16.Konspekt
Temat zajęć: „Naprawiamy misia”- Doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i rozwijanie sprawności funkcji wzrokowych.
Imię ucznia: Wiktoria
Klasa: I
Prowadząca: Aleksandra Malicka
Termin zajęć: Doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i rozwijanie sprawności funkcji wzrokowych.
Czas zajęć: 45 min
Cel ogólny:
Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi:
- prawidłowo skupić uwagę na czytanym tekście
- zapamiętać treść czytanego tekstu
- konstruować dłuższe, poprawne wypowiedzi
- uważnie słuchać poleceń nauczyciela oraz zgodnie współpracować
- skoncentrować się na danej czynności i doprowadzić zadanie do końca
widłowo trzymać i naciskać na narzędzie pisarskie
Metody:
-asymilacyjne: opis, pogadanka.
-praktyczne: metody ćwiczebne
Formy:
- indywidualna praca z dzieckiem
- zbiorowa z dziećmi o podobnych trudnościach
Środki i materiał dydaktyczny:
- czyste kartki papieru
- kredki
- karta pracy( historia misia + tekst do wycięcia)
Przebieg:
1. Przywitanie ucznia. Pogadanka na temat kolegów ucznia, kogo lubi, w co się lubią bawić, co robią na przerwach. Próba nawiązania silniejszych relacji.
2. Nauczyciel czyta wiersz uczniowi.
3. Omówienie tekstu. Nauczyciel sprawdza stopnień zapamiętania tekstu za pomocą pytań. Nauczyciel prosi ucznia o streszczenie tekstu w punktach.
4. Uczeń z ilustracji układa historyjkę, koloruje ostatni rysunek. Wycina zdania i dopasowuje do rysunków.
5. Uczeń samodzielnie układa własną historyjkę za pomocą wyciętych wcześniej przez nauczyciela obrazków.
6. Zadanie pracy domowej. Poproszenie ucznia by napisał własną historyjkę(ok. 5 zdań).
7. Podziękowanie za wspólne zajęcia, pochwała za wytrwałą pracę.
18.Konspekt
Temat zajęć: „ Kogucia rodzina” -Doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i rozwijanie sprawności funkcji wzrokowych.
Termin zajęć:
Cele ogólne: Doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i rozwijanie sprawności funkcji wzrokowych.
- skupić uwagę na czytanym tekście
- asymilacyjne: opis, praca z książką
- praktyczne: metody ćwiczebne
- kredki i flamastry
- tekst wiersza „Wytnę ja kogutka”
- zagadka
-karty pracy
1. Przywitanie ucznia. Rozmowa na temat zwierząt mieszkających na wsi.
2. Uczeń odgaduje zagadkę o kogucie. Uczeń czyta wiersz „ Wytnę ja kogutka” Hanny Ożogbowskiej. Koloruje obrazek kury i koguta.
3. Rozwiązanie prostego przeliczenia (kur na obrazku)
4. Szukanie wyrazu nie pasjonującego do reszty. Uczeń czyta wyrazy i wyłania te które nie pasują do reszty.
5. Dopasowanie rysunków do wyrazów/ wyrazów do rysunków. Uczeń czyta wyrazy i odnajduje je na rysunku.
6. Doskonalenie pisownie litery „K” i „k”
7. Rozmowa na temat położenia kurczaczka w przestrzeni( z użyciem sformułowań, na, nad, pod, w, obok)
8. Podziękowanie za wspólne zajęcia, pochwała za wytrwałą pracę.
19.Konspekt
Temat zajęć: „ Kolorowa tęcza” -Doskonalenie sprawności manualnej i funkcji wzrokowych.
Cele ogólne: Doskonalenie sprawności manualnej i funkcji wzrokowych.
-
- nożyczki
1. Przywitanie ucznia. Rozmowa na temat zbliżającego się święta „Dnia mamy”
2. Przeczytanie listu do mamy i wklejenie brakujących wyrazów w formie obrazków.
3. Szukanie wyrazu nie pasjonującego do reszty. Uczeń czyta wyrazy i wyłania te które nie pasują do reszty. Wyrazy związane z mamą
4. Doskonalenie pisownie litery „M” i „m”
5. Wymyślanie historyjki z wyrazów zaczynających się na literę „m”
6. Zadanie pracy domowej: napisanie listu dla mamy.
20.Konspekt
Temat zajęć: „ List dla mamy” -Doskonalenie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i rozwijanie sprawności funkcji wzrokowych.
-poprawnie posługiwać się nożyczkami
- wiersz Marii Konopnickiej „Tęcza
1. Przywitanie ucznia. Rozmowa na temat zjawiska tęczy
2. Przeczytanie przez ucznia wiersza Marii Konopnickiej „Tęcza”.
3. Wycięcie rysunków i umieszczenie ich w odpowiedniej tabeli (karta pracy)
4. Zabawa w ciepło zimno
5. Doskonalenie pisownie litery „D” i „B”
6. Rozwiązywanie labiryntu.
7. Zadanie pracy domowej: dokończenie( wykropkowane pola) i pokolorowanie rysunku.
olek276