Konspekt 23 28.09 6k..doc

(58 KB) Pobierz
KONSPEKT NR

KONSPEKT NR 23

 

 

I.                   Metryczka konspektu

1.      Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek

2.      Klasa: 6

3.      Data prowadzonej lekcji: 28.09.2010r.             

4.      Miejsce realizacji lekcji: Sala 2

5.      Czas trwania lekcji: 855-940

 

 

II.              Umiejscowienie lekcji w strukturze jednostki metodycznej

1.      Temat lekcji poprzedniej: Multimedialne programy edukacyjne pomogą nam w nauce.

2.      Temat lekcji prowadzonej: Multimedialne programy edukacyjne pomogą nam w nauce.

3.      Temat lekcji następnej:

 

 

III.              Wiązka celów operacyjnych

A: Operacyjne cele instrumentalne

 

1.      Wiadomości:

·         Wiadomości do zapamiętania:

-          uczeń zna znaczenie wszystkich narzędzi potrzebnych do wykonania prezentacji.

·         Wiadomości do zrozumienia:

-          uczeń potrafi wykonać prezentację unikając błędów.

-          uczeń będzie pamiętać o regulaminie pracowni komputerowej.

2.      Umiejętności:

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:

uczeń umie wykonać prezentację.

uczeń umie zapisać swoją pracę na różnych nośnikach informacji.

·         Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:

Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach problemowych i w razie potrzeby zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej.

3.      Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:

Myślenie techniczne – rozwijanie zainteresowań komputerem..

 

B: Operacyjne cele kierunkowe

1.      Działanie

·         Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wykonuje prezentację multimedialną pomocną w nauce..

·         Podejmowanie działań: Uczeń po wykonaniu prezentacji potrafi ją odpowiednio zapisać.

2.       Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.

3.     Nastawienie na działania:

System działań: Uczeń postępuje zgodnie z poleceniami prowadzącego zajęcia lekcyjne, oraz aktywnie uczestniczy w pracy grupy.

 

IV.              Metody uczenia się, nauczania i dydaktyczne środki kształcenia

1.      Podstawowa strategia dydaktyczna:

-          Strategia: Skupienie uwagi ucznia na wykładzie prowadzącego zajęcia lekcyjne.

-          Dominujące metody uczenia się: Słuchanie i wykonywanie poleceń nauczyciela.

-         Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści wykładu..

-     Środki dydaktyczne: Podręcznik, zestaw komputerowy + program MS PowerPoint

2.   Awaryjna strategia dydaktyczna:

¨       Strategia: Praca z podręcznikiem..

¨       Dominująca metoda uczenia się: Analiza tekstu i sytuacji obrazkowych zawartych w podręczniku..

¨       Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.

¨       Środki dydaktyczne: Podręcznik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.              Struktura lekcji

L.p.

Fazy/ogniwa lekcji

Czas trwania

1.

Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)

5

2.

Uświadomienie celów lekcji

5

3.

Zapoznanie z tematem lekcji

5

4.

Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności

5

5.

Praca nad tematem lekcji

15

6.

Podsumowanie

5

7.

Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji

5

 

 

 

VI.              Przebieg lekcji

L.p.

Faza/ogniwa lekcji

Czynności nauczyciela

Oczekiwane czynności / zachowania uczniów:

1.

Czynności organizacyjne

- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji

 

- zajmują miejsca, włączają komputery i wykonują polecenia nauczyciela

2.

Uświadomienie celów lekcji

- omówienie organizacji zajęć, podanie głównego celu zajęć, krótka kartkówka z PowerPointa

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin