Diagnoza - stopień głębszy.pdf

(5067 KB) Pobierz
DIAGNOZA UCZNIA Z
NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
INTELEKTUALNA W STOPNIU
UMIARKOWANYM,
ZNACZNYM I GŁĘBOKIM
740678135.023.png 740678135.024.png 740678135.025.png 740678135.026.png
CO TO JEST DIAGNOZA?
DIAGNOZOWANIE to proces aktywnego
poszukiwania danych potrzebnych do podjęcia
decyzji o działaniach zmierzających do zmiany
aktualnego stanu psychospołecznego człowieka
Proces ten należy do najtrudniejszych,
a jednocześnie niezbędnych elementów pracy
pedagogicznej.
740678135.001.png 740678135.002.png 740678135.003.png 740678135.004.png 740678135.005.png 740678135.006.png 740678135.007.png 740678135.008.png 740678135.009.png
RODZAJE DIAGNOZ
740678135.010.png 740678135.011.png 740678135.012.png 740678135.013.png 740678135.014.png 740678135.015.png 740678135.016.png 740678135.017.png 740678135.018.png
DIAGNOZA KATEGORIALNA
(identyfikacyjna, przyporządkowująca typologiczna,
nozologiczna)
Polega na przyporządkowaniu analizowanych faktów,
zjawisk, stanów, danych empirycznych do określonego
typu, gatunku, jednostki nozologicznej (np. choroby,
zespołu, rodzaju zaburzenia).
Jeżeli diagnoza ma mieć przełożenie na efektywne działania
pedagogiczne, nie można na niej poprzestać.
740678135.019.png 740678135.020.png
Należy zadać sobie pytanie zadając, co to w
praktyce oznacza dla funkcjonowania
konkretnego dziecka.
Diagnoza kategorialna uznawana jest w
diagnostyce pedagogicznej za etap wstępny,
pozwalający na ukierunkowanie dalszych kroków
postępowania diagnostycznego
740678135.021.png 740678135.022.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin