Sekrety_fotografii_okiem_Ricka_Sammona_sefosa.pdf
(
3330 KB
)
Pobierz
Sekrety fotografii okiem Ricka Sammona
Sekrety fotografii okiem
Ricka Sammona
Autor:
Rick Sammon
T³umaczenie: Marcin Machnik
ISBN: 978-83-246-2685-4
Tytu³ orygina³u:
Rick Sammon's Digital Photography Secrets
Format: 200
230, stron: 272
Poznaj sekrety najlepszych fotografów!
• Jaki sprzêt jest potrzebny do rozpoczêcia przygody z fotografi¹ cyfrow¹?
• Jak wykorzystaæ technikê HDR do tworzenia niewiarygodnych zdjêæ?
• Jak zorganizowaæ domow¹ ciemniê cyfrow¹?
Cyfrowy aparat fotograficzny jest w dzisiejszych czasach dostêpny dla ka¿dego
pasjonata fotografii. A razem z nim niezliczone mo¿liwoœci oraz efekty, które mo¿na
osi¹gn¹æ. Zasadniczo istnieje tylko jedno ograniczenie – Twoja wyobraŸnia! Jednak
pojawia siê równie¿ pytanie: jak zaczynaj¹c przygodê z fotografi¹ cyfrow¹, zapanowaæ
nad wszystkimi mo¿liwymi ustawieniami? Jak najlepsi fotografowie uzyskuj¹ tak
zaskakuj¹ce efekty?
Na to i wiele innych pytañ znajdziesz odpowiedŸ w tej ksi¹¿ce, napisanej przez jednego
z najbardziej cenionych autorów, specjalistów od fotografii cyfrowej. Rick Sammon, bo
o nim mowa, zdradzi Ci swoje najwiêksze tajemnice. Wœród nich te dotycz¹ce fotografii
pejza¿owej, krajobrazowej oraz fotografowania ludzi. Ponadto dowiesz siê, jak dobraæ
najlepszy sprzêt w zale¿noœci od potrzeb i jak zorganizowaæ domow¹ cyfrow¹ ciemniê.
Wiedza zawarta w ksi¹¿ce poparta jest licznymi przyk³adami, które u³atwiaj¹ zrozumienie
omawianego zakresu materia³u. Niniejsza pozycja stanowi wspania³y podrêcznik
fotografii cyfrowej zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. Nie mo¿e jej zabrakn¹æ
na pó³ce ¿adnego fotografa! Upewnij siê, czy do Twojej ksi¹¿ki do³¹czona jest p³yta
DVD, na której znajdziesz niezwykle ciekawe materia³y. Dziêki nim jeszcze lepiej
zrozumiesz zagadnienia tu poruszane.
• Informacje na temat lustrzanek cyfrowych
• Fotografowanie pejza¿y oraz krajobrazów
• Wykonywanie zdjêæ panoramicznych
• Zasady fotografowania nad morzem oraz w nocy
• Techniki fotografowania fajerwerków
• Wykorzystanie techniki HDR
• Fotografowanie ludzi
• Fotografowanie zwierz¹t
• Wykorzystanie telekonwertera
• Przygoda z makrofotografi¹
• Dostêpny sprzêt fotograficzny
• Przygotowanie domowej ciemni cyfrowej
• Najciekawsze strony internetowe poœwiêcone fotografii cyfrowej
Twórz jeszcze lepsze zdjêcia!
Spis treści
Słowo wstępne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
17
Przedmowa
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19
21
Interesujący temat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Dobra kompozycja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Kreatywne kadrowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Staranne ustawianie ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Ocena światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Korygowanie ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Kontroluj oświetlenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Sprawdź ustawienia aparatu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Baw się światłem podczas obróbki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Baw się!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Część I
– Wszystko, co powinieneś wiedzieć o lustrzankach cyfrowych
. . . . . . . . . . . .
29
Gniazdo obiektywu i lustro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Autofocus kontra manualne ustawianie ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Pamiętaj, że matryca jest bardzo delikatna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
„Przebieg” migawki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Twój wzrok kontra oko obiektywu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Ustawienie jasności i kompensacja ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Kontroluj to, co „widzi” światłomierz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Informacje na wyświetlaczu LCD. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Dostosuj aparat do własnych potrzeb. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Ocieplanie i schładzanie kolorystyki zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
sRGB kontra Adobe RGB i RAW kontra sRAW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Ostrość w każdym fragmencie obrazu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Liczba przysłony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Flara wynikająca z użycia filtra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Efekt bloomingu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Dane na karcie pamięci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
Korzyści z pełnowymia rowej matrycy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Aktualizacja firmware. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
Jak dbać o aparat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Sprawdź oprogramowanie dołączone do aparatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Odzyskiwanie „utraconych” plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
To nie aparat robi zdjęcie, tylko człowiek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Obiektyw działa w obie strony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Część II
– Fotograia pejzażowa i krajobrazowa
. . . . . . . .
53
Przygotuj się i bądź cierpliwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Ostrość w każdym fragmencie obrazu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Spakuj filtr polaryzacyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
Wstęp
– 10 składników do przyrządzenia wyśmienitych fotograii
Osadź zdjęcie w przestrzeni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Myśl w trzech wymiarach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Obserwuj krawędzie i znaj swoje granice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Kreatywne kadrowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Zwracaj uwagę na linię horyzontu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
W świetle księżyca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Zdjęcia wschodów i zachodów słońca. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Więcej porad na temat wschodów i zachodów słońca. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Po zachodzie słońca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
Zamglenie, skwar i wilgotne powietrze. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Złote godziny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Ulubiony obiektyw szerokokątny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Ulubiony teleobiektyw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Reguły kompozycji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Fotografowanie z góry. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
Komponowanie zdjęć na okładkę lub e-kartkę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Przemieść się dookoła obiektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
RAW rządzi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Pobaw się stylami obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Zdjęcia w pochmurne dni. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Osłona obiektywu to konieczność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Rób zabawne zdjęcia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Filtr neutralny połówkowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Zdjęcia w podczer wieni. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Obejrzyj kiosk z pocztówkami i poszukaj inspiracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Fotografowanie nad morzem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Fotografowanie w nocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
Rozmywanie nocnych świateł. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Zdjęcia panoramiczne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Nie zapomnij o szczegółach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Wyobraź sobie końcowy efekt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Fotografowanie fajerwerków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Patrz także w górę, w dół i za siebie — i bądź ostrożny! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Fotografowanie na własne zamówienie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Krajobrazy w HDR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Zrób zdjęcie HDR we wnętrzu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Część III
– Fotografowanie ludzi
93
Zabawne fakty, pomocne przy portretowaniu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Poruszaj aparatem, aby stworzyć wrażenie ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Popraw naświetlenie za pomocą kompensacji mocy błysku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Interesujące zdjęcia nocne w trybie „Nocny portret” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Nie wystarczy robić zdjęcia, trzeba je kreować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Umieść modela na pierwszym planie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Nie bój się szumu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
12
Spis treści
Przepiękne portrety oświetlone z okna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Błysk dopełniający w świetle dnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Malowanie światłem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Zmiękcz oświetlenie dyfuzorem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Wypełnij cienie odbłyśnikiem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Ostrość w każdym fragmencie obrazu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Klasyczne zdjęcie twarzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Uważaj na tło . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Fotografowanie akcji w sporcie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Zawsze oglądaj się za siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Podejdź bliżej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Zadbaj o blask w oczach fotografowanej osoby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Nie tnij stawów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Wybierz tło. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Panoramuj, aby uzyskać wrażenie ruchu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Unikaj ostrych cieni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Ubranie to połowa sukcesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Fotografowanie na poziomie wzroku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
Złam reguły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Gdy dajesz komuś aparat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Ucz się na manekinie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Domowe studio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Zaangażuj się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Stwórz efekt zachwiania równowagi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Część IV
– Fotografowanie zwierząt
Spis treści
13
125
Zamrażanie akcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Tryb śledzenia obiektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Szukaj artyzmu w naturze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Uchwyć punkt kulminacyjny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Kiedy przydaje się bracketing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Jak sprawić, aby ogrodzenie znikło?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
Umieść temat zdjęcia poza centrum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Zapewnij sobie stabilną pozycję . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Mój ulubiony teleobiektyw do fotografowania przyrody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Mój ulubiony obiektyw szerokokątny do fotografowania przyrody . . . . . . . . . . . . . . . 135
Fotografowanie konturów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Telekonwerter. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Szumy a ostrość. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Nie oszczędzaj na teleobiektywie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Wyraźniejsze zdjęcia w trybie seryjnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Ustawianie ekspozycji na jasnych miejscach. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
Fotografuj w formacie RAW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Najważniejsze są oczy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
Fotografowanie w śniegu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
149
Prawdziwa makrofotografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Ustabilizuj aparat. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
Starannie komponuj kadr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
Dodaj tło . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
Kontroluj efekt za pomocą pierścieniowej lampy błyskowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Retuszowanie zdjęć z pierścieniową lampą błyskową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Starannie ustaw ostrość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Poznaj fotografowany obiekt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
Stwórz serię zdjęć, aby opowiedzieć historię . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Poszerz perspektywę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Część VI
– Sprzęt fotograiczny
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
161
Cyfrowa lustrzanka kontra aparat kompaktowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Obiektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Zewnętrzna lampa błyskowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Zdalne sterowanie lampy za pomocą transmitera bezprzewodowego . . . . . . . . . . . . . 165
Sprzęt do makrofotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Torby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
Trzecia sztuka bagażu podręcznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
Akcesoria na śnieg i deszcz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
Tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
Odbłyśniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
Dyfuzory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
Zestawy lamp fotograficznych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
Zestaw lamp stroboskopowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Studyjny zestaw zewnętrznych lamp błyskowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Mój zestaw On-Location Light Controller and Tote . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Statywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177
Zestaw do czyszczenia matrycy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
Testowanie i naprawianie sprzętu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
Część VII
– Domowe i terenowe ciemnie cyfrowe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
181
Komputer — serce cyfrowej ciemni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Monitor — to tutaj Twoje wizje zmieniają się w rzeczywistość. . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Programy, które obudzą Twojego wewnętrznego artystę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
Zewnętrzne dyski twarde, czyli jak nie stracić zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Drukarki, czyli prezentacja efektów Twojej pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186
Tablet Wacom
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
— precyzyjne poprawki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
Czytniki kart pamięci, czyli przenoszenie zdjęć na komputer. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
Zasilanie awaryjne, czyli zabezpieczenie przed brakiem prądu. . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Zestaw terenowy, czyli cyfrowa ciemnia w trasie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
Znajdź swoje ulubione laboratorium w sieci. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
®
14
Spis treści
Miej otwarte oboje oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Prezentacja swoich prac . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Wyobraź sobie końcowy efekt. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Pobaw się wtyczkami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
Część V
– Zbliżenia
Plik z chomika:
gizbern007
Inne pliki z tego folderu:
Technika_HDR_Warsztaty_fotograficzne_hdriwa.pdf
(6461 KB)
Ujecia_z_bliska_Kreatywna_fotografia_ujecia.pdf
(6319 KB)
Twarza_w_twarz_z_obiektywem_Sztuka_fotografowania_ludzi_twafot.pdf
(5405 KB)
Techniki_fotografii_wieloujeciowej_Od_inspiracji_do_obrazu_eftefo.pdf
(4189 KB)
Techniki_obrobki_zdjec_cyfrowych_w_40_ujeciach_teoz40.pdf
(2760 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin