wywiadek.doc

(476 KB) Pobierz

wiać fcAoln^/              sifcfo

ytU, M              OdIŁ^^L Jif hć)^

' mitiaue *if pm^ aMma^ĄM ff^efg ruTf7"i ć Cx> Lamli^ oięaojM^ ma o^K, ^ajoIm^A



ilhaw'"'-

OOdnhrfaOtsOM lomM^^)              , - r , /

/

# OĆ^zonojo® ycdit^ ImncUo^e ^a&Jiow (fJp^y^

mfyćdsi)

j/f ^^ ^ - ^ WW

.^/bkLoJacl )


 

 


4. Na aktywność dzieci w przedszkolu wpływa zachecanie ich przez nauczycieli do samodzielności, w C6iu zachęcania dzieci do samodzielności w każdej grupie utworzono m.in. kąciki: zainteresowań, teatralny 5-6 łatki, plastyczny, książki, przyrodniczy,. Dzięki temu dzieci sa pomysłodawcami zabaw, a także inspirują sie wzajemnie

w działaniach twórczych. Za pomocą zabawek i rekwizytów znajdujących sie w poszczególnych kacikach dzieci

rozwijaja pomysłowosc, fantazje, stosują niekonwencjonalne rozwiazania. d&^&gife. Dzieci prezentują swoje prace w galeriach (np. prac plastycznych, budowli z klocków„/e/^ss*. W celu zachęcania dzieci do aktywności i samodzielności w przedszkolu organizowane sa także: prezentacje

umiejetnosci przed innymi grupami, zajęcia otwarte dla rodziców (dwa razy w roku), podczas których rodzice maja

możliwość obserwacji zajec, a szczególnie zachowania swojego dziecka w grupie rówieśniczej. Przedszkolaki

uczestniczą również w konkursach i olimpiadach zewnętrznych (np. plastycznych,

©,7              sportowych, muyzcznych).              n              fj              jj

rO-i/v AC Sijp

i(VóZf ct(spM j/p?Job ^dhpca J<)f dLćecc

SWydŚJCMMO

Dzieci są zachęcane i wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju, co, ^teBte^^a-Jjmu^y^łi, odbywa się m.in. poprzez: stawianie im granic i uświadamianie konsekwencji; stwarzanie dzieciom sytuacji do samodzielnego działania (np. dzieci proponują twórcze zabawy, pełnią dyżury w sali i w łazience, -nakrywają stoły do-posiłków i sprzątają po jedzeniu,

... 7-7—:                                                                                                  niewyręczanie dziecka (stawianie oczekiwań na miarę jego

możliwości); zlecanie zadań do samodzielnego wykonania, również poza grupą -(flp-^skfeiaaae^oraz nagradzanie pochwałą wszelkich przejawów samodzielności wykraczających do tej pory poza możliwości dziecka (na forum grupy, indywidualnie i przed rodzicami). Ponadto rozwijaniu samodzielności sprzyja, według nauczycieli przynoszenie przez dzieci do przedszkola w "dniu zabawek" interesujących przedmiotów

^ode^rw/Jsif^cL Ma Gl^/mnc^jzntą              ^

w przedszkolu podejmowane są różnorodne działania w celu eliminowania niepożądanych zachowań dzieci: podjęto współpracę ze specjalistami (np. z psychologiem, pedagogiem);

opracowany został Kodeks Przedszkolaka system kar i nagród;

jeżeli dziecko jest agresywne,

stosuje się tzw. "małą izolację" (siedzenie przez 2 - 3 minuty na krzesełku), przeprowadza się rozmowę z dzieckiem na temat jego zachowania, angażuje się dziecko do jakiegoś działania, współpracuje się w tym zakresie z rodzicami, w ostateczności kieruje się dziecko do psychologa lub do poradni psychologiczno-pedagogicznej.

W przedszkolu "stosuje się pozytywne wzmocnienia pożądanych zachowań dzieci. -                            

-odbywa się to m.in. poprzez: stosowanie pochwał słownych (np. na tle

grupy przy rodzicach); nagród niematerialnych (np. pierwszeństwo w ustawieniu się w parze, możliwość wybrania przyrządów do gry i zabawy, przydzielanie dzieciom dodatkowych zadań czy ról do odegrania) i rzeczowych (np. nagradzanie obrazkami, naklejkami, drobnymi upominkami, cukierkami); stawianie dziecka za wzór wobec innych

przedszkolaków;                                                       



Dzieci i rodzice są zachęcani do udziału w licznychlematycznych konkursach rodzinnych" imprezach festynach Nagradzani są wtedy wszyscy uczestnicy.


 

 


 

^udmła ^odf] ćmoĄ^UoA^ LUo ją





p/ojzf podać


 

 


                                          _ najważniejsze zmiany, które zostały wprowadzone w tym

lub poprzednim roku szkolnym w wyniku ^ewaluacji to m.in.: rozszerzenie współpracy z rodzicami (np. poprzez angażowanie ich do pracy na rzecz przedszkola); wzbogacenie ogrodu w nowe rośliny a placów zabaw w nowe urządzenia; dbanie o zdrowe żywienie dzieci; częstsze wychodzenie na powietrze; rozwijanie kreatywności i aktywności dzieci; praca zespołowa nauczycieli.


 





fwy

\ \{Q)if £) oJnWolem it j/j yj- icA ,

najważniejsze potrzeby edukacyjne dzieci to:

u "maluszków" - potrzeba adaptacji i poznawania środowiska przedszkolnego, samoobsługi oraz rozróżniania i nazywania emocji; u starszych dzieci - potrzeba bezpieczeństwa, okazywania szacunku, wykorzystywania wiedzy o przyrodzie, aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym przedszkola i miasta; potrzeba współodpowiedzialności za wizerunek sali, przedszkola i za własne postępowanie.


 

 


f

iL



ni

&ntQ nzgofA

)

AJJ karne


 

 


                            w celu zaspokajania

wymienionych potrzeb przedszkole podejmuje działarila^^adresowane do najmłodszych dzieci - takie jak: zorganizowanie dni adaptacyjnych              i dwa dni w sierpniu - wspólne zabawy z rodzicami,



symulacja leżakowania, wyjście na dwór), ankietowanie rodziców nt. potrzeb ich dzieci, rozmowy z rodzicami nt. sposobów zachowania się w pierwszych dniach pobytu dziecka w przedszkolu (niepogłębianie stresu). Działania podejmowane przez przedszkole skierowane do wszystkich dzieci to m.in.: zabawy integracyjne; pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez: obserwacje przyrody na spacerach, dokarmianie ptaków, *fagrieffite=Eybek-t żółwi, zbi4rk-ę-kar-my-dła-z-wterz-ąt+ kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami - "kącik złości", -wymfśteme


 

 


V.



ĆJ2 / "c^L

£ 'UAPuki> ^ >0> j;4?CiAMM/cte^^

IM. rw**?

o^jn i /X f^JO/YTAAlUo/J

V/£



C?JA AJ



O jJOd OM^1^

IJSIAOUas Ą ofvm\:o^mA)CL - a fóU <hM

j^osoioG^j rć-siMć^Cj


 

s


 

 


v o&J&a f

,                            .aby tworzyć dzieciom warunki sprzyjające ich rozwojowi i edukacji,

nauczyciele prowadzą m.in. następujące wspólne działania:                             -

              >); planowanie pracy dla całej placówki; tworzenleTkonc^s^

, spotkania i kiermasze przedświąteczne),

w zakresie pomocy dydaktycznych; włączanie Rady Rodziców w realizację różnych działartST C zachowań obowiązujących w przedszkolu; rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dJeci.

nrnanizowanie cyklicznych przesięwzięć^,

spotkań w zakresie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli

                            Nauczyciele wspólnie organizują rady szkoleniowe w celu pogłębiania swojej wiedzy, dzielą się



wiedzą z odbytych szkoleń, scenariuszami zajęć i pomocami dydaktycznymi.


 

 


 

rw i T4


 

 


Tob



^ &S2f pśAJĆ^e/ / jLiitL? ^

ę-Sf) n&j


 

 


                                                        < aby

tworzyć dzieciom warunki sprzyjające ich rozwojowi i edukacji, nauczyciele wspólnie analizują podejmowane w przedszkolu działania: przedsięwzięcia o charakterze masowym; plany pracy placówki; koncepcję pracy przedszkola; potrzeby w zakresie pomocy dydaktycznych; udział w życiu szkoły Rady Rodziców; funkcjonowanie kodeksu zachowań obowiązujących w przedszkolu; pracę wybranymi metodami edukacyjnymi (np. "Dziecięca matematyka", "Metoda odimienna" dr I. Majchrzak, metoda Kniessów, metody Orffa i Labana, elementy metody M. Montessori, elementy metody W. Scherborne)'

W, /UL              ^^^ Ł ?



/pyOAClM-t

f

/H whu. mAO^'

^dok H^muŁ/O


 

 


/• OMi^kM/^'              U^a/^f^ Ć^&S&^tÓL

[ i >              C-Ot (uafau <0 /^^te^cA/


 

 


r n ą ^

f g              __ >s              -—                           



ŚL WtifyP'

Z zasobów przedszkola korzystały najczęściej m.in. następujące podmioty: rodzice


 

 


                                          T-c              —r—              , _ . ,,              ,              J                                          i              J             

                            ..^jtti: imprezy i uroczystości przedszkolne (np. festyny, spotkania przedświąteczne,

Dzień Babci i Dziadka, wspólne zabawy); spotkania z psychologiem; biegi, rajdy: zajęcia ruchowe i wycieczki m

I jOrOjJy G tfiyJhoŁopi fc^us ^lo/C ^ ~ "


e &JGjDl'!              £

p jpodotjfoUo ęa&lsiJtCoLuL


 

 


'rCJ~


 

 


j cłuta

ftćhCcŁ} Ąmzo/jn t L a hp^cłaaOfc

%ltsoE sę fC^mSy [dudrććO j/oJckju^ y ^z^/j^C^Ą

/j


 

 


'ST Ut

^ bcJrtfC Sy^M              pytrO^



::<j£xi

7

oMtdhUs. tfCućb


 

 


>              f              ;              r

t b c t

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin