Negocjacje z dłużnikami. Jak odzyskać swoje pieniądze nie wkraczając na drogę sądową.pdf

(212 KB) Pobierz
Negocjacje z dłużnikami. Jak odzyskać swoje pieniądze nie wkraczając na drogę sądową?
Negocjacje z dĀuŃnikami.
Jak odzyskaě swoje
pieniĴdze nie wkraczajĴc
na drogķ sĴdowĴ?
Autor: JarosĀaw Holwek
ISBN: 83-7361-600-4
Format: A5, stron: 208
JeŃeli masz kĀopoty z odzyskaniem swoich pieniķdzy a nie chcesz korzystaě
z âdobrodziejstwÒ polskiego systemu prawnego lub zajmujesz siķ tematem windykacji
zawodowo i chcesz zdobyě kilka dodatkowych pomysĀw na jego wykonywanie to
zapraszam do zapoznania siķ z tĴ ksiĴŃkĴ.
Jest ona wynikiem wieloletnich doľwiadczeĺ windykacyjnych na rynku polskim autora
oraz osb z nim wspĀpracujĴcych. Dostarcza praktycznych pomysĀw na to jak
rozmawiaě z dĀuŃnikami, Ńeby skĀoniě ich do wspĀpracy, jak negocjowaě spĀatķ
naleŃnoľci, Ńeby zwiķkszyě szanse na otrzymanie swoich pieniķdzy. Podpowiada jakie
informacje gromadziě o kontrahentach, Ńeby zapobiegaě problemom z wyegzekwowaniem
swoich naleŃnoľci. Pokazuje, jak swoimi bĀķdami nie prowokowaě ludzi do wpadania
w grķ âDĀuŃnikÒ. Pozwala zrozumieě psychologicznĴ stronķ relacji wierzyciela
z dĀuŃnikiem, rozpoznaě gry i manipulacje dĀuŃnikw oraz przygotowaě na nie
kontrtaktyki. Podaje pomysĀy niestandardowych i indywidualnych sankcji, ktre moŃna
zastosowaě w stosunku do dĀuŃnikw niechķtnych do wspĀpracy. Pokazuje jak nabraě
dystansu do windykacji, Ńeby byě skuteczniejszym i nie ponosiě duŃych kosztw
emocjonalnych.
KsiĴŃka jest peĀna przykĀadw i prawdziwych anegdot windykacyjnych zdradzajĴcych
tajniki zawodu windykatora.
6337895.007.png 6337895.008.png 6337895.009.png 6337895.010.png 6337895.001.png 6337895.002.png
Spis treci
Wstp...........................................................................................7
1. Psychologiczne aspekty zadłuenia...................................11
Dlaczego ludzie nie płac?.......................................................................13
Gra „Dłunik”..........................................................................................19
2. Czynniki zachcajce dłuników do uników
i pułapki czyhajce na wierzyciela......................................25
Pułapki psychologiczne.......................................................................... 28
Bł#dy w polityce windykacyjnej firmy...................................................37
Zach#ty do przecigania płatno+ci
zwizane z normami społecznymi i systemem prawnym............... 42
3. Skłonno%& do wpadania w długi a typ osobowo%ci.........45
Wizjoner — człowiek „na cele”............................................................. 48
Człowiek „na problemy” ........................................................................52
4. Co robi& z dłunikiem?
— zasady działania wierzyciela (windykatora)................55
O co walczymy, dokd zmierzamy?.......................................................59
Wybór drogi kontaktu z dłunikiem ....................................................62
Zasady rozmów z dłunikami ................................................................66
5. Procedura windykacyjna.......................................................75
Pierwszy kontakt...................................................................................... 80
Negocjacje................................................................................................. 84
6337895.003.png
6
SPIS TRECI
6. Gry i wymówki dłuników....................................................97
Gra „Na czas”..........................................................................................100
Gra „Na bied#” .......................................................................................103
Gra „Na krwiopijc#”..............................................................................107
Gra reklamacyjna....................................................................................110
Gra „Inni mi nie płac”......................................................................... 113
Gra „Wypadek losowy”.........................................................................114
Gra „Amnezja”....................................................................................... 116
Gra „Nie było mnie”..............................................................................117
Gra „Bagatelka”......................................................................................118
Gra „W głupiego”...................................................................................119
Gry transujce: „Absurd”, „Woda z mózgu”.....................................121
Gra „Niedost#pny” ................................................................................124
Gra „Kontratak”..................................................................................... 131
7. Sankcje....................................................................................135
Sankcje we współpracy...........................................................................140
Sankcje prawne........................................................................................142
Sankcje psychologiczno-społeczne......................................................147
Zapowiadanie sankcji ............................................................................153
8. Rola informacji w windykacji naleno%ci.......................157
Informacje o osobie dłunika...............................................................162
Informacje o firmie dłunika ...............................................................168
Informacje mogce +wiadczy> o duym ryzyku transakcji ..............175
Informacje o historii współpracy.........................................................177
Przedsi#biorcy i zakres ich odpowiedzialno+ci..................................180
Zako5czenie...........................................................................185
6337895.004.png
2
Czynniki zachcajce
dłuników do uników
i pułapki czyhajce
na wierzyciela
6337895.005.png
PUŁAPKI PSYCHOLOGICZNE
27
Okazja czyni złodzieja
poprzednim rozdziale pisałem, e jedn z funda-
mentalnych zasad gry „Dłunik” jest badanie granic
wierzyciela. Im s one mniej ostre, tym łatwiej gra#
i je przesuwa# albo szuka# w nich luk. Sami wierzyciele w bar-
dzo duej mierze przyczyniaj si% do eskalacji zjawiska zadłu-
enia. Poniej podaj% pułapki, w które najcz%(ciej wpadaj wie-
rzyciele W
6337895.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin