Listy i oferty handlowe.pdf
(
242 KB
)
Pobierz
Listy i oferty handlowe
Listy i oferty handlowe
Autor: Iain Maitland
TĀumaczenie: Marek Korbecki, Agnieszka Szajter
ISBN: 83-7361-593-8
TytuĀ oryginaĀu
:
Write that Letter!
Format: 121
Korespondencja handlowa ksztaĀtuje wizerunek firmy. Czķsto decyduje o jej sukcesie
handlowym, uĀatwiajĴc dotarcie do ľwiadomoľci potencjalnego klienta. Ta ksiĴŃka
pomoŃe Ci zbudowaě i utrzymaě najlepszĴ reputacjķ swojej firmy, wzbudzaě
zainteresowanie produktami czy usĀugami, ktre oferujesz. Dziķki niej dowiesz siķ,
jak redagowaě najtrudniejsze w korespondencji sĀuŃbowej dokumenty profesjonalnie
i w dobrym stylu.
Znajdziesz tu omwienie kaŃdego aspektu tworzenia korespondencji: od sposobw
zainteresowania klienta, poprzez poprawnoľě jķzykowĴ oferty, aŃ po jej szatķ graficznĴ.
Odpowiednio redagowane listy pomogĴ Ci:
¤ finalizowaě sprzedaŃ;
¤ budowaě trwaĀe relacje z klientami;
¤ przyjmowaě dostawy na korzystnych warunkach;
¤ zarzĴdzaě pĀatnoľciami;
¤ radziě sobie ze sprawami pracowniczymi.
Dziķki przejrzystemu ukĀadowi ksiĴŃki moŃesz bĀyskawicznie dotrzeě do potrzebnych
wzorw listw wraz z komentarzami objaľniajĴcymi. âListy i oferty handloweÒ to lektura
obowiĴzkowa dla kaŃdego, kto chce zwiķkszyě skutecznoľě swojej korespondencji
sĀuŃbowej i z marszu redagowaě nawet najtrudniejsze listy.
O autorze:
Ian Maitland
jest wysokiej klasy ekspertem w zakresie zarzĴdzania przedsiķbiorstwem.
Ma na koncie ponad 40 ksiĴŃek, miķdzy innymi Rozmowy telefoniczne. Metody
i techniki, opublikowane w Polsce przez Onepress.
194, stron: 144
×
Spis treci
Wprowadzenie
9
1. Tajemnice skutecznych listów 11
Planowanie listu...............................................................................11
Stworzenie poprawnego wygldu..................................................13
Dobór odpowiedniego układu......................................................14
Dobór formatu ................................................................................17
Wybór stylu pisania.........................................................................18
Skuteczna taktyka krok po kroku .................................................19
2. Sprzeda 21
Przedstawianie firmy.......................................................................21
Pro&ba o przedstawienie................................................................. 23
Oferowanie nowych produktów ..................................................24
Oferowanie zmodyfikowanych produktów ............................... 25
Ponaglanie opieszałego klienta..................................................... 26
Informacja o zmianie warunków handlowych ..........................28
Wyja&nienie podwy-ki cen............................................................29
Informacja o niemo-no&ci zrealizowania zamówienia............. 30
Odrzucenie pro&by o rabat............................................................ 32
Zapytanie dotyczce utraty zainteresowania klienta..................33
3. Dbało#$ o klienta 35
Podzi0kowanie za pierwsze zamówienie ......................................35
Podzi0kowanie za znaczce zamówienie......................................36
Podzi0kowanie za regularn współprac0..................................... 37
Rozpatrywanie reklamacji............................................................. 38
6
L
ISTY I OFERTY HANDLOWE
Przyj0cie reklamacji........................................................................ 39
Odrzucenie reklamacji...................................................................40
Przeprosiny za zachowanie pracownika.......................................41
Przeprosiny za niedost0pno&2 towarów ......................................42
Przeprosiny za opó3nienie w dostawie........................................ 43
Przeprosiny za dostarczenie niewła&ciwych towarów................44
Przeprosiny za wysłanie uszkodzonych towarów ...................... 45
Odzyskiwanie utraconego klienta................................................ 46
4. Korespondencja handlowa 49
Zapytanie o produkty i usługi ......................................................49
Akceptacja oferty ............................................................................ 50
Odrzucenie oferty............................................................................51
Pro&ba o udzielenie rabatu............................................................ 52
Pro&ba o udzielenie kredytu...........................................................53
Akceptacja opó3nienia dostawy ................................................... 54
Odmowa akceptacji opó3nienia dostawy ................................... 55
Reklamacja uszkodzonego towaru............................................... 56
Reklamacja wadliwego towaru...................................................... 57
Pochwała dostawcy......................................................................... 59
Krytykowanie dostawcy................................................................. 59
Pro&ba o zwi0kszenie limitu kredytowego ...................................61
Pro&ba o wydłu-enie terminu kredytowania .............................. 62
5. Zarz)dzanie rachunkami 65
Odmowa udzielenia kredytu ........................................................ 65
Odmowa podwy-szenia limitu kredytowego............................. 67
Pro&ba o zredukowanie debetu..................................................... 68
Wezwanie do zapłaty, list pierwszy .............................................. 69
Wezwanie do zapłaty, list drugi....................................................70
Wezwanie do zapłaty, list trzeci.....................................................71
Informacja o skierowaniu sprawy na drog0 sdow..................72
Zawiadomienie o zawieszeniu rachunku.................................... 73
Zawiadomienie o wstrzymaniu kredytowania ...........................74
Udzielanie referencji klientowi................................................... 75
Przyj0cie propozycji opó3nienia płatno&ci................................. 76
Odrzucenie propozycji opó3nienia płatno&ci............................77
Przeprosiny za popełnienie bł0du ksi0gowego...........................79
S
PIS TRECI
7
6. Korespondencja z pracownikami 81
Odrzucenie podania o prac0..........................................................81
Zaproszenie aplikanta na rozmow0 kwalifikacyjn ..................82
Pro&ba o udzielenie referencji....................................................... 83
Rezygnacja z kandydata................................................................. 85
Oferta pracy..................................................................................... 86
Powiadomienie o zmianie warunków pracy...............................87
Pochwała pracownika.....................................................................88
Podzi0kowania dla pracownika....................................................89
Zach0canie do lepszej pracy..........................................................89
Pierwsze upomnienie przed zwolnieniem ...................................91
Drugie upomnienie przed zwolnieniem (nagana).....................92
Rozwizanie umowy o prac0 za wypowiedzeniem .................... 93
Rozwizanie umowy ze skutkiem natychmiastowym............... 95
Rozwizanie stosunku pracy
po zako:czeniu okresu próbnego............................................. 96
Powiadomienie o redukcji etatu...................................................97
Wystawianie referencji pracownikowi.........................................99
7. Korespondencja w sprawach personalnych 101
List motywacyjny...........................................................................101
Przyj0cie oferty pracy ....................................................................103
Odrzucenie oferty pracy.............................................................. 104
Pro&ba o spotkanie.........................................................................105
Odrzucenie pro&by o spotkanie...................................................106
Odwołanie spotkania................................................................... 107
Przedstawianie współpracownika............................................... 108
Podzi0kowanie za przedstawienie .............................................. 109
Gratulacje z okazji zdobycia nagrody.........................................110
Podzi0kowanie za przyznanie nagrody ......................................110
Podzi0kowanie za prezent ............................................................ 111
Gratulacje z okazji narodzin dziecka..........................................112
Gratulowanie awansu....................................................................113
Gratulacje z okazji przej&cia na emerytur0.................................114
Wyra-enie współczucia z powodu niepowodzenia interesu ...115
Wyrazy współczucia z powodu choroby....................................116
8
L
ISTY I OFERTY HANDLOWE
Wyrazy współczucia z powodu hospitalizacji...........................117
Wyrazy współczucia z powodu zwolnienia ...............................118
List kondolencyjny........................................................................119
8. Listy róne 121
Pro&ba o dotacj0.............................................................................121
Podzi0kowanie za dotacj0.............................................................123
Odmowa spełnienia pro&by o wsparcie..................................... 124
Pro&ba o przysług0........................................................................ 124
Oferowanie przysługi....................................................................125
Przypomnienie o niespełnionej obietnicy.................................126
Przypomnienie o niewypełnionym zobowizaniu.................. 127
Pro&ba o obsług0 medialn.......................................................... 128
Odmowa udzielenia wywiadu......................................................130
Krytyka obsługi medialnej ...........................................................130
Zaproszenie do wygłoszenia referatu..........................................132
Zaproszenie do uczestnictwa w wydarzeniu..............................133
Powiadomienie o odwołaniu imprezy........................................135
Odrzucenie zaproszenia do udziału w imprezie.......................136
Odmowa zaanga-owania w wydarzenie.....................................136
Powiadomienie o przej&ciu na emerytur0..................................137
Powiadomienie o &mierci .............................................................138
Plik z chomika:
marzena_kaszowska
Inne pliki z tego folderu:
Postaw na swoim! Niech inni robią to, co zechcesz.rar
(19524 KB)
Poradnik Pani Domu.rar
(95 KB)
Poradnik dla szukających pracy.rar
(258 KB)
Podrecznik obsługi klienta.rar
(287 KB)
Doskonalenie komunikacji międzyludzkiej.rar
(64 KB)
Inne foldery tego chomika:
◄ WIELKA ENCYKLOPEDIA MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY
◄ WIELKANOC
◄ WIERSZE -różne
◄ WZÓR CV I LISTU MOTYWACYJNEGO
◄ WZORY UMÓW,PODAN I WNIOSKÓW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin