M&M powers.doc

(105 KB) Pobierz
Absorbtion (fizyczny atak/energia) – Potrafisz wchłonąć konkretny rodzaj energii i dopakować nim swoje statsy lub uzdrowić się

Cecha – Cechą tutaj określam nie tylko atrybuty typu siła, charyzma itp. ale też atuty, umiejętności, moce.

Extra – Jest to jakiś efekt który polepsza moc zwiekszając przy tym jej koszt na stałe (zazwyczaj +1). Np. Extra – Power Resistant w mocy Nemesis pozwala ci zanegować (jako reakcja, czyli nawet nie podczas twojej akcji) moce użyte przeciw tobie.

Flaws – Są to efekty które w jakiś sposób ograniczają moc przy czym zmniejszają koszt mocy na stałe (zazwyczaj -1). Np. Flaw – Only in shadows w mocy Invisibility daje ci niewidzialność ale tylko i wyłącznie w cieniach.

Minusowy koszt mocy: Koszt mocy to stosunek punktów do rangi mocy (PP:R). Moc kosztuje 3 pkt za rangę czyli 3:1. Jeżeli weźmiemy do niej 2 flaws (-2) moc kosztuje 1:1. Jezeli weźmiemy 3 flaws moc kosztuje 1:2 czyli za jeden punkt kupujemy 2 rangi. Najmniejszy dopuszczalny stosunek to 1:5

Power feats – Atuty które pozwalają ci wykorzystać moc w jeszcze lepszy sposób. Np. Moc Mind Control daje kontrolę nad jakąś istotą, ale rozkazy możesz jej wydawać tylko głosem wiec moc jest ograniczona jeżeli jest straszny hałas itp. Power Feat – Mind link pozwala ci wydawać rozkazy mentalnie na każdą odległość. Power Feats kosztują 1 punkt

Power Feat: Alternate Power – Specyficzny rodzaj atutu pozwalający używać mocy w inny sposób. Np. Moc Gravity control pozwala zmniejszyć lub zwiększyć grawitację. Wybierając kilka Power Feat: Alternate Power Fly będziesz mógł dzięki niej Latać (kontrolując grawitację by cię unosiła) lub używać mocy Blast (Strzelając energią grawitacyjną). Oczywiście najwięcej zmian można zrobić z mocami z końcówką Control ponieważ dają największe pole do popisu

(+) – Atuty oznaczone tym symbolem kupuje się w rangach. Każda ranga zwiększa bonus z atutu.

 

Moce (Koszt zaleznie od mocy)

 

Absorbtion (fizyczny atak/energia) – Potrafisz wchłonąć konkretny rodzaj energii i dopakować nim swoje statsy lub uzdrowić się

Adaptation – Potrafisz się przystosować do zmieniających się warunków np. wytworzyć skrzela pod wodą, zacząć latać gdy spadasz czy zmniejszyć swoją gęstość na silnej grawitacji.

Additional limbs – Masz dodatkowa rękę, nogę, mackę, ogon czy cholera wie co.

Alternate form Masz więcej niż jedną postać (mięcho i krew). Możesz przybrać formę konkretnej energii, gazu, cienia, formę dwuwymiarowa itp.

Anatomic separation – Możesz rozdzielić swoje ciało na kilka („zdjać” głowę, odczepić ręke) części które nadal funkcjonuja normalnie.

Animal control – Możesz mentalnie przejąć kontrolę nad jakimś zwierzęciem (nawet na zawsze)

Animal mimicry – Zdobywasz cechy zwierząt (umiejętności, atrybuty, moce)

Animate objects Potrafisz „nadać życie” różnym przedmiotom

Astral form – Możesz rozdzielić swoje ciało i formę astralną. W astralnej formie możesz poruszać się tak daleko jak tylko moc pozwala (czasem nawet wszędzie we wszechświecie) w ciągu jednej rundy (6 sek)

Blast Strzelasz czymś, zazwyczaj jakąś energią

Boost (cecha) Możesz dopakować jakąś cechę (swoją lub sojusznika) np. siłę, jakąś moc, wszystkie atrybuty (siła, zręczność stc.), wszystkie umiejętnci. Wszystko zależy od tego ile punktów się na to wyda np. za 5 działa na wszystkie cechy a za 1 tylko na konkretną cechę wybrana przy zakupie mocy.

Burrowing – Potrafisz przekopywać się przez ziemię zostawiając tunel za sobą.

Cold control – kontrolujesz zimno, możesz stworzyć obszar w którym jest extremalnie zimno.

Communication – Możesz porozumiewać się na odległość przez inny nośnik niż twój głos np. podczerwień, ultradźwięki, radio czy mentalnie.

Comprehend Potrafisz poradzić sobie z inną formą porozumiewania się (inny język, maszyny, przedmioty itp.)

Concealment – Używając tej mocy zyskujesz pełne ukrycie przed jakimś zmysłem

Confuse – Podmiot tej mocy jest zdezorientowany. W ciągu walki podejmuje losowe decyzje

Corrosion – Twój dotyk powoduje słabnięcie materii oraz korozje

Cosmic energy control – Posiadasz kontrole nad kosmiczną energią. Możesz nią strzelać, leczyć się, teleportować i inne bajery

Create object Możesz tworzyć przedmioty dosłownie z niczego

Darkness control – Możesz całkowicie zaciemnić jakiś obszar

Datalink – Posługujesz się komputerami na odległość

Dazzle – Możesz „przeładować” jakieś zmysły podmiotu sprawiając że są bezużyteczne

Deflect – Potrafisz zablokować ataki na odległość i wręcz

Density – Zwiększasz gęstość swojego ciała dzięki czemu zwiększasz siłę, wytrzymałość i trudniej cię poruszyć

Device – Masz jakiś „przedmiot”. Jest to np. Zbroja Bojowa pozwalajaca ci być silniejszym i strzelać promieniami lasera, magiczny przedmiot strzelający energią, dawno zapomniany artefakt czy jet-pack pozwalający latać

Dimensional pocket Masz międzywymiarowa „kieszeń” w której możesz trzymać różne przedmioty czy nawet stworzenia.

Disintegration – Masz moc dezintegracji i wszystko jasne ;]

Drain (cecha) – Możesz zmniejszyć jakąś cechę podmiotu. Punkty działają jak w Boost

Doplication – Możesz stworzyć duplikaty siebie samego.

Electrical controlMasz władzę nad elektrycznością

Element control – Masz władzę nad konkretnym żywiołem

Elongation – Człowiek-guma

Emotion control - Kontrolujesz emocje podmiotu. Możesz go uspokoić, przestraszyć etc.

Enchanced ability - Masz wzmocnione atrybuty. Za każda rangę mocy masz +1 do konkretnego atrybutu.

Environmental control – Możesz zmienić warunki pogodowe na obszarze zmieniając temperaturę czy wywołując deszcz

ESP – Możesz przenieść swoje zmysły w inne miejsce, i czuć widzieć itp. jakbyś tam był

Fatigue – Potrafisz zmęczyć podmiot swoim dotykiem

Flight – Potrafisz latać

Force field – Otaczasz się polem mocy które chroni cie przed atakami

Friction control – Możesz zmieniać tarcie na podłożu (zwiększać i zmniejszać)

Gestalt – Jesteś bytem stworzonym z przynajmniej dwóch innych (słabszych). W każdej chwili możesz się rozdzielić i znów złączyć. Im więcej tym słabsi

Gravity control – Kontrolujesz siłe grawitacji na wybranym obszarze

Growth – Potrafisz się powiększyć zwiększając swoją siłę i wysokość

Healing – Leczysz dotykiem

Hellfie control – Potrafisz stworzyć i rzucać mistyczną energią zwaną „ogniem piekielnym”, wygląda jak ogień ale tak na prawdę nim nie jest

IllusionMożesz stworzyć iluzję jaką tylko sobie wymyślisz zaczynając od dźwięku a kończąc na mieście

Immovable – Jeżeli nie chcesz zostać ruszony z miejsca (popchnięty, rzucony itp.) niewielu się to uda

Immunity – Jesteś odporny na pewne efekty, automatycznie udaje ci się rzut obronny

Insubstantial – Potrafisz przybrać mniej stałą formę. Na 1 randze ciecz a na 4 (ostatnia) możesz stać się bezcielesny (duch)

Inivisibility – Stajesz się niewidzialny

Kinetic control – Kontrolujesz energie kinetyczną. Możesz nią strzelać, zatrzymywać pociski itp.

Leaping – Umiesz bardzo daleko skakać np. na randze 9 – 1000 razy normalny skok

Life control – Możesz kontrolować życie

Light control – Kontrolujesz światło. Możesz je stworzyć z niczego

Luck control – Używasz swoich Hero Points (coś jak potencjał w cyrografie) by wpływać na innych (Hero points wytłumaczone niżej)

Magic – Jesteś magiem, zaklinaczem lub po prostu wiedźmą ;]. Potrafisz rzucać zaklęcia

Magnetic control – Masz władze nad magnetyzmem, możesz poruszać metalowymi przedmiotami na odległość

Mental blast – Potrafisz zaatakować mentalnie każdego kogo widzisz

Mimic (cecha) Wystarczy ze dotkniesz przeciwnika i potrafisz naśladować jedną (lub więcej, punkty jak w Boost) jego cechę

Mind control – Kontrolujesz czyjś umysł a tym samym akcje jakie podejmuje

Mind reading – Umiesz czytać w myślach

Mind shield – Moc ta chroni cie przed wpływami mocy mentalnych

Mind switch – Możesz zamienić się umysłem z inną istotą. Twój umysł przelatuje do niej a jej do ciebie

Morph – Zmieniasz swój wygląd (można wybrać do mocy atut Metamorph który pozwala ci się zmieniać w inne postacie z innymi cechami. Każda ranga atutu to kolejna postać)

Nauseate – Potrafisz osłabić podmiot. Może być to np. ból, zemdlenia lub ekstremalna przyjemność

Nemesis – Potrafisz „wytworzyć” moce potrzebne do pokonania konkretnego przeciwnika. Np. przeciwnik jest odporny na ataki fizyczne, ty będziesz mógł go zaatakować mentalnie, przeciwnik jest nie do ruszenia z miejsca, ty będziesz potrafił odwrócić grawitację itp.

Nullyfi (moc) – Potrafisz zanegować moc podmiotu

Object mimicry – Potrafisz skopiować właściwości różnych przedmiotów których dotkniesz. Np. dotykając stalowej rurki zmienisz się w człowieka ze stali itp.

Obscure – Potrafisz ukryć pewien obszar przed zmysłami. W zależności ile punktów wydasz moc działa na więcej zmysłów

Paralyze – Możesz spowolnić szybkość i czas reakcji podmiotu lub nawet go sparaliżować

Plant control – Potrafisz kontrolować rośnięcie i ruchy roślin

Plasma control – Potrafisz generować ataki z plazmy

Possession – Łączysz się z podmiotem przejmując nad nim kontrolę

Power control – Możesz kontrolować moce innych „włączając” je i „wyłączając”

Protection – Jesteś odporny na obrażenia. Dostajesz bonus do odporności za każda rangę tej mocy

Quickness – Potrafisz wykonywać zwykłe rzeczy dużo szybciej niż inni. Np. możesz dużo szybciej sprawdzić wszystkie możliwe kombinacje na zamku szyfrowym, lub przeczytać książkę dosłownie w ciągu 1 dziesięciotysięcznej sekundy (ranga 20)

Radiation control Kontrolujesz promieniowanie

Regeneration – Zdrowiejesz dużo szybciej niż inni, możesz nawet powrócić gdy ktoś cię zabije

Sensory shield – Któryś z twoich zmysłów (lub wszystkie) jest odporniejszy na moc Dazzle

Shapeshift – Możesz zmienić się w inną formę życia przejmując jej fizyczne cechy

Shield – Masz tarczę która dodaje ci bonusy do obrony. Może być to dosłownie tarcza lub po prostu ściana energii lub coś innego co cię w jakiś sposób chroni.

Shrinking – Potrafisz się skurczyć

Snare – Możesz ograniczyć przeciwnika związując go pętlami energi, zmrażając go czy wylewając na niego jakiś klej

Sonic control – Możesz stworzyć ogłuszający huk energi w promieniu zaleznym od rangi mocy

Space travel – Potrafisz poruszać się szybciej od światła w przestrzeni kosmicznej. Ta moc nie zapewnia ci tego ze przeżyjesz w przestrzeni (od tego jest Immunity)

Spatial control – Potrafisz kontrolować czasoprzestrzeń. Potrafisz przenieść się na jakiś dystans zaginając czasoprzestrzeń

Speed – Potrafisz poruszać się dużo szybciej

Spinning – Potrafisz się obracać wokół własnej osi z niesamowitą prędkością (jak Maska;])

Strike – Zadajesz większe obrażenia. Może masz pazury, energię w dłoniach czy po prostu skupioną siłę

Stun – Potrafisz ogłuszyć podmiot

Suffocate – Możesz zmusić podmiot by zaczął się dusić

Summon (minion) – Możesz wezwać pomocnika (minion) by ci pomagał. Mogą to być np. demony, anioły czy inne cholerstwo ;]

Super-Movement – Potrafisz się poruszać trochę inaczej niż tylko chodzić. Np. możesz chodzić po powietrzu, przechodzić przez ściany, przenosić się w czasie itp.

Super-Senses – Twoje zmysły w jakiś sposób ulepszone np. możesz dotykać czegoś na odległość. Dostajesz też inne zmysły np. widzenie w ciemnościach, możesz widzieć jak mikroskop, widziec przyszłość, mieć wyczucie czasu, widzieć rentgenem itp.

Super-Speed – Jesteś superszybki. Posiadasz moce Quickness i Speed plus dodatki z tej mocy

Super-Strenght – Twoja efektywna siła (podnoszenie ciężarów itp.) jest większa niż na to wskazuje twój atrybut

Swimming – Potrafisz pływać dużo szybciej niż normalni ludzie

Telekinesis – Telekineza, mówi samo za siebie

Telepaty – Czytasz umysły i możesz w nich zamieszczać swoje myśli

Teleport – Teleportacja

Time control – Kontrolujesz szybkość biegu czasu

Transfer – Możesz zabrać podmiotowi punkty mocy (Power points, za nie kupuje się cechy) z jednej z jego cech i dodać je do swoich

Transform – Możesz zmienić podmiot w coś innego (np. w żabę :D )

Trip – Możesz kogoś przewrócić na odległość

Vibration control Potrafisz strzelać wibracjami

Weather control – Możesz zmienić pogodę

 

Extra (zazwyczaj +1 do kosztu mocy ale niektóre są +2 lub 0)

 

Action – Zmniejsza czas potrzebny do użycia mocy

Affects corporeal – Moc postaci niematerialnej działa na świat materialny

Affects others – Możesz przekazać moc która działa tylko na ciebie (personal) komuś innemu

Alternate save – Rzut obronny na ta moc jest inny niz normalnie (wytrzymałość zamiast refleksu itp.)

Area – Moc działa na jakiś obszar zamiast na jeden podmiot

Attack – Extra zmienia moc która działa na ciebie w moc „atakująca”. Np. Teleport teleportuje ciebie , z tym extra zamiast siebie teleportujesz wroga.

Aura – Moc dotykowa działa na każdego kto cie dotknie, ty go dotkniesz lub zaatakujesz

Autofire Moc z tym extra wystrzela więcej pocisków co daje bonus do trudności obrony przed mocą

Contagious Moc przechodzi na każdego kto wejdzie w kontakt z pierwotnym celem mocy

Disease – Moc która wymaga rzutu obronnego na Fortitude działa jak choroba (choroba to zazwyczaj blast, drain, fatigue, nauseate lub paralyze). Rozwija się po dniu

Duration – Zmienia czas trwania mocy. Np. Blast zamiast Instant ma duration Concentration i działa tak długo jak długo utrzymujesz koncentracje

Linked – Extra działa na dwie moce które są używane na raz. Np. Dazzle (słuch) i Blast (piorun) połączone razem dają strzał pioruna który też ogłusza przeciwnika. Zasadniczo tworzy to całkowicie nowa moc gdyż koszt mocy jest łączony (extra jest za 0)

Penetrating...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin