Problem badawczy
Dlaczego studenci I roku studiów magisterskich na kierunku pielęgniarstwo nie uczęszczają na wykłady?
Hipotezy
1) Studenci I roku studiów magisterskich na kierunku pielęgniarstwo nie uczęszczają na wykłady, ponieważ wolą wrócić wcześniej do rodzinnego domu.
2) Studenci I roku studiów magisterskich na kierunku pielęgniarstwo nie uczęszczają na wykłady, ponieważ w tym czasie pracują.
3) Studenci I roku studiów magisterskich na kierunku pielęgniarstwo nie uczęszczają na wykłady, gdyż nie zależy im na uzyskaniu obecności.
4) Studenci I roku studiów magisterskich na kierunku pielęgniarstwo nie uczęszczają na wykłady, ponieważ sądzą, iż treści prezentowane na wykładach nie przydadzą im się w dalszym toku edukacji.
5) Studenci I roku studiów magisterskich na kierunku pielęgniarstwo nie uczęszczają na wykłady, gdyż studiują jednocześnie na dwóch kierunkach.
Pytania weryfikujące hipotezy
Hipoteza 1:
§ Czy obecnie Twoje miejsce zameldowania znajduje się w miejscowości, w której studiujesz? Jeśli NIE zaznacz jak bardzo oddalone są od siebie te miejscowości?
§ Czy zdarzyło się Tobie nie uczestniczyć w wykładach tylko z tego powodu, że wolałaś/-eś wcześniej wrócić do rodzinnego domu?
§ Jak często opuszczasz wykłady, po to by udać się wcześniej do rodzinnego domu?
Hipoteza 2:
§ Czy pracujesz?
§ Czy w Twojej pracy masz możliwość regulowania czasu pracy?
§ Jaki jest Twój średni tygodniowy czas pracy oraz w jakim systemie pracujesz?
§ Czy plan wykładów koliduje Tobie z aktywnością zawodową?
§ Jak często opuszczasz wykłady po to, by udać się do pracy?
Hipoteza 3:
§ Jak ważne dla Ciebie jest uzyskanie obecności na wykładach?
§ Czy kiedykolwiek ktoś z Twoich kolegów/ koleżanek podczas wykładów wpisał Cię na listę osób obecnych mimo Twej nieobecności?
§ Czy uczestniczysz w wykładach nawet, gdy posiadasz pewność, że kolega/ koleżanka wpiszą Twoje nazwisko na liście obecności studentów?
Hipoteza 4:
§ Czy zdarzyło się że wiedzę, którą zdobyłeś/-aś na wykładach nigdy, w późniejszym toku edukacji nie wykorzystałeś/-aś?
§ Jak często Twoim zdaniem, znajomość treści wykładów nie jest konieczna do uzyskania pozytywnych wyników z zaliczeń oraz egzaminów?
§ Na ile Twoje uczestnictwo w wykładach zależne jest od tego, czy wiedza, którą na nich zdobędziesz będzie niezbędna do pozytywnego zaliczenia egzaminów?
Hipoteza 5:
§ Czy w chwili obecnej studiujesz jednocześnie na dwóch kierunkach?
§ Czy plan wykładów na kierunku pielęgniarstwo koliduje Tobie z planem zajęć na drugim kierunku?
§ Jak często rezygnujesz z obecności na wykładach po to, by udać się na zajęcia przewidziane planem zajęć drugiego kierunku?
ANKIETA
Niniejsza ankieta kierowana jest do Państwa celem określenia motywów do opuszczania przez studentów wykładów. Badaniem podjęci zostaną studenci I roku pielęgniarstwa studiów stacjonarnych drugiego stopnia Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy. Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytanie wybierając zawsze tylko jedną odpowiedź i oznaczając krzyżykiem w wyznaczonym miejscu (wyjątek: pyt. dot. dochodów), bądź uzupełniając wypunktowane miejsce.
Płeć K M
Wiek ………………………………………………………….……………………….
Miejsce zameldowania wieś
miasto: do 50 tys mieszkańców
miasto: 50- 200 tys. mieszkańców
miasto: powyżej 200 tys. mieszkańców
Miejsce zamieszkania w domu rodzinnym
poza domem rodzinnym
(jeśli zaznaczyłaś/-eś poza domem rodzinnym uzupełnij poniższe informacje o miejscu
zamieszkania)
w wynajmowanym mieszkaniu w akademiku
inne (jakie?)….………………………
Dochody
praca utrzymanie rodziców stypendium renta kredyt studencki
Czy obecnie Twoje miejsce zameldowania znajduje się w miejscowości, w której studiujesz? Jeśli NIE zaznacz jak bardzo oddalone są od siebie te miejscowości?
Tak Nie
< 30 km 30 – 100 km > 100 km
Czy zdarzyło się Tobie nie uczestniczyć w wykładach tylko z tego powodu, że wolałaś/-eś wcześniej wrócić do rodzinnego domu?
Jak często opuszczasz wykłady, po to by udać się wcześniej do rodzinnego domu?
zawsze często czasami nigdy
Czy pracujesz?
Czy w Twojej pracy masz możliwość regulowania czasu pracy?
Jaki jest Twój średni tygodniowy czas pracy oraz w jakim systemie pracujesz?
mniej niż 20 godz/tyg. jednozmianowy
od 20 do 40 godz/tyg. dwuzmianowy
od 40 do 60 godz/tyg. trzyzmianowy
powyżej 60 godz/tyg.
Czy plan wykładów koliduje Tobie z aktywnością zawodową?
Jak często opuszczasz wykłady po to, by udać się do pracy?
Jak ważne dla Ciebie jest uzyskanie obecności na wykładach?
bez znaczenia
w niewielkim stopniu
ważne
Czy kiedykolwiek ktoś z Twoich kolegów/ koleżanek podczas wykładów wpisał Cię na listę osób obecnych mimo Twej nieobecności?
Czy uczestniczysz w wykładach nawet, gdy posiadasz pewność, że kolega/ koleżanka wpiszą Twoje nazwisko na liście obecności studentów?
Tak Nie Czasami
Czy zdarzyło się że wiedzę, którą zdobyłeś/-aś na wykładach nigdy, w późniejszym toku edukacji nie wykorzystałeś/-aś?
Jak często Twoim zdaniem, znajomość treści wykładów nie jest konieczna do uzyskania pozytywnych wyników z zaliczeń oraz egzaminów?
Tak Często Czasami Nie
Na ile Twoje uczestnictwo w wykładach zależne jest od tego, czy wiedza, którą na nich zdobędziesz będzie niezbędna do pozytywnego zaliczenia egzaminów?
nie ma znaczenia ma niewielkie znaczenie
ma umiarkowane znaczenie ma decydujący wpływ
Czy w chwili obecnej studiujesz jednocześnie na dwóch kierunkach?
Czy plan wykładów na kierunku pielęgniarstwo koliduje Tobie z planem zajęć na drugim kierunku?
Jak często rezygnujesz z obecności na wykładach po to, by udać się na zajęcia przewidziane planem zajęć drugiego kierunku?
&#x...
Blackkalia