 7/8 s.10-12.

Rok wydania

1994

Koncepcja procesu reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu (w młodszym wieku szkolnym).

Zakrzewska Barbara

Wydanie

Siedlce: Wyższa Szkoła Rolniczo-Pedagogiczna, 1994.- 237s.

Rok wydania

1994

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycz nych.

Grabałowska Krystyna

Wydanie

Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora",1994.- 317s.

Rok wydania

1994

Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu.- Wyd. 3 [zm.]

Gąsowska Teresa, Pietrzak-Stępkowska Zofia

Wydanie

Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994.- 367 s.

Rok wydania

1994

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.- [Wyd. 2 popr. i uzup.]

Grabałowska Krystyna

Wydanie

Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora",1995.- 324 s.

Rok wydania

1995

Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych.

Waszkiewicz Elżbieta

Wydanie

Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej,1994.- 136s.

Rok wydania

1994

Patomechanizmy i typy dysleksji.

Bogdanowicz Marta

Wydanie

Scholasticus 1994 nr 1/2 s.63-68.

Rok wydania

1994

Kryteria podziału zaburzeń dyslektycznych u dzieci.

Barbara Kołtuska

Wydanie

Biuletyn Audiofonologii 1990 nr 1/4 s. 66-70.

Rok wydania

1990

Trudności w pisaniu u dzieci.- [Wyd. 2]

Bogdanowicz Marta

Wydanie

Gdańsk: Wydaw. UG, 1989.- 215 s.

Rok wydania

1989

Trudności w czytaniu i pisaniu - aspekty neuropsychologiczne.

Herzyk Anna, Ledwoch Beata

Wydanie

Lublin: CDN. O, 1989.- 73 s.

Rok wydania

1989

Pedagogiczne problemy słuchu fonematycznego u uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu.- [Wyd. 2]

Nowak Jadwiga Ewa

Wydanie

Bydgoszcz: Wydaw. Uczelniane WSP, 1991.- 195 s.- Bibliogr. s. 147-153.

Rok wydania

1991

O metodzie dobrego startu.

Leciej Urszula

Wydanie

Wychowanie w Przedszkolu 1995 nr 6 s. 333-335, bibliogr.

Rok wydania

1995

Skala ryzyka dysleksji (SRD) w profilaktyce trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci.

Bogdanowicz Marta

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 1 s. 45-51, bibliogr.

Rok wydania

1995

O dzieciach "ryzyka dysleksji" w światle obserwacji sześciolatków.

Zając Renata

Wydanie

Życie Szkoły 1995 nr 10 s.596-600.

Rok wydania

1995

Opieka nad dziećmi z dysleksją w Wielkiej Brytanii.

Matty Jo

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 3 s.13-17.

Rok wydania

1995

Powstanie European Dyslexia Association (EDA).

Saler Robin

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 3 s.9-12.

Rok wydania

1995

Rola i znaczenie "autoportretów" i "listy błędów" w kształtowaniu umiejętności poprawnego pisania u dzieci dyslektycznych.

Kańtoch Barbara

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 2 s.35-37.

Rok wydania

1995

Nasze doświadczenia w pracy z dziećmi dyslektycznymi na poziomie propedeutycznym.

Kubasiewicz Anna

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 3 s.61-63.

Rok wydania

1995

Rozwój psychomotoryczny, edukacja, osobowość młodzieży dyslektycznej.

Wszeborowska-Lipińska Bożena

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 3 s.65-71, bibliogr.

Rok wydania

1995

Diagnoza "ryzyka dysleksji" za pomocą skali SRD.

Bogdanowicz Marta

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 3 s.81-91, bibliogr.

Rok wydania

1995

Metoda symboli dźwiękowych w pracy z dziećmi ryzyka dysleksji.

Kaja Barbara

Wydanie

Scholaasticus 1995 nr 3 s.93-102, bibliogr.

Rok wydania

1995

Zastosowanie elemantów metody Glenna Domana w profilaktyce dysleksji.

Oszewa Urszula

Wydanie

Scholasticus 1995 nr 3 s.103-107.

Rok wydania

1995

Jak odczytać dysleksję.

Billy Tashman

Wydanie

Świata Nauki 1995 nr 10 s.6-7.

Rok wydania

1995

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin