1.przedstaw rodzaje komunikatów oraz ich rolę w nauczaniu rzutu po zatrzymaniu na 1 tempo i w sędziowaniu gry – KOMUNIKACJA WERBALA NIE NIEWERBALNA. W GRZE MOŻNA UZYWAC TYCH KOMUNIKATÓW PO TO ABY ZGRAC SIĘ Z DRUZYNA, ABY BYŁA TO GRA DRUZYNOWA, ABY OSOBY POKAZYWALY ZE CHCA DOSTAC PILKE NP. WYCIAGAJAC REKE W KIERUNKU PODAJACEGO, A PODAJACY MOWIAC „PODAJE” KOMUNIKOWAL OSOBY Z SWOJEJ DRUZYNY ABY BYŁY W GOTOWOSCI DO PRZYJECIA PILKI.2. podział kozłowania piłki – 1. kozłowanie niskie (do wysokości kolan) 2. kozłowanie wysokie (do wysokości bioder) Technika kozłowania piłki: a) kozłowanie w miejscu, b) kozłowanie w biegu, c) zatrzymanie po kozłowaniu, d) zmiana tempa kozłowania, e) zmiana kierunku kozłowania 1. ze zmianą ręki kozłującej; - poprzez kozioł przed sobą, - poprzez kozioł za sobą, - poprzez kozioł między nogami, 2. z wykonaniem półobrotu ze zmianą ręki kozłującej (równocześnie z obrotem), 3. z wykonaniem półobrotu lub obrotu i zmianą ręki kozłującej dopiero po minięciu obrońcy (po obrocie).
3. opisz 3 ćwiczenia przyjmowania prawidłowej postawy obronnej – „LUSTRO”, USTAWIENI W ROZSYPCE WYKONUJA STEP I NA SYGNAL PROWADZACEGO PRZYJMUJA PRAWIDLOWA POSTAWE OBRONNA PRZEZ 20-30 SEK. USTAWIENIE PO OBWODZE KOLA W PARACH TWARZA DO SIEBIE, OSOBY NA ZEWNATRZ KOLA STOJA W MIEJSCU A OSOBY WEWNATRZ PORUSZAJA SIĘ KROKIEM ODSTWNO DOSTAWNYM W PRAWYM KIERUNKU I PRZY KAZDEJ ZEWNETRZNIE USTAWIONEJ OSOBIE WYKONUJA POSTAWE OBRONNA
1. opisz ćwiczenia i grę szkolna doskonalenia chwytu - Ćwiczący stają naprzeciw siebie i wykonują podania i chwyty jednorącz i oburącz w różnych pozycjach : stojąc, klęcząc ,leżąc
- podania w 2-kach w biegu
- podania trójkach w biegu
- podania w trójkach po ósemce.
GRA: DZIELIMY NA DWIE DRUZYNY. PO DZIESIECIU PODANIACH PILKI W SWOJEJ DRUZYNIE ZDOBYWA SIĘ PUNKT, GRAMY DO 6 PKT. DRUZYNA PRZEGRANA WYKONUJE 20 BRZUSZKOW.2. podział chwytów i podań piłki
a) górny (dosiężny i doskoczny) b) półgórny c) dolny d) z podłoża e) chwyt jednorącz – chwyty sytuacyjne. 2. Podania (rodzaje) a) podanie oburącz: sprzed klatki piersiowej, znad głowy, dołem, kozłem, b) podanie jednorącz: podstawowe podanie jednorącz, hakiem, kozłem wokół tułowia.
Wszystkie rodzaje rzutów możemy podzielić na następujące zasadnicze grupy: a) rzuty wykonywane z bezpośrednie, odległości od kosza: - rzut w biegu po podaniu (rzut z dwutaktu) - rzut z półobrotem w biegu po podaniu, w miejscu - rzut hakiem w biegu po podaniu, w miejscu b) rzuty wykonywane z dalszej odległości od kosza: - rzut pozycyjny jednorącz z miejsca - rzut w wyskoku po podaniu - rzut w wyskoku po kozłowaniu piłki - rzut w wyskoku z miejsca c) rzuty sytuacyjne, dobitki, rzuty wolne, rzuty wykonywane przez zawodnika środkowego (centra).
3. opisz prawidłową postawe prowadzącego podczas realizacji lekcji – OSOBA TA POWINNA BYĆ USTAWIONA DO UCZNIOW TAK ABY WSZYSCY JA WIDZIELI I SLYSZELI KIEDY MOWI I TLUMACZY ZADANIA (CWICZENIA).
1.rola gry 1 na 1 i 2 na 2 w mini koszykówce 2. jak wygląda rzut po zatrzymaniu. – PIŁKE RZUCAMY Z NAD CZOLA PRAWA LUB LEWA REKA TRZYMAMY PILKE OD DOLU DLONIOWA CZESCIA REKI DRUGA REKA PRZYTRZYMUJE PILKE Z BOKU, MIEDZY RAMIENIEM A TULOWIEM POWINIEN BYĆ KAT PROSTY, NASTEPNIE RZUCAMY PILKE W STRONE KOSZA PROSTUNAJ REKE KTÓRA TRZYMALISMY PILKE I WYKONUJEMY INTENSYWNE ZGIECIE W NADGARSTKU W KIERUNKU RZUTU, REKE PRZYTRZYMUJACA PILKE Z BOKU POWINNA ZOSTAC W POZYCJI PRZYTRZYMYWANIA.3. gra uproszczona udoskonalająca kozłowanie, przed kazdym podaniem piłki do zawodnikia swojej druzyny musimy wykonac 3 kozly.1. przestaw systematykę nauczania rzutu
najpierw uczymy poprawnego chwytu reka rzucajaca / potem cwiczymy caly ruch potem dokladamy druga reke dla podtrzymania piłki / i tez cwiczymy caly ruch potem w postawie stojacej uczymy wykonywac lekki przysiad do 3/4 zwyklego i w momenciue wyprostu nóg nastepuije wyprost reki (czyli rzut) potem z wyskoku ze w momencie wybicia z ziemi i osiagniecia swojej maksymalnej wysokosci lotu oddajemy rzut2. zasady przyjmowania pozycji obronnej
noga kierunkowa palcami w strone kierunku noga drugka prostopadle palcami do kierunkui nisko na nogach reka kierunkoiwa przeszkadza w minięciu/podaniu kozlem reka druga przeszkadza w potaniu góra/ oddaniem rzutu3. opisz rolę koszykówki w rozwoju dzieci - o roli koszykóki to mozna pisac duzo bo to jest sport ogolnorozwojowy wymagajacy dobrej ogolnej sprawnosci fizycznej i koordynacji, podzielnosci uwagi, szybkiego myslenia, przewidywania sytuacji itp
Donia12-awf