Treści programowe:Rozpoznawanie kolorów podstawowych i figur geometrycznych płaskich.Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10.Cele operacyjne:Dziecko:- zna kolory podstawowe,- rozpoznaje figury geometryczne płaskie (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),- zna cyfry 1- 10 i przelicza w zakresie 10,- zna liczebniki główne i porządkowe w zakresie 10,Formy: indywidualna i zespołowa.Metody: zadaniowa, problemowa, praktycznego działania.Środki dydaktyczne: karta pracy z pajacykiem z figur geometrycznych, kartoniki z zastawem klocków (figur geometrycznych), karta pracy z figurami geometrycznymi i cyframi, domki w kolorach podstawowych, kluczyki z cyframi 1- 10, karta pracy z domkami do pokolorowania, szablony pociągów w kolorach podstawowych, bilety oznaczone figurą geometryczną i cyframi.Przebieg zajęciaSytuacja edukacyjna1. „Porządkujemy klocki” – dziecko otrzymuje kartonik z zestawem klocków (figur), rozpoznaje kolor i kształt figur, wrzuca go do odpowiedniego pojemnika.2. „Policz figury” – dziecko otrzymuje kartę pracy z figurami geometrycznymi, przelicza je, łączy z odpowiednią cyfrą.3. „Odszukaj swój domek” – na dywanie domki w kolorach podstawowych oznaczone cyframi 1- 10, dzieci otrzymują kluczyki w kolorach domków oznaczone cyframi 1- 10, mówią na jakiej ulicy i w którym domku mieszkają.4. „Kolorujemy domki” – karta pracy z 10 domkami, dzieci kolorują 1, 5 ,7 domek.5. „ Pociągi” – na tablicy pociągi w kolorach podstawowych, wagoniki oznaczone figurami, okienka cyframi, dzieci otrzymują bilety oznaczone figurą i cyfrą, szukają swojego miejsca w pociągu.6. „Pajacyk” – dzieci przeliczają z ilu kół, kwadratów, trójkątów, prostokątów składa się pajacyk, zaznaczają odpowiednią cyfrę.
basetla57