Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
W ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w grupie 6 latków
Cele:
§ Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
§ Rozwijanie umiejętności porównywania, różnicowania, kojarzenia, porządkowania
§ Rozwijanie słuchu poprzez dostrzegania rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków z otoczenia
§ Zapamiętywanie bodźców słuchowych
§ Rozpoznawanie struktur o charakterze abstrakcyjnym
§ Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy dźwiękowej wyrazów
Obszary oddziaływań:
1. Ćwiczenia spostrzegania na materiale abstrakcyjnym:
2. Ćwiczenia spostrzegania na materiale konkretnym, są to:
3. Ćwiczenia oparte na materiale eksponowanym wzrokowo- słuchowym i na czynnościach ruchowych:
Metody:
§ Samodzielnych doświadczeń (inicjatywa dziecka w czasie zabaw, kontakcie z przyrodą)
§ Zadań stawianych dziecku (rozwiązuje zadania samodzielnie lub z pomocą nauczyciela)
§ Odtwarzania (rytmów graficznych, obrazków)
§ Słowna (rozmowy, opowiadania, zagadki, poszerzenie wiadomości dziecka)
§ Żywego słowa (środki artystyczne, pomagające rozwijać wrażliwość uczuciową i estetyczną)
§ Obserwacji (pokaz zjawisk czynności)
§ Metoda przykładu (naśladowanie pozytywnych wzorców- kolegów, poprzez inscenizacje, opowiadania, teatrzyki, ilustracje)
1
Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka w Mikołowie
marzena_kaszowska