Negocjacje z dłużnikami. Jak odzyskać swoje pieniądze nie wkraczając na drogę sądową.pdf
(
212 KB
)
Pobierz
Negocjacje z dłużnikami. Jak odzyskać swoje pieniądze nie wkraczając na drogę sądową?
Negocjacje z dĀuŃnikami.
Jak odzyskaě swoje
pieniĴdze nie wkraczajĴc
na drogķ sĴdowĴ?
Autor: JarosĀaw Holwek
ISBN: 83-7361-600-4
Format: A5, stron: 208
JeŃeli masz kĀopoty z odzyskaniem swoich pieniķdzy a nie chcesz korzystaě
z âdobrodziejstwÒ polskiego systemu prawnego lub zajmujesz siķ tematem windykacji
zawodowo i chcesz zdobyě kilka dodatkowych pomysĀw na jego wykonywanie to
zapraszam do zapoznania siķ z tĴ ksiĴŃkĴ.
Jest ona wynikiem wieloletnich doľwiadczeĺ windykacyjnych na rynku polskim autora
oraz osb z nim wspĀpracujĴcych. Dostarcza praktycznych pomysĀw na to jak
rozmawiaě z dĀuŃnikami, Ńeby skĀoniě ich do wspĀpracy, jak negocjowaě spĀatķ
naleŃnoľci, Ńeby zwiķkszyě szanse na otrzymanie swoich pieniķdzy. Podpowiada jakie
informacje gromadziě o kontrahentach, Ńeby zapobiegaě problemom z wyegzekwowaniem
swoich naleŃnoľci. Pokazuje, jak swoimi bĀķdami nie prowokowaě ludzi do wpadania
w grķ âDĀuŃnikÒ. Pozwala zrozumieě psychologicznĴ stronķ relacji wierzyciela
z dĀuŃnikiem, rozpoznaě gry i manipulacje dĀuŃnikw oraz przygotowaě na nie
kontrtaktyki. Podaje pomysĀy niestandardowych i indywidualnych sankcji, ktre moŃna
zastosowaě w stosunku do dĀuŃnikw niechķtnych do wspĀpracy. Pokazuje jak nabraě
dystansu do windykacji, Ńeby byě skuteczniejszym i nie ponosiě duŃych kosztw
emocjonalnych.
KsiĴŃka jest peĀna przykĀadw i prawdziwych anegdot windykacyjnych zdradzajĴcych
tajniki zawodu windykatora.
Spis treci
Wstp...........................................................................................7
1. Psychologiczne aspekty zadłuenia...................................11
Dlaczego ludzie nie płac?.......................................................................13
Gra „Dłunik”..........................................................................................19
2. Czynniki zachcajce dłuników do uników
i pułapki czyhajce na wierzyciela......................................25
Pułapki psychologiczne.......................................................................... 28
Bł#dy w polityce windykacyjnej firmy...................................................37
Zach#ty do przecigania płatno+ci
zwizane z normami społecznymi i systemem prawnym............... 42
3. Skłonno%& do wpadania w długi a typ osobowo%ci.........45
Wizjoner — człowiek „na cele”............................................................. 48
Człowiek „na problemy” ........................................................................52
4. Co robi& z dłunikiem?
— zasady działania wierzyciela (windykatora)................55
O co walczymy, dokd zmierzamy?.......................................................59
Wybór drogi kontaktu z dłunikiem ....................................................62
Zasady rozmów z dłunikami ................................................................66
5. Procedura windykacyjna.......................................................75
Pierwszy kontakt...................................................................................... 80
Negocjacje................................................................................................. 84
6
SPIS TRECI
6. Gry i wymówki dłuników....................................................97
Gra „Na czas”..........................................................................................100
Gra „Na bied#” .......................................................................................103
Gra „Na krwiopijc#”..............................................................................107
Gra reklamacyjna....................................................................................110
Gra „Inni mi nie płac”......................................................................... 113
Gra „Wypadek losowy”.........................................................................114
Gra „Amnezja”....................................................................................... 116
Gra „Nie było mnie”..............................................................................117
Gra „Bagatelka”......................................................................................118
Gra „W głupiego”...................................................................................119
Gry transujce: „Absurd”, „Woda z mózgu”.....................................121
Gra „Niedost#pny” ................................................................................124
Gra „Kontratak”..................................................................................... 131
7. Sankcje....................................................................................135
Sankcje we współpracy...........................................................................140
Sankcje prawne........................................................................................142
Sankcje psychologiczno-społeczne......................................................147
Zapowiadanie sankcji ............................................................................153
8. Rola informacji w windykacji naleno%ci.......................157
Informacje o osobie dłunika...............................................................162
Informacje o firmie dłunika ...............................................................168
Informacje mogce +wiadczy> o duym ryzyku transakcji ..............175
Informacje o historii współpracy.........................................................177
Przedsi#biorcy i zakres ich odpowiedzialno+ci..................................180
Zako5czenie...........................................................................185
2
Czynniki zachcajce
dłuników do uników
i pułapki czyhajce
na wierzyciela
PUŁAPKI PSYCHOLOGICZNE
27
Okazja czyni złodzieja
poprzednim rozdziale pisałem, e jedn z funda-
mentalnych zasad gry „Dłunik” jest badanie granic
wierzyciela. Im s one mniej ostre, tym łatwiej gra#
i je przesuwa# albo szuka# w nich luk. Sami wierzyciele w bar-
dzo duej mierze przyczyniaj si% do eskalacji zjawiska zadłu-
enia. Poniej podaj% pułapki, w które najcz%(ciej wpadaj wie-
rzyciele
W
Plik z chomika:
marzena_kaszowska
Inne pliki z tego folderu:
Postaw na swoim! Niech inni robią to, co zechcesz.rar
(19524 KB)
Poradnik Pani Domu.rar
(95 KB)
Poradnik dla szukających pracy.rar
(258 KB)
Podrecznik obsługi klienta.rar
(287 KB)
Doskonalenie komunikacji międzyludzkiej.rar
(64 KB)
Inne foldery tego chomika:
◄ WIELKA ENCYKLOPEDIA MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY
◄ WIELKANOC
◄ WIERSZE -różne
◄ WZÓR CV I LISTU MOTYWACYJNEGO
◄ WZORY UMÓW,PODAN I WNIOSKÓW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin