plan roczny wych. patriotyczne.doc

(55 KB) Pobierz
ROZWIJANIE U DZIECI UCZUĆ PATRIOTYCZNYCH POPRZEZ ZAINTERESOWANIE NAJBLIŻSZYM OTOCZENIEM SPOŁECZNO-PRZYRODNICZYM

ROZWIJANIE POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI MIŁOŚCI DO OJCZYZNY ORAZ POSZANOWANIA DLA POLSKIEGO DZIEDZICTWA KULTUROWEGO PRZY JEDNOCZESNYM OTWARCIU NA WARTOŚCI KULTURY EUROPEJSKIEJ

 

 

Cele:

 

·         Kształtowanie poczucia własnej tożsamości narodowej

·         Rozumienie znaczenia symboli narodowych

·         Poznawanie polskich tradycji ludowych

·         Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna i oryginalności swojego regionu

·         Odwiedzanie miejsc związanych z historią i tradycjami swojej miejscowości

·         Dostrzeganie istnienia innych państw o odrębnych zwyczajach i kulturze narodowej

·         Interesowanie się życiem ludzi w wybranych krajach Unii Europejskiej

·         Kształtowanie szacunku i tolerancji dla przedstawicieli innych narodowości

 

 

 

Formy i sposoby realizacji

 

 

Termin

realizacji

 

Osoba

odpowiedzialna

 

Uwagi

 

I ZADANIA NAUCZYCIELI

 

1.      Wykorzystywanie literatury i artykułów z czasopism pedagogicznych ułatwiających organizowanie i planowanie pracy z dziećmi w zakresie rozwijania uczuć patriotycznych.

 

2.      Uzupełnianie księgozbioru o pozycje potrzebne do realizacji zadania.

 

3.      Gromadzenie czasopism, albumów, przewodników, kaset video, płyt DVD przybliżających najciekawsze miejsca w Polsce, folklor i sztukę ludową naszego kraju oraz wybranych krajów Unii Europejskiej.

 

4.      Współpraca z rodzicami w celu wzbogacania zbiorów i pomocy przybliżających dzieciom omawianą problematykę.

 

5.      Wykorzystywanie pamiątek przywiezionych przez dzieci z wakacji w celu wzbogacenia wiadomości o Polsce.

 

 

6.      Zapoznawanie dzieci z charakterystycznymi cechami różnych regionów Polski (góry, morze, pojezierze, lasy).

 

7.      Poznawanie symboli Unii Europejskiej, flagi, hymnu w różnych sytuacjach edukacyjnych.

 

8.      Poznawanie tradycji świątecznych wybranych krajów europejskich jako porównanie odnoszące się do polskich tradycji świątecznych.

 

9.      Poznawanie różnorodnych form spędzania wolnego czasu przez rówieśników w krajach Unii Europejskiej.

 

10.  Nawiązanie współpracy z Gimnazjum nr 2 w celu zwiedzania pracowni historycznej zawierającej pamiątki z przeszłości naszego regionu.

 

11.  Organizowanie wycieczek i spacerów przybliżających historię i kulturę naszego miasta śladami „ścieżki edukacyjnej”

 

12.  Poznawanie zabytków i historii Warszawy na podstawie filmów, albumów, ilustracji oraz legend i opowiadań tematycznych.

 

13.  Przeprowadzanie zajęć koleżeńskich i otwartych o tematyce zawierającej rozwijanie uczuć patriotycznych.

 

14.  Organizowanie wycieczek i spacerów poza teren przedszkola w różnych porach roku w celu poznania i obserwacji środowiska przyrodniczego.

 

15.  Zapoznawanie dzieci z środowiskiem społecznym poprzez organizowanie wycieczek do przedsiębiorstw, zakładów usługowych i instytucji użyteczności publicznej.

 

16.  Przybliżanie dzieciom polskich legend związanych z charakterystycznymi miejscami polski.

 

17.  Zapoznawanie dzieci z godłem Polski, hymnem państwowym oraz barwami narodowymi.

 

 

 

18.  Rada pedagogiczna metodą warsztatową –

„Polak mały – czyli patriotyzm w przedszkolu”.

 

 

II PRACA Z DZIEĆMI

 

 

1.      Kontynuacja zbliżania dzieci do środowiska poprzez kontakt z przyrodą w różnych środowiskach (ogród, las, park, rzeka).

 

2.      Kolekcjonowanie darów przyrody w kąciku przyrodniczym – wykorzystywanie ich w zajęciach plastycznych

 

3.      Okazjonalne składanie kwiatów w miejscach pamięci narodowej w Błoniu.

 

4.      Zwiedzanie zabytków i nowych budowli w rodzinnej miejscowości.

 

5.      Zainteresowanie dzieci historią Błonia oraz znaczeniem we współczesnym okresie – spotkanie z burmistrzem.

 

6.      Zorganizowanie przedszkolnego konkursu plastycznego nt. „Moje miasto Błonie”.

 

7.      Kolekcjonowanie przez dzieci ilustracji, widokówek, przewodników dotyczących rożnych regionów Polski oraz wybranych krajów Unii Europejskiej.

 

8.      Poznawanie przez dzieci znanych budowli polskich oraz budowli charakterystycznych dla wybranych krajów Unii Europejskiej.

 

9.      Poznawanie przez dzieci regionalnych tańców ludowych polskich oraz zagranicznych.

 

10.  Wykorzystywanie poznanych treści w okazjonalnych przedstawieniach, zabawach tematycznych, pracach plastycznych.

 

11.  Zorganizowanie quizu „Piękna nasza Polska cała” jako podsumowanie całorocznej pracy odnośnie rozwijania uczuć patriotycznych u dzieci.

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Listopad

 

 

 

 

Wg planów miesięcznych

 

 

Wg planów miesięcznych

 

 

Cały rok

 

 

 

wg planów miesięcznych

 

 

 

Wg harmonogramu

 

 

 

Wg harmonogramu

 

 

Wg planów miesięcznych

 

 

 

listopad

 

 

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Wg harmonogramu

 

Cały rok

 

 

Wg planów miesięcznych

 

 

maj

 

 

Cały rok

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

 

kwiecień

 

 

 

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

A. Lewandowska

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Nauczycielki

gr. II i III

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Nauczycielki

Gr. II i III

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Nauczycielki

Gr. II i III

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

A. Lewandowska

 

 

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin