fotografia ślubna. emocje uchwycone światłem ebook.pdf

(343114 KB) Pobierz
709961786 UNPDF
709961786.050.png
Fotografia œlubna.
Emocje uchwycone
œwiat³em
Autor: David Ziser
T³umaczenie: Przemys³aw Gancarczyk,
Karina Gancarczyk
ISBN: 978-83-246-2777-6
Format: B5, stron: 304
Jak profesjonalnie ustawiaæ osoby i komponowaæ kadry?
Jak wykorzystaæ œwiat³o do tworzenia mistrzowskich ujêæ?
Jak zapewniæ korzystny wygl¹d fotografowanym osobom?
Jak zachwycaj¹co sfotografowaæ ceremoniê i przyjêcie?
Fotografia œlubna to praca pod ogromn¹ presj¹. Tego wyj¹tkowego dnia wszystko musi
byæ przecie¿ piêkne, dopracowane, magiczne… Zadanie, które stoi wtedy przed
fotografem, jest zatem szczególnie trudne. I choæ jedni nowo¿eñcy lubi¹ wystudiowane,
klasyczne pozy, a inni preferuj¹ naturalne, niewymuszone zdjêcia, wszyscy oczekuj¹
jednego — ¿e bêd¹ wygl¹daæ perfekcyjnie. Jak sprostaæ tym wymaganiom
i zagwarantowaæ swoim klientom zachwycaj¹c¹ relacjê z tego najwa¿niejszego dnia
w ich ¿yciu? Jak mimo ogromnego tempa i szybko zmieniaj¹cych siê warunków
oœwietleniowych korzystnie wszystkich sfotografowaæ, a przy tym zapewniæ zdjêciom
doskona³¹ jakoœæ i walory artystyczne? Do tego niezbêdna jest gruntowna wiedza
z dziedziny mistrzowskiego portretowania i umiejêtnego wykorzystania œwiat³a,
znajomoœæ zasady komponowania zdjêæ œlubnych i sprawdzonych ustawieñ
fotografowanych osób. Kto lepiej wprowadzi Ciê w arkana mistrzowskiej fotografii
œlubnej ni¿ jeden z czo³owych œwiatowych fotografów œlubnych — David A. Ziser?
Ka¿dego roku David Ziser uczy tysi¹ce osób, jak staæ siê profesjonalnym fotografem
œlubnym. Zna specyfikê tego zawodu, oczekiwania par m³odych wobec fotografa oraz
wszystkie kwestie techniczne niezbêdne do tworzenia niepowtarzalnych ujêæ. Dziêki
niemu poznasz metody profesjonalnego ustawiania modeli, sprawdzone regu³y
kompozycyjne oraz techniki wykonywania udanych zdjêæ niepozowanych. Nauczysz siê
efektownego wykorzystywania œwiat³a w fotografii œlubnej oraz pracy z rozmaitymi
lampami. Opanujesz kreatywne techniki oœwietleniowe, dziêki którym zapewnisz
korzystny wygl¹d fotografowanym osobom. Ponadto otrzymasz sprawdzone recepty
na doskona³e zdjêcia z dwudziestu najpopularniejszych etapów ceremonii i przyjêcia
œlubnego — od momentu przygotowañ, przez mszê, pierwszy taniec, krojenie tortu,
po rzucanie bukietu. Dowiesz siê tak¿e, jakie ustawienia w aparacie w okreœlonych
momentach stosuje Ziser oraz jak osi¹gaæ œwietne rezultaty, pracuj¹c na sprzêcie, który
posiadasz.
Ksi¹¿ka zawiera te¿ kompletny projekt albumu œlubnego, dziêki któremu zobaczysz,
jak profesjonalnie przygotowaæ zdjêcia dla swoich klientów!
709961786.051.png 709961786.052.png 709961786.053.png
Rozdział 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Skoro Rembrandt mógł to robić, ja też będę
Jak sprawić, by klienci korzystnie
wyglądali na zdjęciach
Sekrety mistrzów — część I . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Sekrety mistrzów — część II. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Rozdział 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Po prostu ustaw pokrętło na „P”,
jeśli chcesz być profesjonalistą (NIE!!!)
Najpierw to, co najważniejsze,
czyli ustalanie ekspozycji
Jak ustalić poprawną ekspozycję:
metoda „migotania” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
Jak ustalić poprawną ekspozycję:
korzystanie z histogramów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Jak uratować zdjęcie w formacie JPEG:
priorytet jasnych partii obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Podsumowanie: ustalanie ekspozycji
dla plików RAW i JPEG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Rozdział 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Już to masz. Teraz spraw, by dla Ciebie zagrało
Techniki oświetleniowe
z wykorzystaniem lampy błyskowej
Dobre oświetlenie: to, co wyróżnia najbardziej . . . . . . . .42
Rzuć garść fotonów w kierunku ściany,
czyli odbicia część I. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Jeszcze jedna garść fotonów, czyli odbicia część II . . . . .46
Ściany w innym kolorze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Fotonami w świadka: odbicie od koszuli . . . . . . . . . . . . . . .50
Czy jest coś lepszego niż koszula: odbicie od blendy . . .52
Zrównoważenie ekspozycji światła zastanego
ze światłem esza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
Zmiana szerokości snopa światła lampy błyskowej . . . . .58
Piękne winiety: sztuczka ze snopem światła
w ujęciach niepozowanych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
10
Rozdział 1 . . . .
Skoro Rembrandt mógł
Jak sprawić, by klienci
wyglądali na zdjęciach
Sekrety mistrzów — część
Sekrety mistrzów — część
Rozdział 2 . . . .
2
Po prostu ustaw pokrętło
jeśli chcesz być profesjon
709961786.001.png 709961786.002.png 709961786.003.png 709961786.004.png 709961786.005.png 709961786.006.png 709961786.007.png 709961786.008.png 709961786.009.png 709961786.010.png 709961786.011.png 709961786.012.png 709961786.013.png 709961786.014.png 709961786.015.png 709961786.016.png 709961786.017.png 709961786.018.png 709961786.019.png 709961786.020.png 709961786.021.png 709961786.022.png 709961786.023.png 709961786.024.png
E MOCJE UCHWYCONE ŚWIATŁE M
Rozdział 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Niech stanie się jasność
Techniki oświetleniowe z wykorzystaniem
zewnętrznej lampy błyskowej
Nie musisz wydać fortuny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
Wykorzystanie parasola. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65
Twój asystent musi zająć najlepszą pozycję . . . . . . . . . . . .67
Oświetlenie z ukosa to Twój sprzymierzeniec . . . . . . . . . .69
Zdjęcia bez użycia parasola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .72
Fotografowanie dużych grup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74
Ustawianie grup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76
Kontrola kontrastu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .78
Ściana światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .80
Oświetlenie hollywoodzkie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83
Oszukiwanie synchronizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
Wykorzystanie kolorowych ltrów żelowych. . . . . . . . . . .90
Odbicie światła od podłogi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
Długie cienie tancerzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .97
Dodanie trzeciego źródła światła
do oświetlenia uroczystości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
Lampy błyskowe i problemy z cieniem . . . . . . . . . . . . . . 102
Lampy błyskowe i problemy z odblaskami . . . . . . . . . . . 106
Rozdział 5 . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Bądź coraz lepszy
Niech w Twoich ślubnych zdjęciach
zagra swoją rolę oświetlenie tylne
CMOK — Czarująca Metoda Oświetlania w Kościele. . . 112
CMOK — Czarująca Metoda Oświetlania
w Każdym innym miejscu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Światło konturowe i welon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Oświetlenie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Z-Ray w fotogra i ślubnej i portretowej . . . . . . . . . . . . . 127
11
709961786.025.png 709961786.026.png 709961786.027.png 709961786.028.png 709961786.029.png 709961786.030.png 709961786.031.png 709961786.032.png 709961786.033.png 709961786.034.png 709961786.035.png 709961786.036.png 709961786.037.png
 
E MOCJE UCHWYCONE ŚWIATŁE M
Rozdział 6 . . . . . . . . . . . . . . . . 133
O nie, zapomniałem flesza!
Wykorzystanie naturalnego światła
Wpuść promienie słońca:
światło wpadające przez okno . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Wychodzimy na zewnątrz: światło „werandowe” . . . . . 140
W ogrodzie — naturalne światło w plenerze . . . . . . . . . 143
Rozdział 7 . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Naucz się widzieć inaczej
Reguły kompozycyjne
Zasada kwadratów kompozycyjnych
i reguła trójpodziału. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Symetria środkowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Symetria punktu przecięcia się linii . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Linie horyzontu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Powtarzające się elementy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
Wewnętrzne ramy: kadr w kadrze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Punkt zbiegu: stąd do nieskończoności. . . . . . . . . . . . . . 166
„Wskazówki” kompozycyjne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
Najlepsze narzędzie kompozycyjne: ogniskowa. . . . . . 170
Rozdział 8 . . . . . . . . . . . . . . . . 173
Apa ra t y, ob ie kt y w y, l a m py, o re t y!
Co znajduje się w mojej torbie
z wyposażeniem
Aparaty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Obiektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
A co ze światłem? Najważniejszy
sprzęt oświetleniowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
Jakiej torby używam . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
12
709961786.038.png 709961786.039.png 709961786.040.png 709961786.041.png 709961786.042.png 709961786.043.png 709961786.044.png 709961786.045.png 709961786.046.png 709961786.047.png 709961786.048.png 709961786.049.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin