kurs_GOOGLE_AdWords.pdf

(5611 KB) Pobierz
377483000 UNPDF
“Kurs Google AdWords – Dowiedz się, jak za grosze zdobywać klientów”
Prezentuje:
Tytuł: “Kurs Google AdWords – Dowiedz się, jak za grosze zdobywać klientów”
Autor: Mariusz Gąsiewski – Ittechnology.us
Korekta, tytuł i skład: DobraStrategia.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozsyłana w niezmienionej
formie. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej
zgody autora i zabronione jest kopiowanie jej fragmentów oraz odsprzedaż.
Wydawca:
DobraStrategia.pl
Szybko Zbuduje Sukces Twojej Firmy
Copyright 2008 by DobraStrategia.pl & Mariusz Gąsiewski 1
377483000.005.png 377483000.006.png 377483000.007.png 377483000.008.png
“Kurs Google AdWords – Dowiedz się, jak za grosze zdobywać klientów”
Spis treści:
Od Wydawcy....................................................................................................................... 7
Podstawy teoretyczne......................................................................................................10
Najważniejsze pojęcia do zapamiętania.........................................................................10
Podstawy i wprowadzenie.................................................................................................13
Co to jest reklama Google AdWords ?..........................................................................13
Zalecenie redakcyjne tworzenia tekstu reklamowego Google AdWords..................14
Wykorzystanie rabatów, ceny i bezpłatnych ofert.....................................................15
Wymogi Google związane z witryną docelową reklamy.............................................. 15
Treści, których nie można promować w Google AdWords...........................................16
Rodzaje tekstowej reklamy AdWords.............................................................................. 18
Google AdWords w wyszukiwarce i w wynikach Sieci Wyszukiwania Google..........18
Jak działa kierowanie reklamy AdWords w wyszukiwarce...................................... 19
Modele opłaty za reklamę w wyszukiwarce Google.................................................20
Formy opłaty za kliknięcie w wyszukiwarce Google................................................20
Google AdWords w Sieci Partnerskiej Google............................................................. 21
Jak działa kierowanie reklamy AdWords w Sieci Partnerskiej Google ?..................22
Modele opłaty za reklamę w Sieci Partnerskiej Google............................................23
Formy opłaty za reklamę w Sieci Partnerskiej Google..............................................24
Jak otrzymać konto Google AdWords..............................................................................26
Proces rejestracji dla wersji dla początkujących............................................................27
1. Formularz rejestracji..............................................................................................28
2. Założenie konta Google.........................................................................................32
3. Konfiguracja konta.................................................................................................34
Proces rejestracji dla wersji standardowej.....................................................................37
Panel zarządzania reklamą AdWords...............................................................................42
Zarządzanie kampanią .................................................................................................. 43
Migawka konta...........................................................................................................43
Podsumowanie kampanii...........................................................................................44
Narzędzia.......................................................................................................................54
Narzędzie propozycji słów kluczowych....................................................................55
Narzędzie prognozy odwiedzin..................................................................................57
Edycja wykluczających słów kluczowych kampanii.................................................58
Wykluczenie witryny i kategorii................................................................................59
Wykluczanie adresów IP............................................................................................60
Narzędzia diagnostyczne dla reklam......................................................................... 61
Odrzucone reklamy....................................................................................................62
Moja historia zmian...................................................................................................62
Website Optimizer (czyli Optymalizator witryny)....................................................62
Pobierz Edytor AdWords...........................................................................................63
Śledzenie konwersji.......................................................................................................64
Raporty...........................................................................................................................64
Copyright 2008 by DobraStrategia.pl & Mariusz Gąsiewski 2
377483000.001.png
“Kurs Google AdWords – Dowiedz się, jak za grosze zdobywać klientów”
Typy raportów............................................................................................................66
Szablony, harmonogram i poczta elektroniczna........................................................68
Eksport raportu...........................................................................................................68
Analytics........................................................................................................................69
Tworzenie nowego konta Google Analytics..............................................................71
Łączenie konta Google AdWords z kontem Analytics..............................................74
Moje konto.....................................................................................................................76
Podsumowanie płatności............................................................................................76
Preferencje płatności..................................................................................................77
Dostęp........................................................................................................................78
Preferencje konta ...................................................................................................... 80
Podstawowe elementy reklamy AdWords........................................................................81
Słowa kluczowe.............................................................................................................81
Opcje dopasowania słów kluczowych w Google AdWords......................................82
Wykluczające słowa kluczowe .................................................................................84
Podstawowe kryteria wyboru słów kluczowych........................................................86
Rozwinięcie teoretyczne reklamy AdWords.................................................................... 90
Koszt reklamy AdWords................................................................................................90
Wynik Jakości Google AdWords...................................................................................91
Czym jest Wynik Jakości ?........................................................................................91
Różne Wyniki Jakości w koncie Google AdWords...................................................92
Szybkie sprawdzanie Wyniku Jakości dla reklamy AdWords.................................. 95
Dokładne informacje o Wyniku Jakości słów kluczowych na podstronie analizy słów
kluczowych................................................................................................................96
Wskazówki dotyczące jakości strony i witryny docelowej ......................................99
Niskie Wyniki Jakości stron docelowych ?.............................................................100
Pozycja reklamy w wynikach sponsorowanych.......................................................... 101
Algorytm dla wyników sponsorowanych ponad wynikami wyszukiwania.................103
Jak dostać się z reklamą ponad wyniki wyszukiwania ?.........................................104
Tworzenie kampanii linku sponsorowanego.................................................................. 104
Rozpoznanie rynku i konkurencji................................................................................105
Rozpoznanie przewagi oferty i firmy.......................................................................... 106
Opracowanie struktury kampanii.................................................................................106
Wybór kierowania kampanii........................................................................................107
Możliwości kierowanie reklamy AdWords.............................................................107
Kierowanie reklamy AdWords na języki.................................................................108
Kierowanie reklamy AdWords na kraje.................................................................. 110
Opracowanie zestawu słów kluczowych..................................................................... 111
Narzędzia pozwalające poszukiwać słów kluczowych............................................118
Które słowo kluczowe będzie wyświetlać reklamę ?.............................................. 121
Słowa kluczowe - najważniejsze rzeczy do zapamiętania.......................................126
Ograniczenie zasięgu kampanii...................................................................................127
Proces wyboru słów wykluczających......................................................................127
Opracowanie tekstu reklamowego...............................................................................132
Tworzenie tekstu reklamowego reklamy AdWords................................................ 132
Pogrubione wyrazy w tekście reklamowym
..................................................................................................................................133
Copyright 2008 by DobraStrategia.pl & Mariusz Gąsiewski 3
377483000.002.png
“Kurs Google AdWords – Dowiedz się, jak za grosze zdobywać klientów”
Narzędzie wstawiania słów kluczowych (Keyword Insertion Tool).......................134
Narzędzie do podglądu reklam Adwords. ...............................................................138
11 efektywnych typów tekstów reklamowych AdWords........................................139
Warto zapamiętać.....................................................................................................145
Optymalizacja strony docelowej reklamy....................................................................146
Optymalizacja strony docelowej - AdWords...........................................................146
Warto zapamiętać.....................................................................................................150
Optymalizacja strony docelowej - konwersje .........................................................150
Testowanie różnych stron docelowych reklamy......................................................155
Wdrożenie kampanii....................................................................................................156
Monitoring i optymalizowanie kampanii.....................................................................156
Optymalizowanie kampanii na podstawie raportów................................................157
Optymalizacja kampanii na podstawie danych o konwersjach................................164
Optymalizacja kampanii - zapamiętaj......................................................................165
Zastosowanie programu Edytor AdWords w zarządzaniu kampanią AdWords............ 166
Podstawowe informacje na temat Edytora AdWords..................................................167
Co oferuje edytor AdWords?...................................................................................167
Skąd można ściągnąć edytor AdWords?..................................................................168
Przydatne linki i pomoc online................................................................................169
Jak rozwinąć dużą kampanię AdWords.......................................................................170
Eksport do Excela....................................................................................................170
Dodawanie wielu tekstów reklamowych do edytora...............................................171
Walidacja linków docelowych AdWords................................................................172
Multiplikowanie słów kluczowych..........................................................................173
Grupowanie wyrazów..............................................................................................174
Wykorzystywanie funkcji Excel..............................................................................175
Zarządzanie dużą kampanią.....................................................................................178
Modele płatności w reklamie AdWords kierowanej na wyszukiwarkę Google.............180
Stawki ofertowe Google AdWords (rozwinięcie)........................................................180
Google AdWords - preferowany średni koszt............................................................. 183
Jak działa preferowany średni koszt Google AdWords?.........................................183
Wybór opcji preferowanego średniego kosztu........................................................ 184
Ograniczenia preferowanego średniego kosztu Google AdWords..........................184
Optymalizator budżetu Google....................................................................................186
Informacje o narzędziu Optymalizator budżetu Google AdWords.........................186
Zastosowania Optymalizatora budżetu....................................................................187
Ograniczenia Optymalizatora budżetu Google AdWords.......................................188
Wsparcie AdWords edytora dla Optymalizatora budżetu....................................... 189
Optymalizator konwersji..............................................................................................190
Co dokładnie robi Optymalizator konwersji Google?.............................................190
Ustawienia Optymalizatora konwersji.....................................................................191
Ograniczenia Optymalizatora konwersji AdWords.................................................191
Funkcjonalności, które nie współdziałają z Optymalizatorem konwersji............... 192
Kampania AdWords kierowana na Sieć Partnerską za pomocą słów kluczowych........194
Wynik Jakości dla Sieci Partnerskiej...........................................................................194
Obliczanie Wyniku Jakości dla reklamy..................................................................195
Copyright 2008 by DobraStrategia.pl & Mariusz Gąsiewski 4
377483000.003.png
“Kurs Google AdWords – Dowiedz się, jak za grosze zdobywać klientów”
Pozycja i ranking reklamy ...................................................................................... 195
Inteligentna wycena w AdWords w Sieci Partnerskiej................................................196
Tworzenie kampanii........................................................................................................197
Rozpoznanie rynku i konkurencji................................................................................197
Opracowanie struktury kampanii.................................................................................198
Opracowanie zestawu kluczowych..............................................................................200
Wybór tekstu reklamowego.........................................................................................201
Ograniczenie zasięgu reklamy Google AdWords........................................................203
Wykluczające słowa kluczowe................................................................................203
Wykluczanie tematów i typów witryn.....................................................................204
Wykluczanie witryn poprzez podanie ich adresu internetowego............................ 206
Blokowanie wyświetlanie reklam w Gmailu...........................................................207
Przygotowanie strony docelowej kampanii.................................................................208
Optymalizacja kampanii..............................................................................................209
Raport skuteczności miejsc docelowych................................................................. 209
Raport dotyczący zasięgu i częstotliwości...............................................................214
Kampania AdWords kierowana na miejsca wyświetlania reklam..................................215
Podstawy......................................................................................................................215
Dopuszczanie reklam do wyświetlania........................................................................215
Opłaty i koszty.............................................................................................................217
Modele opłat............................................................................................................217
Wynik jakości i pozycja reklamy.................................................................................219
Wynik Jakości reklamy............................................................................................219
Algorytm ustalania pozycji reklamy........................................................................220
Tworzenie kampanii kierowanej na miejsca docelowe............................................... 222
Opcje wyboru miejsca docelowego.........................................................................222
Widok pokazywanych miejsc docelowych..............................................................224
Prawdopodobieństwo wyświetlania.............................................................................225
Strategie AdWords..........................................................................................................227
Strategia maksymalizowania zasięgu medialnego...................................................227
Strategia maksymalizowania zasięgu wśród użytkowników...................................228
Strategia wydźwięku................................................................................................228
Strategia minimalizowania kosztów........................................................................229
Strategia maksymalizowania kosztów pozyskania lidów sprzedażowych..............229
Strategia maksymalizowania zysku.........................................................................230
Która strategia jest najlepsza?..................................................................................232
Polecane praktyki w AdWords.......................................................................................233
Planowanie kampanii AdWords.................................................................................. 233
Tworzenie kampanii AdWords....................................................................................235
Optymalizowanie kampanii AdWords.........................................................................238
Strategia prowadzenia kampanii AdWords................................................................. 239
Najczęstsze błędy w AdWords.......................................................................................241
Zarządzanie reklamą....................................................................................................241
Słowa kluczowe...........................................................................................................243
Reklamy i teksty reklamowe........................................................................................245
Znaczenie elementów kampanii AdWords.....................................................................248
AdWords – elementy ważne........................................................................................248
Copyright 2008 by DobraStrategia.pl & Mariusz Gąsiewski 5
377483000.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin