Cecha – Cechą tutaj określam nie tylko atrybuty typu siła, charyzma itp. ale też atuty, umiejętności, moce.
Extra – Jest to jakiś efekt który polepsza moc zwiekszając przy tym jej koszt na stałe (zazwyczaj +1). Np. Extra – Power Resistant w mocy Nemesis pozwala ci zanegować (jako reakcja, czyli nawet nie podczas twojej akcji) moce użyte przeciw tobie.
Flaws – Są to efekty które w jakiś sposób ograniczają moc przy czym zmniejszają koszt mocy na stałe (zazwyczaj -1). Np. Flaw – Only in shadows w mocy Invisibility daje ci niewidzialność ale tylko i wyłącznie w cieniach.
Minusowy koszt mocy: Koszt mocy to stosunek punktów do rangi mocy (PP:R). Moc kosztuje 3 pkt za rangę czyli 3:1. Jeżeli weźmiemy do niej 2 flaws (-2) moc kosztuje 1:1. Jezeli weźmiemy 3 flaws moc kosztuje 1:2 czyli za jeden punkt kupujemy 2 rangi. Najmniejszy dopuszczalny stosunek to 1:5
Power feats – Atuty które pozwalają ci wykorzystać moc w jeszcze lepszy sposób. Np. Moc Mind Control daje kontrolę nad jakąś istotą, ale rozkazy możesz jej wydawać tylko głosem wiec moc jest ograniczona jeżeli jest straszny hałas itp. Power Feat – Mind link pozwala ci wydawać rozkazy mentalnie na każdą odległość. Power Feats kosztują 1 punkt
Power Feat: Alternate Power – Specyficzny rodzaj atutu pozwalający używać mocy w inny sposób. Np. Moc Gravity control pozwala zmniejszyć lub zwiększyć grawitację. Wybierając kilka Power Feat: Alternate Power Fly będziesz mógł dzięki niej Latać (kontrolując grawitację by cię unosiła) lub używać mocy Blast (Strzelając energią grawitacyjną). Oczywiście najwięcej zmian można zrobić z mocami z końcówką Control ponieważ dają największe pole do popisu
(+) – Atuty oznaczone tym symbolem kupuje się w rangach. Każda ranga zwiększa bonus z atutu.
Absorbtion (fizyczny atak/energia) – Potrafisz wchłonąć konkretny rodzaj energii i dopakować nim swoje statsy lub uzdrowić się
Adaptation – Potrafisz się przystosować do zmieniających się warunków np. wytworzyć skrzela pod wodą, zacząć latać gdy spadasz czy zmniejszyć swoją gęstość na silnej grawitacji.
Additional limbs – Masz dodatkowa rękę, nogę, mackę, ogon czy cholera wie co.
Alternate form – Masz więcej niż jedną postać (mięcho i krew). Możesz przybrać formę konkretnej energii, gazu, cienia, formę dwuwymiarowa itp.
Anatomic separation – Możesz rozdzielić swoje ciało na kilka („zdjać” głowę, odczepić ręke) części które nadal funkcjonuja normalnie.
Animal control – Możesz mentalnie przejąć kontrolę nad jakimś zwierzęciem (nawet na zawsze)
Animal mimicry – Zdobywasz cechy zwierząt (umiejętności, atrybuty, moce)
Animate objects – Potrafisz „nadać życie” różnym przedmiotom
Astral form – Możesz rozdzielić swoje ciało i formę astralną. W astralnej formie możesz poruszać się tak daleko jak tylko moc pozwala (czasem nawet wszędzie we wszechświecie) w ciągu jednej rundy (6 sek)
Blast – Strzelasz czymś, zazwyczaj jakąś energią
Boost (cecha) – Możesz dopakować jakąś cechę (swoją lub sojusznika) np. siłę, jakąś moc, wszystkie atrybuty (siła, zręczność stc.), wszystkie umiejętności. Wszystko zależy od tego ile punktów się na to wyda np. za 5 działa na wszystkie cechy a za 1 tylko na konkretną cechę wybrana przy zakupie mocy.
Burrowing – Potrafisz przekopywać się przez ziemię zostawiając tunel za sobą.
Cold control – kontrolujesz zimno, możesz stworzyć obszar w którym jest extremalnie zimno.
Communication – Możesz porozumiewać się na odległość przez inny nośnik niż twój głos np. podczerwień, ultradźwięki, radio czy mentalnie.
Comprehend – Potrafisz poradzić sobie z inną formą porozumiewania się (inny język, maszyny, przedmioty itp.)
Concealment – Używając tej mocy zyskujesz pełne ukrycie przed jakimś zmysłem
Confuse – Podmiot tej mocy jest zdezorientowany. W ciągu walki podejmuje losowe decyzje
Corrosion – Twój dotyk powoduje słabnięcie materii oraz korozje
Cosmic energy control – Posiadasz kontrole nad kosmiczną energią. Możesz nią strzelać, leczyć się, teleportować i inne bajery
Create object – Możesz tworzyć przedmioty dosłownie z niczego
Darkness control – Możesz całkowicie zaciemnić jakiś obszar
Datalink – Posługujesz się komputerami na odległość
Dazzle – Możesz „przeładować” jakieś zmysły podmiotu sprawiając że są bezużyteczne
Deflect – Potrafisz zablokować ataki na odległość i wręcz
Density – Zwiększasz gęstość swojego ciała dzięki czemu zwiększasz siłę, wytrzymałość i trudniej cię poruszyć
Device – Masz jakiś „przedmiot”. Jest to np. Zbroja Bojowa pozwalajaca ci być silniejszym i strzelać promieniami lasera, magiczny przedmiot strzelający energią, dawno zapomniany artefakt czy jet-pack pozwalający latać
Dimensional pocket – Masz międzywymiarowa „kieszeń” w której możesz trzymać różne przedmioty czy nawet stworzenia.
Disintegration – Masz moc dezintegracji i wszystko jasne ;]
Drain (cecha) – Możesz zmniejszyć jakąś cechę podmiotu. Punkty działają jak w Boost
Doplication – Możesz stworzyć duplikaty siebie samego.
Electrical control – Masz władzę nad elektrycznością
Element control – Masz władzę nad konkretnym żywiołem
Elongation – Człowiek-guma
Emotion control - Kontrolujesz emocje podmiotu. Możesz go uspokoić, przestraszyć etc.
Enchanced ability - Masz wzmocnione atrybuty. Za każda rangę mocy masz +1 do konkretnego atrybutu.
Environmental control – Możesz zmienić warunki pogodowe na obszarze zmieniając temperaturę czy wywołując deszcz
ESP – Możesz przenieść swoje zmysły w inne miejsce, i czuć widzieć itp. jakbyś tam był
Fatigue – Potrafisz zmęczyć podmiot swoim dotykiem
Flight – Potrafisz latać
Force field – Otaczasz się polem mocy które chroni cie przed atakami
Friction control – Możesz zmieniać tarcie na podłożu (zwiększać i zmniejszać)
Gestalt – Jesteś bytem stworzonym z przynajmniej dwóch innych (słabszych). W każdej chwili możesz się rozdzielić i znów złączyć. Im więcej tym słabsi
Gravity control – Kontrolujesz siłe grawitacji na wybranym obszarze
Growth – Potrafisz się powiększyć zwiększając swoją siłę i wysokość
Healing – Leczysz dotykiem
Hellfie control – Potrafisz stworzyć i rzucać mistyczną energią zwaną „ogniem piekielnym”, wygląda jak ogień ale tak na prawdę nim nie jest
Illusion – Możesz stworzyć iluzję jaką tylko sobie wymyślisz zaczynając od dźwięku a kończąc na mieście
Immovable – Jeżeli nie chcesz zostać ruszony z miejsca (popchnięty, rzucony itp.) niewielu się to uda
Immunity – Jesteś odporny na pewne efekty, automatycznie udaje ci się rzut obronny
Insubstantial – Potrafisz przybrać mniej stałą formę. Na 1 randze ciecz a na 4 (ostatnia) możesz stać się bezcielesny (duch)
Inivisibility – Stajesz się niewidzialny
Kinetic control – Kontrolujesz energie kinetyczną. Możesz nią strzelać, zatrzymywać pociski itp.
Leaping – Umiesz bardzo daleko skakać np. na randze 9 – 1000 razy normalny skok
Life control – Możesz kontrolować życie
Light control – Kontrolujesz światło. Możesz je stworzyć z niczego
Luck control – Używasz swoich Hero Points (coś jak potencjał w cyrografie) by wpływać na innych (Hero points wytłumaczone niżej)
Magic – Jesteś magiem, zaklinaczem lub po prostu wiedźmą ;]. Potrafisz rzucać zaklęcia
Magnetic control – Masz władze nad magnetyzmem, możesz poruszać metalowymi przedmiotami na odległość
Mental blast – Potrafisz zaatakować mentalnie każdego kogo widzisz
Mimic (cecha) – Wystarczy ze dotkniesz przeciwnika i potrafisz naśladować jedną (lub więcej, punkty jak w Boost) jego cechę
Mind control – Kontrolujesz czyjś umysł a tym samym akcje jakie podejmuje
Mind reading – Umiesz czytać w myślach
Mind shield – Moc ta chroni cie przed wpływami mocy mentalnych
Mind switch – Możesz zamienić się umysłem z inną istotą. Twój umysł przelatuje do niej a jej do ciebie
Morph – Zmieniasz swój wygląd (można wybrać do mocy atut Metamorph który pozwala ci się zmieniać w inne postacie z innymi cechami. Każda ranga atutu to kolejna postać)
Nauseate – Potrafisz osłabić podmiot. Może być to np. ból, zemdlenia lub ekstremalna przyjemność
Nemesis – Potrafisz „wytworzyć” moce potrzebne do pokonania konkretnego przeciwnika. Np. przeciwnik jest odporny na ataki fizyczne, ty będziesz mógł go zaatakować mentalnie, przeciwnik jest nie do ruszenia z miejsca, ty będziesz potrafił odwrócić grawitację itp.
Nullyfi (moc) – Potrafisz zanegować moc podmiotu
Object mimicry – Potrafisz skopiować właściwości różnych przedmiotów których dotkniesz. Np. dotykając stalowej rurki zmienisz się w człowieka ze stali itp.
Obscure – Potrafisz ukryć pewien obszar przed zmysłami. W zależności ile punktów wydasz moc działa na więcej zmysłów
Paralyze – Możesz spowolnić szybkość i czas reakcji podmiotu lub nawet go sparaliżować
Plant control – Potrafisz kontrolować rośnięcie i ruchy roślin
Plasma control – Potrafisz generować ataki z plazmy
Possession – Łączysz się z podmiotem przejmując nad nim kontrolę
Power control – Możesz kontrolować moce innych „włączając” je i „wyłączając”
Protection – Jesteś odporny na obrażenia. Dostajesz bonus do odporności za każda rangę tej mocy
Quickness – Potrafisz wykonywać zwykłe rzeczy dużo szybciej niż inni. Np. możesz dużo szybciej sprawdzić wszystkie możliwe kombinacje na zamku szyfrowym, lub przeczytać książkę dosłownie w ciągu 1 dziesięciotysięcznej sekundy (ranga 20)
Radiation control – Kontrolujesz promieniowanie
Regeneration – Zdrowiejesz dużo szybciej niż inni, możesz nawet powrócić gdy ktoś cię zabije
Sensory shield – Któryś z twoich zmysłów (lub wszystkie) jest odporniejszy na moc Dazzle
Shapeshift – Możesz zmienić się w inną formę życia przejmując jej fizyczne cechy
Shield – Masz tarczę która dodaje ci bonusy do obrony. Może być to dosłownie tarcza lub po prostu ściana energii lub coś innego co cię w jakiś sposób chroni.
Shrinking – Potrafisz się skurczyć
Snare – Możesz ograniczyć przeciwnika związując go pętlami energi, zmrażając go czy wylewając na niego jakiś klej
Sonic control – Możesz stworzyć ogłuszający huk energi w promieniu zaleznym od rangi mocy
Space travel – Potrafisz poruszać się szybciej od światła w przestrzeni kosmicznej. Ta moc nie zapewnia ci tego ze przeżyjesz w przestrzeni (od tego jest Immunity)
Spatial control – Potrafisz kontrolować czasoprzestrzeń. Potrafisz przenieść się na jakiś dystans zaginając czasoprzestrzeń
Speed – Potrafisz poruszać się dużo szybciej
Spinning – Potrafisz się obracać wokół własnej osi z niesamowitą prędkością (jak Maska;])
Strike – Zadajesz większe obrażenia. Może masz pazury, energię w dłoniach czy po prostu skupioną siłę
Stun – Potrafisz ogłuszyć podmiot
Suffocate – Możesz zmusić podmiot by zaczął się dusić
Summon (minion) – Możesz wezwać pomocnika (minion) by ci pomagał. Mogą to być np. demony, anioły czy inne cholerstwo ;]
Super-Movement – Potrafisz się poruszać trochę inaczej niż tylko chodzić. Np. możesz chodzić po powietrzu, przechodzić przez ściany, przenosić się w czasie itp.
Super-Senses – Twoje zmysły są w jakiś sposób ulepszone np. możesz dotykać czegoś na odległość. Dostajesz też inne zmysły np. widzenie w ciemnościach, możesz widzieć jak mikroskop, widziec przyszłość, mieć wyczucie czasu, widzieć rentgenem itp.
Super-Speed – Jesteś superszybki. Posiadasz moce Quickness i Speed plus dodatki z tej mocy
Super-Strenght – Twoja efektywna siła (podnoszenie ciężarów itp.) jest większa niż na to wskazuje twój atrybut
Swimming – Potrafisz pływać dużo szybciej niż normalni ludzie
Telekinesis – Telekineza, mówi samo za siebie
Telepaty – Czytasz umysły i możesz w nich zamieszczać swoje myśli
Teleport – Teleportacja
Time control – Kontrolujesz szybkość biegu czasu
Transfer – Możesz zabrać podmiotowi punkty mocy (Power points, za nie kupuje się cechy) z jednej z jego cech i dodać je do swoich
Transform – Możesz zmienić podmiot w coś innego (np. w żabę :D )
Trip – Możesz kogoś przewrócić na odległość
Vibration control – Potrafisz strzelać wibracjami
Weather control – Możesz zmienić pogodę
Action – Zmniejsza czas potrzebny do użycia mocy
Affects corporeal – Moc postaci niematerialnej działa na świat materialny
Affects others – Możesz przekazać moc która działa tylko na ciebie (personal) komuś innemu
Alternate save – Rzut obronny na ta moc jest inny niz normalnie (wytrzymałość zamiast refleksu itp.)
Area – Moc działa na jakiś obszar zamiast na jeden podmiot
Attack – Extra zmienia moc która działa na ciebie w moc „atakująca”. Np. Teleport teleportuje ciebie , z tym extra zamiast siebie teleportujesz wroga.
Aura – Moc dotykowa działa na każdego kto cie dotknie, ty go dotkniesz lub zaatakujesz
Autofire – Moc z tym extra wystrzela więcej pocisków co daje bonus do trudności obrony przed mocą
Contagious – Moc przechodzi na każdego kto wejdzie w kontakt z pierwotnym celem mocy
Disease – Moc która wymaga rzutu obronnego na Fortitude działa jak choroba (choroba to zazwyczaj blast, drain, fatigue, nauseate lub paralyze). Rozwija się po dniu
Duration – Zmienia czas trwania mocy. Np. Blast zamiast Instant ma duration Concentration i działa tak długo jak długo utrzymujesz koncentracje
Linked – Extra działa na dwie moce które są używane na raz. Np. Dazzle (słuch) i Blast (piorun) połączone razem dają strzał pioruna który też ogłusza przeciwnika. Zasadniczo tworzy to całkowicie nowa moc gdyż koszt mocy jest łączony (extra jest za 0)
Penetrating...
RPG