Green Line.doc

(25 KB) Pobierz
Green Line

Green Line. Czas Present Perfect w kontraście z czasem Past Simple.

Nauczyciel: Anna Dworniak-Kijewska
Klasa : 1a
Czas trwania lekcji: 45 min
Rok nauki języka angielskiego: 3-i
Podęcznik: Go! for Poland 2 ( Longman )
Data: 16.10.2000

Temat w dzienniku: Green Line.
Temat w zeszytach: Green Line. Czas Present Perfect w kontraście z czasem Past Simple
Cele lekcji:
1. Kształcenie umiejętności wychwytywania z tekstu konkretnej informacji
2. Poszerzenie słownictwa
3. Utrwalenie wiadomości na temat czasu Past Simple i Past Perfect.
Uczeń potrafi:
ˇ porównać doświadczenia z czynnościami, które wydarzyły się w konkretnym momencie w przeszłości
ˇ korzystać z Internetu
4. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości i otwartości wobec kultury KJN


Materiał gramatyczny:
Czasy: Present Perfect i Past Simple

Słownictwo: parachute, dyslexic, breeze, dumb, definite past , indefinite past.
Środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenia Go! for Poland 2 ( Longman ), komputery z podłączeniem do Internetu A(www.longman.com/snapshot/students/keanu.html ), B( www.lama.org.pl/Pandora/ttest.htm )
załączniki:
A ( So you think you know about Keanu Reeves)
B ( You cheat, you die)
Typ lekcji: utrwalająca

Formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, forum

Tok lekcji:
1. Część organizacyjna: powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności.
2. Rozgrzewka językowa - pytania N-S typu :
§ Who's your favourite actor/ actress?
§ Have you ever met a film star?
§ When did you meet him/her?
§ Have you ever heard about Keanu Reeves?
3. N -l prosi uczniów o zapisanie na tablicy daty i tematu lekcji i otworzenie książek na str 44. Uczniowie czytają ogłoszenie n/t Green Line i artykuł o Keanu Reeves. Odpowiadają na pytania z ćw. 1 / str 44.
4. N-l prosi uczniów o włączenie komputerów, zalogowanie się i uruchomienie przeglądarki Internet Explorer.
5. N-l zapisuje na tablicy adres: www.longman.com/snapshot/students/keanu.html . Uczniowie przepisują adres i szukają danej strony w Internecie.
6. Odpowiadają na pytania dotyczące Keanu Reeves ( poprzez 'kliknięcie 'dobrej odpowiedzi ) ( zał. A)
7. Po wykonaniu ćwiczenia uczniowie sprawdzają ile odpowiedzi mieli dobrych a ile złych. N- l pyta uczniów , czy spotkali się ze słowami : dyslexic, breeze, dumb. Jeśli nie, wyjaśnia wymienione słowa. Następnie uczniowie czytają tekst o Keanu Reeves i poprawiają błędne odpowiedzi.
8. Uczniowie powracają do podręczników - do ramki Think!
9. Mając podane dwa zdania :
§ We've met famous people.
§ The magazine started In Australia in 1992 , mają określić , ktore ze zdań napisane jest w czasie Past Simple , a które w Past Perfect.
10. Następnie Uzupełniają formułki gramatyczne słowami: Present Perfect, albo Past Simple. ( n-l wyjaśnia znaczenie słów : definite past , indefinite past.
We use the ....................................................... to describe an indefinite past.
We use the ....................................................... to describe a past which has a definite time.
11. Następnie uczniowie wykonują ćw. 2, polegające na przepisaniu podanych zdań w czasie Past Simple ( określona przeszłość) lub Present Perfect ( nieokreślona przeszłość).
12. Nauczyciel zapisuje na tablicy następny adres internetowy: www.lama.org.pl/Pandora/ttest.htm. ( zał B)
13. Uczniowie odnajdują dany adres i wykonują ćwiczenia polegające na wybraniu odpowiedniej odpowiedzi ( czasy Past Simple i Present Perfect ). Wykonując ćwiczenie sprawdzają natychmiast poprawność odpowiedzi. Po skończonym ćwiczeniu uczniowie wyłączają komputery.
14. N-l ocenia pracę uczniów.
15. Praca domowa : Ćw 4 ( podręcznik) Uczniowie mają zapisać w zeszycie pytania do wywiadu z Keanu Reeves ( przy użyciu: When / born?, Where / born? , Where / parents/ come from? ... )

Opracowanie: mgr Anna Dworniak - Kijewska

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin