Listy i oferty handlowe.pdf

(242 KB) Pobierz
Listy i oferty handlowe
Listy i oferty handlowe
Autor: Iain Maitland
TĀumaczenie: Marek Korbecki, Agnieszka Szajter
ISBN: 83-7361-593-8
TytuĀ oryginaĀu : Write that Letter!
Format: 121
Korespondencja handlowa ksztaĀtuje wizerunek firmy. Czķsto decyduje o jej sukcesie
handlowym, uĀatwiajĴc dotarcie do ľwiadomoľci potencjalnego klienta. Ta ksiĴŃka
pomoŃe Ci zbudowaě i utrzymaě najlepszĴ reputacjķ swojej firmy, wzbudzaě
zainteresowanie produktami czy usĀugami, ktre oferujesz. Dziķki niej dowiesz siķ,
jak redagowaě najtrudniejsze w korespondencji sĀuŃbowej dokumenty profesjonalnie
i w dobrym stylu.
Znajdziesz tu omwienie kaŃdego aspektu tworzenia korespondencji: od sposobw
zainteresowania klienta, poprzez poprawnoľě jķzykowĴ oferty, aŃ po jej szatķ graficznĴ.
Odpowiednio redagowane listy pomogĴ Ci:
¤ finalizowaě sprzedaŃ;
¤ budowaě trwaĀe relacje z klientami;
¤ przyjmowaě dostawy na korzystnych warunkach;
¤ zarzĴdzaě pĀatnoľciami;
¤ radziě sobie ze sprawami pracowniczymi.
Dziķki przejrzystemu ukĀadowi ksiĴŃki moŃesz bĀyskawicznie dotrzeě do potrzebnych
wzorw listw wraz z komentarzami objaľniajĴcymi. âListy i oferty handloweÒ to lektura
obowiĴzkowa dla kaŃdego, kto chce zwiķkszyě skutecznoľě swojej korespondencji
sĀuŃbowej i z marszu redagowaě nawet najtrudniejsze listy.
O autorze:
Ian Maitland jest wysokiej klasy ekspertem w zakresie zarzĴdzania przedsiķbiorstwem.
Ma na koncie ponad 40 ksiĴŃek, miķdzy innymi Rozmowy telefoniczne. Metody
i techniki, opublikowane w Polsce przez Onepress.
194, stron: 144
×
6337875.004.png 6337875.005.png 6337875.006.png 6337875.007.png 6337875.001.png 6337875.002.png 6337875.003.png
Spis treci
Wprowadzenie
9
1. Tajemnice skutecznych listów 11
Planowanie listu...............................................................................11
Stworzenie poprawnego wygldu..................................................13
Dobór odpowiedniego układu......................................................14
Dobór formatu ................................................................................17
Wybór stylu pisania.........................................................................18
Skuteczna taktyka krok po kroku .................................................19
2. Sprzeda 21
Przedstawianie firmy.......................................................................21
Pro&ba o przedstawienie................................................................. 23
Oferowanie nowych produktów ..................................................24
Oferowanie zmodyfikowanych produktów ............................... 25
Ponaglanie opieszałego klienta..................................................... 26
Informacja o zmianie warunków handlowych ..........................28
Wyja&nienie podwy-ki cen............................................................29
Informacja o niemo-no&ci zrealizowania zamówienia............. 30
Odrzucenie pro&by o rabat............................................................ 32
Zapytanie dotyczce utraty zainteresowania klienta..................33
3. Dbało#$ o klienta 35
Podzi0kowanie za pierwsze zamówienie ......................................35
Podzi0kowanie za znaczce zamówienie......................................36
Podzi0kowanie za regularn współprac0..................................... 37
Rozpatrywanie reklamacji............................................................. 38
6
L ISTY I OFERTY HANDLOWE
Przyj0cie reklamacji........................................................................ 39
Odrzucenie reklamacji...................................................................40
Przeprosiny za zachowanie pracownika.......................................41
Przeprosiny za niedost0pno&2 towarów ......................................42
Przeprosiny za opó3nienie w dostawie........................................ 43
Przeprosiny za dostarczenie niewła&ciwych towarów................44
Przeprosiny za wysłanie uszkodzonych towarów ...................... 45
Odzyskiwanie utraconego klienta................................................ 46
4. Korespondencja handlowa 49
Zapytanie o produkty i usługi ......................................................49
Akceptacja oferty ............................................................................ 50
Odrzucenie oferty............................................................................51
Pro&ba o udzielenie rabatu............................................................ 52
Pro&ba o udzielenie kredytu...........................................................53
Akceptacja opó3nienia dostawy ................................................... 54
Odmowa akceptacji opó3nienia dostawy ................................... 55
Reklamacja uszkodzonego towaru............................................... 56
Reklamacja wadliwego towaru...................................................... 57
Pochwała dostawcy......................................................................... 59
Krytykowanie dostawcy................................................................. 59
Pro&ba o zwi0kszenie limitu kredytowego ...................................61
Pro&ba o wydłu-enie terminu kredytowania .............................. 62
5. Zarz)dzanie rachunkami 65
Odmowa udzielenia kredytu ........................................................ 65
Odmowa podwy-szenia limitu kredytowego............................. 67
Pro&ba o zredukowanie debetu..................................................... 68
Wezwanie do zapłaty, list pierwszy .............................................. 69
Wezwanie do zapłaty, list drugi....................................................70
Wezwanie do zapłaty, list trzeci.....................................................71
Informacja o skierowaniu sprawy na drog0 sdow..................72
Zawiadomienie o zawieszeniu rachunku.................................... 73
Zawiadomienie o wstrzymaniu kredytowania ...........................74
Udzielanie referencji klientowi................................................... 75
Przyj0cie propozycji opó3nienia płatno&ci................................. 76
Odrzucenie propozycji opó3nienia płatno&ci............................77
Przeprosiny za popełnienie bł0du ksi0gowego...........................79
S PIS TRECI
7
6. Korespondencja z pracownikami 81
Odrzucenie podania o prac0..........................................................81
Zaproszenie aplikanta na rozmow0 kwalifikacyjn ..................82
Pro&ba o udzielenie referencji....................................................... 83
Rezygnacja z kandydata................................................................. 85
Oferta pracy..................................................................................... 86
Powiadomienie o zmianie warunków pracy...............................87
Pochwała pracownika.....................................................................88
Podzi0kowania dla pracownika....................................................89
Zach0canie do lepszej pracy..........................................................89
Pierwsze upomnienie przed zwolnieniem ...................................91
Drugie upomnienie przed zwolnieniem (nagana).....................92
Rozwizanie umowy o prac0 za wypowiedzeniem .................... 93
Rozwizanie umowy ze skutkiem natychmiastowym............... 95
Rozwizanie stosunku pracy
po zako:czeniu okresu próbnego............................................. 96
Powiadomienie o redukcji etatu...................................................97
Wystawianie referencji pracownikowi.........................................99
7. Korespondencja w sprawach personalnych 101
List motywacyjny...........................................................................101
Przyj0cie oferty pracy ....................................................................103
Odrzucenie oferty pracy.............................................................. 104
Pro&ba o spotkanie.........................................................................105
Odrzucenie pro&by o spotkanie...................................................106
Odwołanie spotkania................................................................... 107
Przedstawianie współpracownika............................................... 108
Podzi0kowanie za przedstawienie .............................................. 109
Gratulacje z okazji zdobycia nagrody.........................................110
Podzi0kowanie za przyznanie nagrody ......................................110
Podzi0kowanie za prezent ............................................................ 111
Gratulacje z okazji narodzin dziecka..........................................112
Gratulowanie awansu....................................................................113
Gratulacje z okazji przej&cia na emerytur0.................................114
Wyra-enie współczucia z powodu niepowodzenia interesu ...115
Wyrazy współczucia z powodu choroby....................................116
8
L ISTY I OFERTY HANDLOWE
Wyrazy współczucia z powodu hospitalizacji...........................117
Wyrazy współczucia z powodu zwolnienia ...............................118
List kondolencyjny........................................................................119
8. Listy róne 121
Pro&ba o dotacj0.............................................................................121
Podzi0kowanie za dotacj0.............................................................123
Odmowa spełnienia pro&by o wsparcie..................................... 124
Pro&ba o przysług0........................................................................ 124
Oferowanie przysługi....................................................................125
Przypomnienie o niespełnionej obietnicy.................................126
Przypomnienie o niewypełnionym zobowizaniu.................. 127
Pro&ba o obsług0 medialn.......................................................... 128
Odmowa udzielenia wywiadu......................................................130
Krytyka obsługi medialnej ...........................................................130
Zaproszenie do wygłoszenia referatu..........................................132
Zaproszenie do uczestnictwa w wydarzeniu..............................133
Powiadomienie o odwołaniu imprezy........................................135
Odrzucenie zaproszenia do udziału w imprezie.......................136
Odmowa zaanga-owania w wydarzenie.....................................136
Powiadomienie o przej&ciu na emerytur0..................................137
Powiadomienie o &mierci .............................................................138
Zgłoś jeśli naruszono regulamin