Kryteria oceniania 1.doc

(25 KB) Pobierz
Kryteria oceniania – RELIGIA

Kryteria oceniania – RELIGIA                                                                          

CELUJĄCA

·         Uczeń nie tylko spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrą, ale posiada wiedzę wykraczającą poza program katechezy.

·         Wyróżnia się aktywnością w grupie katechetycznej.

·         Aktywnie uczestniczy w życiu małych grup (ministrant, oaza, schola itp.).                                   

BARDZO DOBRA

·        Uczeń jest zdyscyplinowany, posiada uzupełniony zeszyt, posiada biegłą znajomość "Małego katechizmu", bierze czynny udział w katechezie.

·        Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem katechezy.

·        Sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami.

·        Chętnie i regularnie uczestniczy w katechezie.

·        Chętnie uczestniczy w życiu parafii (nabożeństwa, Msza Św., rekolekcje itp.).

·        wyraża na zewnątrz swoją wiarę.  

 

     

DOBRA

·        Uczeń posiada uzupełniony zeszyt, potrafi odpowiedzieć samodzielnie na wszystkie pytania związane z tematem katechezy, posiada znajomość "Małego katechizmu", przejawia aktywność na zajęciach.

·        Uczeń opanował wiadomości i umiejętności,

·        Umie zastosować zdobyte umiejętności.

·        Postawa ucznia nie budzi zastrzeżeń (patrz bdb pkt. 5).

·        Uzyskuje stałe dobre postępy podczas prowadzonych zajęć.

·        Nie zaniedbuje uczestnictwa w katechezie, do której stara się być przygotowany.

·        Uczestniczy w rekolekcjach szkolnych.                                                   

 

DOSTATECZNA

·        Uczeń prowadzi notatki, wykonuje zadania, potrafi odtworzyć z pamięci wniosek z lekcji.

·        Uczeń opanował wiadomości i umiejętności umożliwiające zdobywanie dalszej wiedzy.

·        Dysponuje przeciętną wiedzą w zakresie materiału przewidzianego programem, w jego wiadomościach są luki.

·        Nie wykazuje większego zainteresowania przedmiotem.

·        Nieregularnie uczęszcza na katechezę.

·        Wykonanie zadań przez ucznia budzi zastrzeżenia np. byle jakie prowadzenie zeszytu.

·        Nie bierze udziału w życiu parafii, w różnych formach duszpasterstwa.

 

DOPUSZCZAJĄCA

·         Uczeń jest obecny na lekcji, słucha, nie przeszkadza w prowadzeniu lekcji.

·         Zdobyte wiadomości są niewystarczające na uzyskanie przez ucznia podstawowej wiedzy religijnej.

·         Proste zadania o niewielkim stopniu trudności rozwiązuje przy pomocy katechety.

·         Nie bierze udziału w życiu parafii, w różnych formach duszpasterstwa.

·         Niechętnie bierze udział w katechezie.

·         Często opuszcza katechezę.

·         Ma lekceważący stosunek do przedmiotu.

·         Wykonanie zadań przez ucznia budzi zastrzeżenia np. byle jakie prowadzenie zeszytu                                          .

 

NIEDOSTATECZNA – nie spełnia wymagań na ocenę dopuszczającą, lekceważy przedmiot i wiarę

 

                              

Zgłoś jeśli naruszono regulamin