Grudzień 2011- mój plan miesięczny.doc

(131 KB) Pobierz
Grudzień

Grudzień

Grupa 5-6 latków

Rok szkolny 2011/2012

 

Temat kompleksowy: KTO NAM SZYJE UBRANIA?

 

1. Igły, kolce, szpilki

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- potrafi wymienić: narzędzia i przybory potrzebne krawcowej

- rozumie znaczenie użyteczności pracy krawcowej

- określa poprzez łączenie w pary, których elementów zbioru jest więcej

- zna i śpiewa piosenkę „Gdzie te igły”

- rozwija wyobraźnię i pomysłowość

 

Zabawy spontaniczne, tematyczne, konstrukcyjno- plastyczne

Zajęcia kształcące

Pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe

Czynności z zakresu samoobsługi

Kolorowe ubrania ozdabianie różnymi wzorami szablonów ubrań.

 

Modne ubrania -oglądanie czasopism z ubraniami;

Krawcowa -słuchanie wiersza M. Platy;

U krawcowej –ćwiczenia ortofoniczne;

Gdzie te igły - słuchanie piosenki;

Wykonywanie zadania w karcie

Szycie na maszynie - zabawa z elementem podskoku

 

Prawidłowe wykonywanie czynności samoobsługowych w toalecie

 

2. Tańcowała igła z nitką

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- zna obraz graficzny litery i I

- wysłuchuje głoskę i na początku wyrazu

- maluje linie zaokrąglone i pętle

- dokonuje analizy sylabowej wyrazów

- w czasie zabaw ruchowych sprawnie porusza się w grupie

 

Zabawy spontaniczne, tematyczne, konstrukcyjno- plastyczne

Zajęcia kształcące

Pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe

Czynności z zakresu samoobsługi

Malowanie farbami „Tańcząca nitka”

 

„Znamy już te litery” zabawa dydaktyczna

Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”

Szyjemy sukienkę dla lalki Izy – opowiadanie obrazka sytuacyjnego

Zapoznanie z obrazem graficznym głoski i- litery i, I

Wykonaniem zadania w kartach

Globalne czytanie wyrazów: indyk, irys, irysy

‘Gdzie słychać i?” ćwiczenia słuchowe

Zabawa z elementem równowagi „Wyszywanie”

 

Przypomnienie potrzeby systematycznego mycia zębów.

Utrzymywanie porządku w swoim otoczeniu,

 

3. Nawlekamy korale

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- rozumienie konieczności ostrożnego posługiwania się igłą

- rysuje dowolne, takie same formy i kształty lewą i prawą ręką

- określa cechy korali, porównuje ich długość

- zapamiętuje i odtwarza rytmy barw

 

Zabawy spontaniczne, tematyczne, konstrukcyjno- plastyczne

Zajęcia kształcące

Pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe

Czynności z zakresu samoobsługi

„Korale” lepienie z plasteliny

„Kolorowe korale” działanie dzieci.

„Znaki” ćwiczenia graficzne

„Korale” zabawa dydaktyczna Wykonaniem zadania w kartach.

Globalne czytanie wyrazów: korale, to korale

Zabawa z elementem biegu „Sznur korali”

 

Staranie się planowania czynności porządkowych

Utrzymywanie porządku w swoim otoczeniu,

 

4. Zero, czyli nic

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- zna obraz graficzny cyfry o

- liczy w zakresie 1-5

- określa liczbę elementów liczebnikiem

- rozwija wyobraźnię i pomysłowość

 

Zabawy spontaniczne, tematyczne, konstrukcyjno- plastyczne

Zajęcia kształcące

Pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe

Czynności z zakresu samoobsługi

„Wzory z nitek” tworzenie kompozycji z kolorowych nitek „Kolorowe zero” kolorowanie

 

„Król Karol kupił królowej Karolinie…”ćwiczenie wymowy

„Zero czyli nic” zabawa dydaktyczna Wykonaniem zadania w kartach

Globalne czytanie wyrazu zero;

Wprowadzenie liczby i cyfry 0

Zabawa z elementem czworakowania „Tunel”

 

Utrzymywanie porządku w szafkach.

Mycie rąk za każdym razem po skorzystaniu z toalety

 

5. Bawimy się guzikami

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- odczytuje symbole oznaczające cechy przedmiotów

- układa zdania do obrazków

- określa różnice w wyglądzie guzików

- porządkuje guziki według wybranego kryterium

- szanuje pracę kolegów

 

Zabawy spontaniczne, tematyczne, konstrukcyjno- plastyczne

Zajęcia kształcące

Pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe

Czynności z zakresu samoobsługi

„Guzikowe układanki” – układanie z guzików cyfr i liter

 

„Guziki” porządkowanie guzików

„Pokaż mi guzik…” zabawa dydaktyczna

Zabawa dydaktyczna „Dobieramy obrazki”

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Pudełko z guzikami”

 

Informowanie o napotkanych trudnościach, proszenie o pomoc,

 

 

Temat kompleksowy:  KOTY DOMOWE I DZIKE

 

1. Koty i kotki

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- nazywa zwierzęta na obrazkach;

- dokonuje podziału zwierząt na domowe i niedomowe – dzikie

- zna zwyczaje dzikiego kota żyjącego w Polsce – rysia

- wyodrębnia w zbiorze kotów zwierzęta domowe i dzikie

- zna obraz graficzny litery k

- wysłuchuje głoskę k na początku wyrazu

 

Zabawy spontaniczne, tematyczne, konstrukcyjno- plastyczne

Zajęcia kształcące

Pobyt na powietrzu, zabawy ruchowe

Czynności z zakresu samoobsługi

Kotek – obrysowanie szablonu kotka i kolorowanie

Zabawa dydaktyczna „Zwierzęta domowe i niedomowe;

„Koty domowe i dzikie” zabawa dydaktyczna;

Globalne czytanie podpisów: pers, syjam, kot domowy;

Globalne czytanie wyrazów: tygrys, puma, lwy, kokarda, korona

Wykonywanie zadania w książce;

„Kotki” opowiadanie obrazka sytuacyjnego;

Wykonywanie zadania w książce;

Zapoznanie z obrazem graficznym głoski k- litery k, K;

Gdzie słychać głoskę k?” ćwiczenia słuchowe

Wykonywanie zadania w kartach

„Koty i drzewa” zabawa z elementem czworakowania

 

Zachowywanie porządku w miejscu pracy w czasie wykonywanych zadań.

 

2. Na wiejskim podwórku

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

- rozumie określenia: na górze, na dole obrazka, z prawej strony, z lewej strony obrazka

- porządkuje zbiory według liczby elementów

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin