Diagnoza - stopień głębszy.pdf
(
5067 KB
)
Pobierz
DIAGNOZA UCZNIA Z
NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
INTELEKTUALNA W STOPNIU
UMIARKOWANYM,
ZNACZNYM I GŁĘBOKIM
CO TO JEST DIAGNOZA?
DIAGNOZOWANIE to proces aktywnego
poszukiwania danych potrzebnych do podjęcia
decyzji o działaniach zmierzających do zmiany
aktualnego stanu psychospołecznego człowieka
Proces ten należy do najtrudniejszych,
a jednocześnie niezbędnych elementów pracy
pedagogicznej.
RODZAJE DIAGNOZ
DIAGNOZA KATEGORIALNA
(identyfikacyjna, przyporządkowująca typologiczna,
nozologiczna)
Polega na przyporządkowaniu analizowanych faktów,
zjawisk, stanów, danych empirycznych do określonego
typu, gatunku, jednostki nozologicznej (np. choroby,
zespołu, rodzaju zaburzenia).
Jeżeli diagnoza ma mieć przełożenie na efektywne działania
pedagogiczne, nie można na niej poprzestać.
Należy zadać sobie pytanie zadając, co to w
praktyce oznacza dla funkcjonowania
konkretnego dziecka.
Diagnoza kategorialna uznawana jest w
diagnostyce pedagogicznej za etap wstępny,
pozwalający na ukierunkowanie dalszych kroków
postępowania diagnostycznego
Plik z chomika:
anmaria53
Inne pliki z tego folderu:
diagnoza potrzeb i modele pomocy.pdf
(4418 KB)
wybrane aspekty diagnozy psychologicznej.pdf
(120 KB)
funkcjonalna prowadzona w Centrum Terapii Synergis składa się z kilku etapó.docx
(17 KB)
Diagnoza - stopień głębszy.pdf
(5067 KB)
JUKA_DIAGNOZA_48str_wyd2rozkla(1).pdf
(229 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADHD
Agresja w szkole
Asia
Autyzm
Blondynka na językach - Niemiecki (tekst lekcji w plikach mp3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin