LITERATURA DYSLEKSJA
Dysleksja a rozwój i zaburzenia mowy (przegląd badań).
Krasowicz Grażyna
Wydanie
Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1 s. 25-35, bibliografia.
Rok wydania
1993
Streszczenie
Artykuł zawiera przegląd badań dotyczących związku międzydysleksją a rozmaitymi zaburzeniami mowy, takimi jak: opóźniony jej rozwój, wadywymowy i zniekształcenia języka i in.
Z badań nad funkcjonowaniem uwagi dzieci dyslektycznych.
Jaźwińska Z.
Szkoła Specjalna 1990 nr 5 s.236-240,tab.
1990
Róźne aspekty ujmowania siebie u młodzieży z dysleksją narządu ruchu.
Amsztowicz B.,Pacak R.
Szkoła Specjalna 1991 nr 1 s.17-31.
1991
Dysleksja a rozwój i zaburzenia mowy.
Krasowicz G.
Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1 s. 25-35
Badania katamnestyczne nad rozwojem i edukacją dzieci z dysleksją i dysortografią.
Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Gdański. Psychologia 1991 nr 10 s.63-78,tab.
Pomoc rodzicom dzieci zagrożonych dysleksją.
Marczyk Jadwiga
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1994 nr 3 s.36-37, bibliogr.
1994
Autor relacjonuje przebieg działań prowadzonych w ramach zorganizowanej szkoły dla rodziców dzieci zagrożonych dysleksją.
Podsumowanie pracy terapeutycznej oddziału dla dzieci dyslektycznych w Państwowym Prewentorium w Głuchowie. Ref.
Polikowska Małgorzata, Janik Danuta
Scholasticus 1992 nr 3/4 s. 51-53.
1992
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych.
Bogdanowicz Marta
Scholasticus 1992 nr 2 s.37-38.
Terapia rodziny w profilaktyce dysleksji w działalności przedszkola.
Górniewicz Ewa
Wychowanie na co Dzień 1994 nr 7/8 s.10-12.
Koncepcja procesu reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu (w młodszym wieku szkolnym).
Zakrzewska Barbara
Siedlce: Wyższa Szkoła Rolniczo-Pedagogiczna, 1994.- 237s.
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycz nych.
Grabałowska Krystyna
Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora",1994.- 317s.
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu.- Wyd. 3 [zm.]
Gąsowska Teresa, Pietrzak-Stępkowska Zofia
Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994.- 367 s.
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.- [Wyd. 2 popr. i uzup.]
Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora",1995.- 324 s.
1995
Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych.
Waszkiewicz Elżbieta
Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej,1994.- 136s.
Patomechanizmy i typy dysleksji.
Scholasticus 1994 nr 1/2 s.63-68.
Kryteria podziału zaburzeń dyslektycznych u dzieci.
Barbara Kołtuska
Biuletyn Audiofonologii 1990 nr 1/4 s. 66-70.
Trudności w pisaniu u dzieci.- [Wyd. 2]
Gdańsk: Wydaw. UG, 1989.- 215 s.
1989
Trudności w czytaniu i pisaniu - aspekty neuropsychologiczne.
Herzyk Anna, Ledwoch Beata
Lublin: CDN. O, 1989.- 73 s.
Pedagogiczne problemy słuchu fonematycznego u uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu.- [Wyd. 2]
Nowak Jadwiga Ewa
Bydgoszcz: Wydaw. Uczelniane WSP, 1991.- 195 s.- Bibliogr. s. 147-153.
O metodzie dobrego startu.
Leciej Urszula
Wychowanie w Przedszkolu 1995 nr 6 s. 333-335, bibliogr.
Skala ryzyka dysleksji (SRD) w profilaktyce trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci.
Scholasticus 1995 nr 1 s. 45-51, bibliogr.
O dzieciach "ryzyka dysleksji" w światle obserwacji sześciolatków.
Zając Renata
Życie Szkoły 1995 nr 10 s.596-600.
Opieka nad dziećmi z dysleksją w Wielkiej Brytanii.
Matty Jo
Scholasticus 1995 nr 3 s.13-17.
Powstanie European Dyslexia Association (EDA).
Saler Robin
Scholasticus 1995 nr 3 s.9-12.
Rola i znaczenie "autoportretów" i "listy błędów" w kształtowaniu umiejętności poprawnego pisania u dzieci dyslektycznych.
Kańtoch Barbara
Scholasticus 1995 nr 2 s.35-37.
Nasze doświadczenia w pracy z dziećmi dyslektycznymi na poziomie propedeutycznym.
Kubasiewicz Anna
Scholasticus 1995 nr 3 s.61-63.
Rozwój psychomotoryczny, edukacja, osobowość młodzieży dyslektycznej.
Wszeborowska-Lipińska Bożena
Scholasticus 1995 nr 3 s.65-71, bibliogr.
Diagnoza "ryzyka dysleksji" za pomocą skali SRD.
Scholasticus 1995 nr 3 s.81-91, bibliogr.
Metoda symboli dźwiękowych w pracy z dziećmi ryzyka dysleksji.
Kaja Barbara
Scholaasticus 1995 nr 3 s.93-102, bibliogr.
Zastosowanie elemantów metody Glenna Domana w profilaktyce dysleksji.
Oszewa Urszula
Scholasticus 1995 nr 3 s.103-107.
Jak odczytać dysleksję.
Billy Tashman
Świata Nauki 1995 nr 10 s.6-7.
anet-a