ODBICIE JEŃCÓW.docx

(13 KB) Pobierz

ODBICIE JEŃCÓW

 

Jeńcy wojenni są przetrzymywani gdzies, na określonym i nieznanym dokladnie terenie nieprzyjaciela. Wiadomo ze są to partyzanci, ktorzy wcześniej wykradli wazne dokumenty. Okazuje się też, że ich szefem jest czlowiek od dawna poszukiwany wyrokiem śmierci przez wladze za zdradę i ludobójstwo. Partyzanci żądają gigantycznego okupu za uwolnienie jenców. Rząd postanawia wysłać na obce tereny komandosów, aby uwolnili jeńców, zabili bossa, a także znaleźli cenne dokumenty.

Przebieg scenariusza:
Przed rozpoczęciem misji, partyzanci rozmieszczają w budynkach przetrzymywanych jeńców, broń i amunicję (jeńcy, broń i amunicja w osobnych budynkach). Najpierw umieszczaja jencow w konkretnym budynku, aby nie wiedzieli, gdzie jest broń i amunicja (każde w innym budynku). Inny budynek przeznaczają na ważne dokumenty (w miarę napakowany plecak). Do dyspozycji są budynki: 1 domek, 3 bunkry, 3 "dziuple"(jednak w dziuplach nie można przetrzymywać jeńców, tylko broń, amunicję lub dokumenty) i 2 wieże. W każdym z nich znajduje się określona rzecz (jency, bron lub amunicja) lub nic. Jeńcy mogą być podzieleni na dwie grupy.

Komandosi zaczynają 15 minut po partyzantach, są zrzucani z helikoptera, ktory robi duzo hałasu (rozpoczynają wybuchem głośnej petardy), w dowolnym miejscu nie znanym na poczatku partyzantom, znajdującym się na granicy strzelnicy i pola. Z tego samego miejsca będą też ewakuowani.

Założenia scenariusza:
- komandosi nie znają położenia jeńców, dokumentów, broni ani amunicji.
- jeńcy nie znają położenia dokumentów, broni ani amunicji.
- jeńcy mogą probować uciekać, jednak od momentu opuszczenia budynku przed danego jeńca, partyzanci mogą zacząc do niego strzelać.
- boss, szef partyzantów, nosi czerwoną chustkę na ramieniu lub na szyji
- o ustalonej godzinie (np. 2h po starcie komandosów) przylatuje helikopter w miejsce zrzutu komandosów i czeka na nich 15 minut. Do tego czasu komandosi mogą udać się na to miejsce. Helikopter robi dużo hałasu, więc należy odpalić głośną petardę i utrzymać się 10 minut na miejscu, po czym odleciec (komandosi nie moga odleciec za wczesnie ani za pozno, maja 15 minut na odpalenie petardy po ustalonym czasie)
- wysadzanie budynków odbywa się poprzez przyklejenie taśmą petardy do ściany i jej odpalenie
- jezeli niosący bron, amunicję, materialy wybuchowe lub dokumenty zginie, mozna je podniesc
- jeńcy po ucieczce mogą znaleźć broń i amunicję i jej używać
- komandosi mogą zabrać z budynków broń i amunicję dla jeńców
- każdy uczestnik scenariusza może konrolować czas (zegarek)
- broń, amunicja czy dokumenty muszą być dobrze widoczne po wejściu do budynku (nie np. zakopane), powinny sie znajdować na parterze, a nie na piętrze np. wieży
- pola wokól strzelnicy są zaminowane, więc nie można wchodzić na nie dalej niż 2 metry
- miejsce przylotu helikoptera na początku i końcu misji należy oznaczyć dużym kwadratem (3x3m) z taśmy rozpiętej na drzewach na wysokości 1,5 metra, w którym muszą przebywać ewakuowani w momencie odlotu helikoptera, 10 minut po wybuchu ostatniego achtunga, aby ewakuacje uznać za udaną
- jeżeli achtung nie wybuchnie (nie zadziała) można zastępczo użyć trzech głośnych petard odpalonych pod rząd w ciągu pół minuty.


Cele komandosów:
- uwolnić jak najwięcej jenców i ewakuować ich helikopterem
- zabić bossa
- zdobyć dokumenty
- wysadzić budynki, w których znajdowały się dokumenty, amunicja i broń

Cele partyzantów:
- zabić komandosów
- zabić jeńców (ale każdego dopiero po jego ucieczce)
- ochronić bossa
- nie dopuścic do przejęcia dokumentów, wysadzic budynek z dokumentami przed ich przejeciem przez komandosów (można to zrobić dopiero po pierwszym strzale komandosa lub zbiegłego jeńca)

Cele jenców:
- przeżyć
- ewakuować się wraz z komandosami
- zabic bossa (zemsta za tortury)

Komandosi wygrywają jeżeli:
- odbiją wszystkich jeńców i ewakuują ich (wszyscy muszą żyć)
- odbiją jednego jeńca, zabiją bossa i wysadzą jeden budynek z bronią lub amunicją
- odbiją większość jeńców i wykradną dokumenty, wysadzą budynek z dokumentami
- nie odbiją żadnego jeńca ale zabiją bossa i wykradną dokumenty

Partyzanci wygrają jeżeli:
- zabiją komandosów przed ich kontaktem ze zbiegłymi jeńcami (po kontakcie jency beda wiedziec o helikopterze i maja szanse się ewakuować) i boss przeżyje
- boss przeżyje, a dokumenty zostaną wysadzone, a większość jeńców po ucieczce zabita

Jeńcy (każdy z osobna) wygrają jeżeli:
- ewakuuje sie helikopterem
- zemsci sie na bossie zabijajac go

Remis:
- komandosi nie zdążą na helikopter
- jeńcy nie zdążą na helikopter
- inne przypadki remisu rozważymy


Można też przyjąć, że za każde zadanie druzynie zostana przyznane punkty, np. :

komandosi:
- ewakuacja jeńca - po 1 pkt za jednego
- zabicie bossa - 1 pkt
- zdobycie dokumentow - 1 pkt
- wysadzanie budynkow - po 0,5 pkt za jeden

partyzanci:
- zabicie komandosa - 1,5 pkt
- ochrona bossa - 1 pkt
- zabicie zbiegłych jeńców - po 0,5 pkt za każdego
- wysadzenie dokumentow przed komandosami - 1 pkt

Mozemy przyjac, ze zdobycie wiekszej ilosci punktow oznacza wygrana.

Proporcje drużyn, w zależnosci od liczby osob (od 8 do 14)

komandosi: 2 2 2 2 2 2 3
partyzanci: 4 5 5 6 7 7 7
jeńcy: 2 2 3 3 3 4 4

Ogólnie suma komandosi+jeńcy nie moze byc wieksza niz liczba partyzantów.

Kupić do tego scenariusza trzeba by było przynajmniej 2 achtungi albo inne głośne petardy, oraz dodatkowo 5-6 słabszych.

Przypadki, w których misja kończy się przed czasem:
- zginą wszyscy partyzanci
- zginą zarówno komandosi, jak i wszyscy jeńcy
- komandosi zginą przed pierwszym kontaktem z jeńcami (jeńcy nie zostaną powiadomieni o miejscu zrzutu)

We wszystkich innych wypadkach misja trwa aż do przylotu helikoptera, 15 minut oczekiwania na wybuch achtunga (można odpalić od razu po przylocie helikoptera), 10 minutach pozostania na miejscu zrzutu i odlocie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin