Sprzedaj swoj program Droga do udanych projektow programistycznych.pdf
(
496 KB
)
Pobierz
Sprzedaj swój program. Droga do udanych projektów programistycznych
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Sprzedaj swój program.
Droga do udanych
projektów programistycznych
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Jared R. Richardson, William A. Gwaltney Jr.
T³umaczenie: Dariusz Biskup
ISBN: 83-246-0408-1
Tytu³ orygina³
u:
Ship it! A Practical Guide
to Successful Software Projects
Format: B5, stron: 256
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Stwórz niezawodne oprogramowanie spe³niaj¹ce oczekiwania u¿ytkowników
Wykorzystuj odpowiednie narzêdzia projektowe.
Wdra¿aj nowoczesne metodologie.
Szybko rozwi¹zuj problemy.
Dyskusje nad wadami i zaletami przeró¿nych metodologii tworzenia oprogramowania,
maj¹ce na celu wy³onienie najlepszej z nich, zwykle do niczego nie prowadz¹.
Zwolennicy poszczególnych metodologii, takich jak Rational Unified Process,
programowanie ekstremalne i inne, staraj¹ siê udowodniæ, ¿e to ich stanowisko jest
poprawnym sposobem realizacji projektów informatycznych. Tymczasem nie istnieje
„jedyne s³uszne” i uniwersalne podejœcie, które sprawdza siê we wszystkich
okolicznoœciach. Wybór w³aœciwej metodologii w ogromnej mierze zale¿y od typu
projektu i wielkoœci zespo³u pracuj¹cego nad nim. Nale¿y kierowaæ siê nastawieniem
czysto pragmatycznym, czyli wybraæ tak¹ metodologiê, która bêdzie najbardziej
korzystna dla okreœlonego projektu. Niew³aœciwy wybór mo¿e skoñczyæ siê pora¿k¹.
Ksi¹¿ka „Sprzedaj swój program. Droga do udanych projektów programistycznych”
to zbiór wskazówek przedstawiaj¹cych narzêdzia i techniki, dziêki którym ka¿dy projekt
programistyczny zakoñczy siê sukcesem. Czytaj¹c j¹, nauczysz siê korzystaæ
z nowoczesnych instrumentów wykorzystywanych do projektowania oprogramowania,
kontroli wersji kodu Ÿród³owego i œledzenia procesu usuwania b³êdów. Dowiesz siê,
w jaki sposób zorganizowaæ pracê zespo³u projektowego i wdra¿aæ metodologiê
wytwarzania oprogramowania. Porady, które znajdziesz w tej ksi¹¿ce, pomog¹ Ci
rozwi¹zaæ problemy pojawiaj¹ce siê podczas realizacji projektów programistycznych.
Poznasz nowoczesne metody oraz dowiesz siê, kiedy i jak z nich korzystaæ.
Planowanie infrastruktury
Dobór narzêdzi projektowych
Automatyzacja zadañ
Tworzenie listy zadañ
Rola kierownika technicznego
Metodologia pocisku smugowego
Rozwi¹zywanie problemów
Wskazówki zawarte w tej ksi¹¿ce sprawi¹, ¿e ka¿dy prowadzony przez Ciebie projekt
zakoñczy siê w terminie i zmieœci w wyznaczonym bud¿ecie.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Przedmowa ..............................................................................................7
Wprowadzenie ......................................................................................11
Rozdział 1. Wstęp .................................................................................15
1.1. Nawyk doskonałości ................................................................................. 16
1.2. Pragmatyczny punkt widzenia ................................................................... 18
1.3. Mapa drogowa ......................................................................................... 20
1.4. Jak postępować? ....................................................................................... 23
1.5. Jak czytać tę książkę? ................................................................................ 23
Rozdział 2. Narzędzia i infrastruktura .............................................29
1. Programowanie w piaskownicy .................................................................. 34
2. Zarządzaniezasobami .............................................................................. 37
3. Twórz skrypty kompilacji i konsolidacji ...................................................... 43
4. Kompilacjaautomatyczna ......................................................................... 49
5. Śledzenieproblemów ................................................................................ 55
6. Śledzenienowychfunkcji .......................................................................... 60
7. Uprzążtestowa ........................................................................................ 63
8. Wybórnarzędzi ........................................................................................ 71
9. Kiedy nie eksperymentować? ..................................................................... 73
4
Sprzedaj swój program
Rozdział 3. Pragmatyczne techniki projektowe ..............................77
10. Praca przy użyciu listy zadań .................................................................... 78
11. Kierownik techniczny ................................................................................ 93
12. Codzienna koordynacja i komunikacja ...................................................... 103
13. Przeglądy kodu ...................................................................................... 116
14. Wysyłanie powiadomień o zmianie kodu .................................................. 128
15. Podsumowanie ....................................................................................... 133
Rozdział 4. Metodologia pocisku smugowego ................................135
Rozdział 5. Popularne problemy i sposoby ich rozwiązania ........165
16. Pomocy! Przejąłem cudzy program .......................................................... 166
17. Testowanie nietestowalnego programu ..................................................... 168
18. Funkcje ciągle mają błędy ....................................................................... 169
19. Testy? Przestaliśmy je wykonywać ........................................................... 171
20. U mnie to działa! ................................................................................... 173
21. Problemy z integracją kodu ..................................................................... 174
22. Problemy z kompilacją i konsolidacją projektu .......................................... 175
23. Klienci są niezadowoleni ......................................................................... 177
24. Masz niezdyscyplinowanego programistę .................................................. 178
25. Twój menedżer jest niezadowolony .......................................................... 183
26. W zespole nie ma współpracy .................................................................. 185
27. Nie potrafię przekonać innych do istotnych kwestii .................................... 186
28. Nowy standard postępowania nie pomógł ................................................. 190
29. W firmie nie wykonuje się automatycznych testów ..................................... 193
30. Niedoświadczeni programiści bez mentora ............................................... 195
31. Projekt — marsz śmierci ......................................................................... 195
32. Ciągle proponowane są nowe funkcje ......................................................... 197
33. Nigdy nie kończymy ............................................................................... 198
Dodatek A Zestawienie wskazówek ................................................203
Dodatek B Zarządzanie kodem źródłowym ....................................207
Dodatek C Narzędzia tworzenia skryptów kompilacji .................213
Spis treści
5
Dodatek D Systemy ciągłej integracji .............................................219
Dodatek E Oprogramowanie do śledzenia problemów .................223
Dodatek F Metodologie programowania .........................................227
Dodatek G Środowiska testowe .......................................................231
Dodatek H Literatura uzupełniająca ..............................................237
Skorowidz ............................................................................................243
Nigdy nie myl działania z postępem.
Autor nieznany
laczego niektórzy produkują oprogramowanie wysokiej jakości
w terminie lub przed terminem, podczas gdy inni (wielu innych,
niestety) spóźniają się, przekraczają budżet lub zupełnie rezygnują?
Istnieje wiele teorii tłumaczących ten stan rzeczy i wiele metodologii pró-
bujących go poprawić. Jednym z fundamentów tych metod jest poprawa
współpracy
.
współpraca
Jeśli nie piszesz swoich programów w garażu, będziesz współpracował z in-
nymi. A nawet
jeśli
piszesz swój program w domu, płaci Ci za niego Twój
klient. Większość z nas pracuje w ramach zespołu programistów. Pracuje-
my z naszymi kolegami, wspólnie pisząc programy.
Chociaż dobra współpraca nie gwarantuje powodzenia w projekcie, zła
współpraca niemal na pewno oznacza jego niepowodzenie.
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin