kon004.doc

(35 KB) Pobierz
TOK LEKCJI

KLASA IV

 

 

Temat: Nauka rzutu do kosza w biegu. Doskonalenie szybkości oraz kozłowania i rzutów jednorącz po naskoku obunóż.

 

Zadania lekcji:

Umiejętności – rytm dwóch kroków w „dwutakcie”.

Motoryka – szybkość.

Wiadomości – przepis o „podwójnym kozłowaniu” i „błędzie kroków”.

Działania wychowawcze – współdziałanie w zespole, przestrzeganie poznanych przepisów gry.

Postawy – pozytywne i świadome nastawienie uczniów do ćwiczeń.

Metody – zabawowa – klasyczna, zadaniowa – ścisła, analityczna.

Forma prowadzenia zajęć – frontalna, w zastępach.

Środki – 15 piłek do mini – koszykówki, 12 słupków, 13 szarf w trzech kolorach, 3 materace.

Liczba ćwiczących – 15.

Czas zajęć – 45 minut.

Miejsce zajęć – połowa sali gimnastycznej.

Autorzy – mgr Dariusz Markowicz, mgr Teresa Kotarska  (SP 56 Szczecin).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOK LEKCJI

TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ

ORGANIZACJA

CZAS

I. CZĘŚĆ WSTĘPNO-ORGANIZACYJNA

1.       Zbiórka, ustawienie w szeregu na linii w odl. 3m od ściany sali, podanie tematu lekcji, podział na 3 grupy ćwiczebne.

2.       Ćwiczenia kształtujące szybkość, start z określonej przez prowadzącego pozycji wyjściowej, bieg ze zwrotem o 180° na dystansie ok. 18 m, powrót do pozycji wyjściowej:

-                pozycja wysoka stojąc,

-                start z pozycji niskiej (klęk podparty jednonóż – tzw. sprinterski),

-                start z siadu klęcznego,

-                start z siadu prostego, ugiętego i skulonego,

-                start z podporu leżąc przodem,

-                start z podporu leżąc tyłem.

Uczniowie odliczają do „3” zapamiętując swoje numery do końca lekcji, co ułatwi szybkie ustawienie do ćwiczeń w kolejnych etapach lekcji.

2

 

 

4

II. CZĘŚĆ GŁÓWNA

A. Doskonalenie kozłowania i rzutów jednorącz do kosza po naskoku obunóż wykonywane strumieniem z prawej i lewej strony kosza . Po wykonaniu kilku serii rzutów z prawej strony zmieniamy układ ustawienia  do rzutów z lewej strony kosza.

B. Nauka podstawowego rzutu w biegu.

1.       Pokaz i objaśnienie techniki wykonania rzutu w biegu przez prowadzącego.

2.       Uczniowie w dwójkach naprzeciw siebie wykonują rzuty jednorącz z miejsca.

3.       Jw. ćwiczący wykonują krok i odbicie nogą przeciwną do R rzucającej z wyprowadzeniem rzutu jednorącz do partnera.

4.       Ćwiczący z prawej (lewej) strony kosza, w odl. ok. 4 m od kosza, rzucają jednorącz po wykonaniu kroku i odbiciu nogą przeciwną do R rzucającej.

5.       Nauka przeskoku bez piłki, („dwutakt”). W odl. 4 – 5 m od kosza najpierw z prawej, a później lewej strony kładziemy materac. Ćwiczący ustawieni w rzędzie przed materacem w odl. 4 m. Uczeń odbija się przed materacem z nogi lewej, ląduje za materacem na nogę prawą, następnie wykonuje krok i odbicie z nogi lewej, wyprowadzając prawą rękę w górę i markuje rzut do kosza.

6.       Ćwiczący biegną wokół sali, na sygnał prowadzącego – przeskok i markowanie rzutu.

C. Doskonalenie zabawy rzutnej „Gra do pięciu podań”, 3 drużyny grają „każdy z każdym” na części boiska do siatkówki o wym. 6 x 6 m. Należy zwrócić szczególną uwagę na nie popełnianie przez uczniów błędów kroków (zakaz kozłowania). Po 2 przewinieniach w jednym meczu ćwiczący opuszcza plac gry.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po wykonaniu 1 lub 2 serii ćwiczenia na jeden kosz, tak, aby prowadzący mógł ocenić wykonanie ćwiczenia przez każdego z uczniów indywidualnie można tworząc grupy ćwiczebne wykorzystać pozostałe kosze w sali.

6

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA

1.       Omówienie podstawowych błędów wykonywanych przez uczniów podczas nauki „dwutaktu”.

2.       Pożegnanie, uprzątnięcie sprzętu (wyznaczeni uczniowie), wyjście do szatni.

 

3

 

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin