Firemax 5-2010.pdf

(1702 KB) Pobierz
untitled
MAGAZYN Fire-Max
WŁAŚCIWY KIERUNEK W POŻARNICTWIE
ISSN 1899-3796
Wydanie V
1/2010
NOWOŚCI
POŻARNICZE
W numerze m.in.:
z płytą DVD!
Str 4 IVECO MAGIRUS - Festiwal nowości
Str 8 IVECO MAGIRUS - Nowy światowy rekord (drabina 60m!)
Str 12 IVECO MAGIRUS - Dragony na polskich drogach
Str 14 LUKAS - eDRAULIC: wolność w ratownictwie
Str 22 LUKAS - Hydrauliczne narzędzia ratownicze
Str 26 VETTER - Interschutz 2010 - pneumatyczne nowości
Str 28 GODIVA - Prima, czyli najlepszy. Nowe pompy
Str 30 ACTIVE PHOTONICS - By widzieć więcej. Kamery termowizyjne
Str 35 FIRE-MAX - Agregat pompowy w Lipsku
722262596.004.png
Od Wydawcy:
Szanowni Państwo,
rynku pożarniczego i prezentują
obowiązujące rozwiązania.
W tym roku targi odwiedziło pra-
wie 130 tysięcy gości. Wielu z od-
wiedzających przyjechało z Polski.
Bezpośredni wpływ na to miało
miejsce, w którym odbyła się tego-
roczna edycja — Lipsk leży niedale-
ko granicy polsko-niemieckiej. Na
wszystkich stanowiskach, u wszyst-
kich reprezentowanych przez Fire-Max
na rynku polskim producentów za-
pewniliśmy stałą obsługę z naszej
firmy. Byli to kompetentni i przygo-
towani pracownicy, którzy starannie
wyjaśniali wszystkie szczegóły go-
ściom z naszego kraju. Niestety nie
wszyscy mogli pojawić się w Lipsku,
ponieważ w tym samym czasie
w Polsce trwała akcja zapobiegania
i usuwania skutków powodzi. Dlate-
go podjęliśmy decyzję o poszerzeniu
objętości naszego magazynu
i zwiększeniu nakładu po to, aby in-
formacja o kierunkach rozwoju
sprzętu ratowniczego trafiła do sze-
rokiego grona przyszłych — taką
mamy nadzieję — użytkowników.
Nowości opisujemy w kolejnych
artykułach, do których lektury zapra-
szamy. Mamy dużą satysfakcję, że
w czołówce producentów prezentują-
cych najwięcej zmian i największą in-
nowacyjność są ci reprezentowani
w Polsce przez Fire-Max. Uwadze
Państwa szczególnie polecamy no-
we drabiny Iveco Magirus, zarówno
te najwyższe M60L, jak i po raz
pierwszy prezentowane, znacznie
lżejsze, łamane (według nowego pa-
tentu) drabiny wyposażone w cztero-
osobowe kosze RC 400. Nikogo, na-
szym zdaniem, nie trzeba przekony-
wać jak bardzo wielkość kosza
wpływa na efektywność akcji ratow-
niczej i ewakuacyjnej. Oferta Iveco
Magirus to również nowy projekt po-
jazdu wielofunkcyjnego Multistar 2,
lotniskowego samochodu ratowni-
czo-gaśniczego Superdragon 2 oraz
cała rodzina pojazdów gaśniczych,
technicznych i specjalnych. Praktycz-
nie każde stanowisko było miejscem
prezentacji nowości.
Kolejną, prawdziwą rewolucję od-
wiedzający mogli przeżyć na stoisku
Lukas Hydraulik. Lukas zaskoczył
wszystkich, prezentując nowatorskie
podejście w dziedzinie narzędzi hy-
draulicznych a to co zobaczyliśmy
przeszło najśmielsze oczekiwania. Po-
kazany na kilku stanowiskach system
elektrohydraulicznych narzędzi ratow-
niczych eDRAULIC pozycjonuje od dzi-
siaj Lukasa daleko przed konkurencją.
Zapraszamy do zapoznania się ze
wszystkimi artykułami. Mamy świa-
domość, że opisaliśmy w nich tylko
część nowości. Więcej chcemy zapre-
zentować podczas pokazów, szkoleń
i prezentacji, które zaplanowaliśmy za-
raz po wakacjach. Mamy możliwość
ich zorganizowania, ponieważ wszyst-
kie zaprezentowane w tym wydaniu
rozwiązania weszły do produkcji zaraz
po czerwcowych targach Interschutz.
Rozwiązania te chcieliśmy pokazać
Państwu w pierwszym tygodniu po
zakończeniu targów. Okazało się jed-
nak, że anomalie pogodowe, powo-
dzie i konieczność utrzymania stałej
gotowości bojowej to nie jest dobry
czas na spotkania i dlatego postano-
wiliśmy pokazy i prezentacje, w nieco
innej formie organizować od początku
września.
Bieżące wydanie Magazynu Fire-Max
poświęcone jest nowościom, więc
przygotowując je, też zrobiliśmy coś,
czego do tej pory jeszcze nie stosowali-
śmy. Aby zilustrować nowy sprzęt, po-
kazać jego działanie i zaprezentować
przykłady zastosowania, zgromadzili-
śmy na jednej płycie DVD wszystkie fil-
my, które były pokazywane przez na-
szych producentów podczas targów.
Skoro obraz wart jest tysiąca słów, to
filmu nie chcieliśmy zastąpić opisem.
Naszym zdaniem statyczne zdjęcia nie
przedstawią w pełni zalet posługiwania
się nowym sprzętem. Dopiero, kiedy
zobaczymy nowe narzędzia w działa-
niu, zrozumiemy sens ich stworzenia
i dostrzeżemy ogrom postępu, który
dokona się po wprowadzeniu tych na-
rzędzi do codziennej pracy.
po przerwie, wypełnionej zmianami
organizacyjnymi, tworzeniem nowej,
bardziej sprawnej struktury oraz
przygotowaniami do wprowadzenia
na rynek pożarniczy nowości prezen-
towanych na największych w Euro-
pie targach pożarniczych Interschutz
2010, przekazujemy Państwu najbar-
dziej bogaty pod względem objętości
i zawartości Magazyn Fire-Max, jaki
udało nam się opracować do tej pory.
Na trzydziesty sześciu stronach z tru-
dem zmieściliśmy wszystkie ważne
informacje, które opisują i ilustrują
przyszłość w branży pożarniczej.
Zacznijmy od wewnętrznych zmian
organizacyjnych. Od czasu ostatniego
wydania wiele się zmieniło. Podjęli-
śmy decyzję o utworzeniu dwóch ko-
lejnych oddziałów i do już istniejącego
oddziału Południe z siedzibą w Rze-
szowie dołączył oddział Zachód z sie-
dzibą w Poznaniu i oddział Północ
z siedzibą w Pruszczu Gdańskim.
W obecnej strukturze, z nowym biu-
rem w Warszawie, trzema oddziałami
i dwoma autoryzowanymi parterami
Fire-Max jest profesjonalną organiza-
cją przygotowaną do spełniania wy-
magań naszych klientów na terenie
całego kraju. Zarówno do prowadze-
nia szkoleń, prezentacji, konsultacji
technicznych i handlowych, jak i do
sprawnych działań handlowych
i opieki techniczno — serwisowej.
Jesteśmy zdania, że opieka tech-
niczna i szkolenia dla obsługi są jed-
nym z najważniejszych elementów
działalności firmy. Każde nowe na-
rzędzie i każde rozwiązanie wpro-
wadzane na rynek siłami całego
sztabu konstruktorów i inżynierów
wymaga dobrze przygotowanych
użytkowników, którzy będą wyko-
rzystywać wszystkie możliwości
tkwiące w narzędziach. Dlatego tak
duży nacisk kładziemy na organizo-
wanie prezentacji i szkoleń tech-
nicznych. Duży nacisk kładziemy też
na sprawnie działającą obsługę ser-
wisową. Wszystkie oddziały zlokali-
zowaliśmy blisko użytkowników.
Mamy nadzieję, że usprawni to ko-
munikację i obniży koszty dojazdu.
Zmiany organizacyjne w Fire-Max
były również przygotowaniem do
wprowadzenia na polski rynek naj-
nowszego sprzętu oferowanego
przez Iveco Magirus, Lukas Hydraulik,
Vetter, Godiva, Active Photonics,
pokazanego podczas największych
na świecie targów pożarniczych In-
terschutz 2010. Targi Interschutz,
organizowane co pięć lat są kamie-
niem milowym rozwoju techniki po-
żarniczej. Wyznaczają przyszłość
Piotr Pajor
Marek Jankowski
Wiceprezes
Zarządu Fire-Max
Prezes
Zarządu Fire-Max
Fire-Max Sp. z o. o.
02-495 Warszawa
Al. Jerozolimskie 224
Tel. 22 578 84 00
Fax 22 662 38 38
Mail: biuro@firemax.pl
www.firemax.pl
Redakcja:
Joanna Szramowska
Tel. 22 578 84 23
Kom. 609 490 790
Mail: jszramowska@firemax.pl
2
Magazyn Fire-Max, wydanie V
722262596.005.png
Fire -Max
P
Dzwoń do nas:
Fire-Max
- zmiany organizacyjne
Dział handlowy - sprzęt Lukas, Vetter,
Godiva, agregaty
Pod koniec ubiegłego roku podjęliśmy decyzję o zmianach w obrębie
naszej organizacji i utworzeniu oddziałów. Dziś działamy w oparciu
o trzy nowe oddziały: Południe, Zachód, Północ, dwie firmy partnerskie:
Procom, Air Press i wiemy, że była to dobra decyzja.
Krzysztof Szukiłowicz
- dyrektor handlowy
Tel. 22 578 84 13
Kom. 603 370 290
Mail: kszukilowicz@firemax.pl
Obecna struktura Fire-Max jest
dostosowana do wymagań naszych
Klientów. Wprowadzamy na polski
rynek najlepszy na świecie sprzęt ra-
towniczy i staramy się ułatwić do-
stęp do pełnej informacji o nim
wszystkim użytkownikom, zwraca-
my uwagę na bezpieczeństwo, pre-
zentujemy, szkolimy i informujemy
o najnowszych obowiązujących
technikach. Nasz sprzęt ratuje ludz-
kie życie i mienie i dlatego zawsze
staramy się, aby jakość naszych
usług była na najwyższym poziomie.
Zależy nam też, abyście po prostu
byli zadowoleni z kontaktu z nami.
Nasze oddziały obowiązują te
same założenia: przejęły zadania
doradcze i zobowiązania przedsta-
wicielskie, obsługę techniczną,
serwis, przeglądy oraz naprawy
gwarancyjne i pogwarancyjne
sprzętu Lukas i Vetter. Oddział Po-
łudnie odpowiedzialny jest za wo-
jewództwo małopolskie i podkar-
packie, oddział Zachód obejmuje
teren województwa wielkopolskie-
go, kujawsko-pomorskiego i lubu-
skiego, oddział Północ — woje-
wództwo pomorskie, zachodnio-
pomorskie, warmińsko-mazurskie
oraz powiaty Augustów, Suwałki
i Sejny.
Warsztaty serwisowe wyposa-
żyliśmy w niezbędny najnowszy
sprzęt diagnostyczny a przeszko-
lony zespół techniczny dysponuje
wiedzą o wszystkich narzędziach,
tych starych i tych w rewolucyjnej
technologii elektrohydraulicznej
pokazanej podczas tegorocznych
targów Interschutz. Siedziby od-
działów zlokalizowaliśmy na tyle
blisko, aby ułatwić naszą komuni-
kację (nie wspominając o oszczęd-
nościach). Naszym celem jest
usprawnianie obsługi użytkowni-
ków naszych narzędzi, każdemu,
kto pracuje i interesuje się sprzę-
tem Lukas i Vetter dziś możemy
zaoferować kompleksową obsłu-
gę, doradztwo, standaryzację
usług serwisowych, spójność ce-
nową, szybką reakcję na zgłosze-
nie serwisowe i najlepszą jakość
usług, bez ryzyka utraty gwarancji
producenta. Zapraszamy:
Jacek Kosturek
- dyrektor oddziału Południe
Tel. 17 862 83 35
Kom. 785 998 998
Mail: jkosturek@firemax.pl
Stanisław Sowa
- dyrektor oddziału Zachód
Tel. 61 842 70 80
Kom. 693 550 998
Mail: ssowa@firemax.pl
Adam Dziedzic
- dyrektor oddziału Północ
Tel. 58 301 00 98
Kom. 697 112 999
Mail: adziedzic@firemax.pl
Dział handlowy - kamery termowizyjne,
siłowniki Lukas, korki Vetter
Oddział Północ
ul. Podmiejska 5
83-100 Pruszcz Gdański
tel./fax (+48 58) 301 00 98
Mail: polnoc@firemax.pl
Piotr Mizeracki
Tel. 22 578 84 14
Kom. 601 355 998
Mail: pmizeracki@firemax.pl
Dział handlowy - samochody specjalne
Iveco Magirus
Oddział Zachód
ul. Norwida 14
60-867 Poznań
tel. (+48 61) 842 70 80
fax (+48 61) 842 70 79
Mail: zachod@firemax.pl
Beata Bonasewicz
Tel. 22 578 84 17
Kom. 605 590 113
Mail: bbonasewicz@firemax.pl
Dział handlowy - samochody lotniskowe
Iveco Magirus
Oddział Południe
ul. Betleja 2
35-303 Rzeszów
tel./fax (+48 17) 862 83 35
Mail: poludnie@firemax.pl
Anna Jałoszyńska
Tel. 22 578 84 03
Mail: ajaloszynska@firemax.pl
Szkolenia i obsługa techniczna
Sebastian Lewandowski
- serwis Fire-Max Warszawa
Tel. 22 578 84 11
Kom. 693 530 700
Mail: slewandowski@firemax.pl
Marek Banaś
- serwis oddział Południe
Tel. 17 862 83 35
Kom. 781 888 998
Mail: mbanas@firemax.pl
Tomir Leyk
- serwis oddział Północ
Tel. 58 301 00 98
Kom. 663 199 998
Mail: tleyk@firemax.pl
Radosław Łyszczek
- serwis Fire-Max Warszawa
Tel. 22 578 84 19
Kom. 601 332 201
Mail: rlyszczek@firemax.pl
Marek Popek
- serwis oddział Zachód
Tel. 61 842 70 80
Kom. 785 555 998
Mail: mpopek@firemax.pl
Roman Sławianowski
- serwis Iveco Magirus
Tel. 22 578 84 29
Kom. 603 360 998
Mail: rslawianowski@firemax.pl
www.firemax.pl
3
722262596.006.png 722262596.007.png 722262596.001.png
Iveco Magirus
Festiwal nowości
Targi Interschutz 2010 w Lipsku.
Każda edycja Międzynarodowych Targów Ratownictwa, Bezpieczeństwa, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony przed
Katastrofami INTERSCHUTZ jest okazją dla producentów do pokazania światu i wprowadzenia na rynek nowości w na-
szej branży. Jako Fire-Max mamy szczególne powody do zadowolenia, ponieważ producenci, których reprezentujemy na
polskim rynku są w ścisłej czołówce tych, którzy wprowadzili najwięcej nowości — rewolucyjnych rozwiązań, które będą
obowiązywały przez co najmniej 5 lat do kolejnych targów. Na łamach tego artykułu nie omówimy wszystkich — skupi-
my się na ofercie Iveco Magirusie i z uwagi na ograniczoną ilość miejsca, tylko na niektórych jego nowych rozwiązaniach.
Iveco Magirus
Jak na pioniera i lidera branży przystało Iveco Magirus wystawił praktycznie całkowicie nowe pojazdy i sprzęt, bar-
dzo nowatorskie pomysły i najwyższy — jeżeli chodzi o wysokość roboczą też — poziom technologii. Ogromne sto-
isko o powierzchni 2.700 m2 zostało bardzo starannie zaprojektowane: ekspozycja zajmowała olbrzymie stoisko w ha-
li nr 4 oraz dwie powierzchnie na terenach zewnętrznych. Wewnątrz hali — stanowiska obsługi, pokoje spotkań, wła-
sna restauracja, gdzie m. in. można było dostać piwo z 'własnego' browaru. Na zewnątrz, obok sklepu z pamiątkami
dla fanów, zbudowanych zostało kilka konstrukcji, z użyciem których prezentowano nieprawdopodobne możliwości
nowych pojazdów. Co godzinę organizowany był pokaz praktyczny, na żywo prowadzony przez specjalistów Magiru-
sa. To imponujące przedsięwzięcie miało jeden cel — pokazać najnowsze pojazdy i nowatorskie rozwiązania.
Wysoko, wyżej, Magirus, czyli najwyższa na świecie drabina M60 L
Na stanowisku zewnętrznym wy-
raźnie wyróżniała się, obecnie naj-
wyższa automatyczna drabina na
świecie klasy 60 m, której wysokość
robocza wynosi 60,5 m. Całkowicie
gotowa do pracy drabina (żaden
model czy prototyp), przyciągała
niezliczone grono chętnych, którzy
czekali w długiej kolejce, aby wje-
chać szybką, dwuosobową windą
na szczyt szóstego przęsła. Wraże-
nie niesamowite, a jeszcze większe
brawa dla Magirusa za to, że pokazał
skończony projekt, sprawdzoną, go-
tową do użytku i działającą drabinę.
M 60 L, bo tak się nazywa ta dra-
bina opisujemy bardzo szeroko
w bieżącym numerze Magazynu
Fire-Max w artykule pt.: „Nowy,
światowy rekord”. W ramach za-
chęty do przeczytania artykuł
powiemy tak: M 60 L, podobnie jak
pozostałe modele drabin Magiru-
sa, jest wyposażona między innymi
w obrotnicę z możliwością auto-
matycznego poziomowania na
wieńcu obrotowym i wyrównania
poziomu aż do 22%. Inni produ-
cenci realizują to na podporach, ale
jest to dopuszczalne na lżejszych
podwoziach. Przy trzyosiowych
podwoziach o DMC do 26 ton kwe-
stia stabilnego podparcia w 10
punktach i poziomowania zespołu
sześciu przęseł na wieńcu obroto-
wym nabiera wielkiego znaczenia.
Sprawnie działający automatyczny
system stabilizacji wahań, zwłasz-
cza w tak wysokich drabinach,
gwarantuje zarówno bezpieczeń-
stwo na najwyższym technologicz-
nie dostępnym poziomie, jak
i komfort pracy na szczycie w ko-
szu. W czasie targów mieliśmy kil-
ka bardzo wietrznych dni — widzie-
liśmy te zalety w praktyce.
Najnowsza drabina łamana
Podczas targów, swoją świato-
wą premierę miała też najnow-
sza drabina z łamanym przęsłem
M 32 L-AS, przystosowana do
współpracy z czteroosobowym ko-
szem RC o ładowności 400 kg.
W łamanej drabinie zastosowano
całkowicie nowe rozwiązania, które
umożliwiają współpracę z nowym
koszem. W miejsce pięciu przęseł za-
stosowano lżejsze rozwiązanie, czte-
ry pełnej długości przęsła. Ostatnie
przęsło, łamane w połowie swojej
długości wysuwa się jako pierwsze
i po wysunięciu się z zespołu na dłu-
gość ok. 4 m, może nastąpić 'łamanie'
na całkowicie przeprojektowanym
i opatentowanym na 25 lat przegu-
bie. Dopiero po całkowitym wysunię-
ciu pierwszego przęsła, wysuwają się
przęsła pozostałe. Dzięki takiemu roz-
wiązaniu, przęsła mogą unieść więk-
szy ładunek (np. nowy kosz RC 400),
drabina ma zwiększony wysięg, krót-
szy czas sprawiania i to, co było do
tej pory możliwe tylko w rozwiązaniu
z teleskopem, możliwość postawie-
nia kosza bezpośrednio przed kabiną.
Linia wodna 'suchego' pionu popro-
wadzona jest wewnątrz łamanego
4 Magazyn Fire-Max, wydanie V
722262596.002.png
Iveco Magirus
przęsła. To ważne, ponieważ w no-
wym koszu podawanie wody zostało
całkowicie zmienione. Tak, jak przy-
stało na nowoczesną drabinę ze 'staj-
ni' Iveco Magirus, nowa drabina wy-
posażona jest we wszystkie spraw-
dzone już rozwiązania: osiem punk-
tów podparcia, podpory skośne, sys-
tem stabilizacji (wygaszania) wychy-
leń zespołu przęseł.
Pozostałe parametry techniczne:
16-tonowe podwozie Iveco Magirus
EuroCargo 160 E 30 4 x 2, kabina
1+2, silnik o mocy 299 KM, spełnia-
jący normę Euro5, zasięg z koszem
RC 400 przy obciążeniu czterech
osób 17,6 m, z koszem RC 300 przy
obciążeniu trzech osób 19,2 m.
Nowy kosz 400 kg (4 osoby) dla drabin o wysokościach ratowniczych 30, 39, 42 m
Na nowy kosz ratownicy czekali od
dawna. Wiemy dlaczego. Większy
kosz to sprawna ewakuacja, więcej
osób wewnątrz, możliwość zabrania
większego ładunku. Do tej pory, czte-
roosobowe kosze były stosowane
głównie w podnośnikach, ponieważ
drabiny jako lżejsze, nie miały możli-
wości wykorzystania tego rozwiąza-
nia. Dzisiaj Iveco Magirus pokazał no-
we możliwości. Kosz RC 400 (4 oso-
by plus 40 kilogramy wyposażenia)
stanowi alternatywę dla stosowane-
go wcześniej kosza RC 300 (3 osoby
plus 30 kilogramów wyposażenia).
Nowy kosz waży niewiele więcej
od poprzednika. Standardowo, po
obu stronach kosza znajdują się
uchwyty uniwersalne na sprzęt lub
nosze. Wewnątrz dodatkowe miejsce
do siedzenia. Operator zajmując cen-
tralne miejsce w koszu ma doskona-
łą możliwość obserwacji miejsca ak-
cji. Kolejne udogodnienia to całkowi-
cie nowy system oświetlenia kosza,
zabezpieczenia przed uderzeniami
oraz kolorowy wyświetlacz (wyświe-
tlacz ten opcjonalnie może być od
dzisiaj na wyposażeniu każdej drabi-
ny). Przed wejściami do kosza w po-
dwójnej podłodze zabudowane na
stałe ruchome drabinki ułatwiające
wejście do wewnątrz. Kosz jest bar-
dzo bezpieczny w użytkowaniu,
wszystkie panele są bardzo dokład-
nie przemyślane i zamocowane, ele-
menty hydrauliczne i pompa do ręcz-
nego poziomowania kosza w trybie
awaryjnym znajdują się w jednej
obudowie. Cała elektronika zintegro-
wana z podłogą. Ale chyba najwięcej
zmian wprowadzono do linii wodnej.
Linia wodna zintegrowana została
z podwójną podłogą. Podłączenie
wody usytuowane jest w części fron-
towej jedną linią na zewnątrz, drugą
do wewnątrz kosza. Jest to bardzo
wygodnie rozwiązania zważywszy, że
w przedniej, zewnętrznej ścianie ko-
sza może zostać wbudowane na sta-
łe automatyczne działko, sterowane
za pomocą pulpitu operatora w ko-
szu lub na dole, na stanowisku opera-
tora. Tak zabudowane działko nie za-
biera cennej przestrzeni. Wydajność
2.500 l/min przy ciśnieniu 7 bar.
Multistar 2 całkowicie nowy projekt
Samochód wielofunkcyjny, tzw.
wielozadaniowiec na targach Inter-
schutz 2010 został pokazany w cał-
kowicie przeprojektowanej wersji.
Stąd „2” w nazwie. Mamy nadzieję,
że ten cieszący się olbrzymim po-
wodzeniem w innych krajach po-
jazd, w tej wersji znajdzie również
zastosowanie w naszym kraju
(zwłaszcza po czerwcowej zmianie
przepisów dotyczących świadectw
dopuszczenia). Multistar 2 posiada
całkowicie nową konstrukcję wysię-
gnika wykonanego z aluminium.
Wysięgnik to super lekka konstruk-
cja gwarantująca najlepsze możli-
wości wykorzystania nośności pod-
wozia i zabudowania wyposażenia
dodatkowego. Kosz dla 3 osób o ła-
downości 270 kg. Zmieniono sys-
tem łączności z koszem oraz system
sterowania wysięgnikiem i wyposa-
żeniem gaśniczym takim, jak auto-
pompa. Obecnie wykorzystywany
jest CanBus, FireCan i HMI. Sterują-
cy system operacyjny jest identycz-
ny z tym, który steruje drabinami.
Cała zabudowa wykonana jest z wy-
korzystaniem systemu AluFire3.
Dane techniczne Multistara
2 w skrócie: pojemność zbiornika
wody 1.600l, środka pianotwórcze-
go 120l, unikalne parametry ładow-
ności: przestrzeń 9,5 m 3 , ładunek
1.800 kg, wydajność pompy do
2.600 l/min w zależności od rodza-
ju. Zasięg najwyższy w swojej kate-
gorii: wysokość robocza od minus
12 m do 31 m, wysięg do 16,5 m.
Siedem skrytek na wyposażenie.
Kabina brygadowa. Całość na pod-
woziu IVECO EuroCargo MLC 180E-
30, 4x2. Wymiary: 9.600 x 2.500 x
3.400 mm.
www.firemax.pl
5
722262596.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin