Trakcja silniki asynchroniczne.pdf

(3706 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - G\243UPOPIS_N ASM)
POJAZDY SZYNOWE
I TRAKCJA
• Wykład 1
ZASTOSOWANIE SILNIKA
ASYNCHRONICZNEGO
W TRAKCJI
Prowadz Ģ cy
Maciej Kozłowski
ZASTOSOWANIE SILNIKA
ASYNCHRONICZNEGO
W TRAKCJI
I. Wst ħ p
II. Charakterystyki trakcyjne
III. Zasada działania falownika
IV. Modulacja PWM
V. Wykorzystanie napi ħ cia sieci
VI. Przykładowe wyniki pomiarów
I.1 WST Ħ P (1/9)
• Stosowane układy zasilania pojazdów z rozruchem
energoelektronicznym
98676977.032.png
I.2 WST Ħ P (2/9)
• Silniki pr Ģ du przemiennego s Ģ pozbawione komutatora
SJ
Od
PT
Czlowiek
jako
PI(D)
URA
zad
V
P_zad
i
L
i
M
e
w
m
s
M
u
m
u
FW
PS
s
ST
UM
L
KS
w
k
M k
F p
Sz
Od - odbierak, SJ - sie ę jezdna, FW - filtr wej Ļ ciowy, PS - przekształtnik
statyczny, ST - maszyna trakcyjna, UM - układ mechaniczny transmisji
momentu obrotowego, KS - układ koło - szyna, PT - pojazd trakcyjny, Sz
- szyny jezdne, URA - układ regulacji - obserwacji momentu
elektromagnetycznego
F
98676977.033.png 98676977.034.png 98676977.035.png 98676977.001.png 98676977.002.png
I.3 WST Ħ P (3/9)
• Schemat obwodu głównego
SJ
W
F W
UH
F N
M
3~
L
F
P
C
F
RH
DH
Sz
M
3~
SJ - sie ę jezdna, FW - filtr wej Ļ ciowy, PE – przerywacz impulsowy, UH
układ hamowania, FN – falownik napi ħ cia, M 3~ - maszyna pr Ģ du
przemiennego, Sz – szyny jezdne, W – wył Ģ cznik szybki, L F , C F
indukcyjno Ļę dławika filtra i pojemno Ļę kondensatora filtra.
• Falownik mo Ň e by ę zasilany z obwodu po Ļ redniego napi ħ cia stabilizowanego
• Do stabilizacji napi ħ cia wykorzystuje si ħ przerywacze w układach
podnoszenia lub obni Ň ania napi ħ cia stałego
98676977.003.png 98676977.004.png 98676977.005.png 98676977.006.png 98676977.007.png 98676977.008.png 98676977.009.png 98676977.010.png 98676977.011.png 98676977.012.png 98676977.013.png 98676977.014.png 98676977.015.png 98676977.016.png 98676977.017.png 98676977.018.png 98676977.019.png 98676977.020.png 98676977.021.png 98676977.022.png 98676977.023.png 98676977.024.png 98676977.025.png 98676977.026.png 98676977.027.png 98676977.028.png 98676977.029.png 98676977.030.png 98676977.031.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin