SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH
Data: 26.03.2010
Prowadzący: Magdalena Malinowska
Temat: Witaj wiosno!
Zagadnienia programowe: Kolory wiosny.
Główny cel wychowania:
Uczeń dostrzega zmiany w przyrodzie związane ze zmienianiem się pór roku, wzbogaca wiedzę o otaczającym go świecie. Uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach, wywiązuje się z powierzonych mu zadań, doskonali umiejętność pracy w grupie.
Cele operacyjne:
- Uczeń systematyzuje swoje wiadomości o zmianach następujących w przyrodzie wraz z nastaniem wiosny,
- Uczeń wymienia zwiastuny wiosny,
- Uczeń rozpoznaje na ilustracjach rośliny i ptaki zwiastujące wiosnę,
- Uczeń rozwiązuje szaradę i krzyżówkę,
- Uczeń wykonuje pracę plastyczną metodą origami pod kierunkiem nauczyciela,
- Uczeń doskonali zdolności manualne i estetyczne,
- Uczeń dba o porządek na swoim stanowisku pracy.
Formy:
- Organizacyjna: zbiorowa, grupowa, indywidualna.
- Przedmiotowa: poznawcza, zabawowa, plastyczna.
Metody:
- Wpływu osobistego,
- Wpływu sytuacyjnego: praktycznego działania, problemowa, pracy w grupie, samowychowanie: samoocena, samokontrola.
Środki realizacji:
- Układanie puzzli — odczytywanie tematu zajęć,
- Rozpoznawanie prawdziwych informacji — usystematyzowanie wiadomości o wiośnie,
- Kolorowanie ilustracji,
- Rozwiązywanie krzyżówki,
- Wykonanie pracy metoda origami.
Pomoce:
Elementy puzzli, tabelka z informacjami o wiośnie, ilustracje wiosennych kwiatów i ptaków, kolorowanka, krzyżówka, kwadraty do wykonania pracy metodą origami.
Literatura:
Rojewska J.: „Grupa bawi się i pracuje”, Wrocław 2000 r.
Piotrowska D.: „ABC sześciolatka. Przyroda. Zdrowie. Komunikacja”, wyd. WSiP, Warszawa 1999 r.
Jach M.: „Rok w przedszkolu. Scenariusze w oparciu o system ks. Jana Bosko”, wyd. Żak, Warszawa 1997 r.
Dziamska D.: „Cuda w papierowym ogrodzie”, wyd. MAG, Poznań 1999 r.
Czasopismo Supełkowe łamigłówki nr 2/2003.
Przebieg zajęć:
Opracowała:
Magdalena Malinowska
1
magoroma