Nauczyciel: Anna Dworniak-KijewskaKlasa : 1aCzas trwania lekcji: 45 minRok nauki języka angielskiego: 3-iPodęcznik: Go! for Poland 2 ( Longman )Data: 16.10.2000Temat w dzienniku: Green Line.Temat w zeszytach: Green Line. Czas Present Perfect w kontraście z czasem Past SimpleCele lekcji:1. Kształcenie umiejętności wychwytywania z tekstu konkretnej informacji2. Poszerzenie słownictwa 3. Utrwalenie wiadomości na temat czasu Past Simple i Past Perfect.Uczeń potrafi: ˇ porównać doświadczenia z czynnościami, które wydarzyły się w konkretnym momencie w przeszłościˇ korzystać z Internetu4. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości i otwartości wobec kultury KJNMateriał gramatyczny: Czasy: Present Perfect i Past SimpleSłownictwo: parachute, dyslexic, breeze, dumb, definite past , indefinite past.Środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenia Go! for Poland 2 ( Longman ), komputery z podłączeniem do Internetu A(www.longman.com/snapshot/students/keanu.html ), B( www.lama.org.pl/Pandora/ttest.htm )załączniki:A ( So you think you know about Keanu Reeves) B ( You cheat, you die)Typ lekcji: utrwalającaFormy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, forumTok lekcji:1. Część organizacyjna: powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności.2. Rozgrzewka językowa - pytania N-S typu :§ Who's your favourite actor/ actress?§ Have you ever met a film star? § When did you meet him/her?§ Have you ever heard about Keanu Reeves?3. N -l prosi uczniów o zapisanie na tablicy daty i tematu lekcji i otworzenie książek na str 44. Uczniowie czytają ogłoszenie n/t Green Line i artykuł o Keanu Reeves. Odpowiadają na pytania z ćw. 1 / str 44.4. N-l prosi uczniów o włączenie komputerów, zalogowanie się i uruchomienie przeglądarki Internet Explorer.5. N-l zapisuje na tablicy adres: www.longman.com/snapshot/students/keanu.html . Uczniowie przepisują adres i szukają danej strony w Internecie.6. Odpowiadają na pytania dotyczące Keanu Reeves ( poprzez 'kliknięcie 'dobrej odpowiedzi ) ( zał. A)7. Po wykonaniu ćwiczenia uczniowie sprawdzają ile odpowiedzi mieli dobrych a ile złych. N- l pyta uczniów , czy spotkali się ze słowami : dyslexic, breeze, dumb. Jeśli nie, wyjaśnia wymienione słowa. Następnie uczniowie czytają tekst o Keanu Reeves i poprawiają błędne odpowiedzi.8. Uczniowie powracają do podręczników - do ramki Think!9. Mając podane dwa zdania : § We've met famous people.§ The magazine started In Australia in 1992 , mają określić , ktore ze zdań napisane jest w czasie Past Simple , a które w Past Perfect.10. Następnie Uzupełniają formułki gramatyczne słowami: Present Perfect, albo Past Simple. ( n-l wyjaśnia znaczenie słów : definite past , indefinite past.We use the ....................................................... to describe an indefinite past.We use the ....................................................... to describe a past which has a definite time.11. Następnie uczniowie wykonują ćw. 2, polegające na przepisaniu podanych zdań w czasie Past Simple ( określona przeszłość) lub Present Perfect ( nieokreślona przeszłość). 12. Nauczyciel zapisuje na tablicy następny adres internetowy: www.lama.org.pl/Pandora/ttest.htm. ( zał B)13. Uczniowie odnajdują dany adres i wykonują ćwiczenia polegające na wybraniu odpowiedniej odpowiedzi ( czasy Past Simple i Present Perfect ). Wykonując ćwiczenie sprawdzają natychmiast poprawność odpowiedzi. Po skończonym ćwiczeniu uczniowie wyłączają komputery.14. N-l ocenia pracę uczniów.15. Praca domowa : Ćw 4 ( podręcznik) Uczniowie mają zapisać w zeszycie pytania do wywiadu z Keanu Reeves ( przy użyciu: When / born?, Where / born? , Where / parents/ come from? ... )
Opracowanie: mgr Anna Dworniak - Kijewska
netcat