Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
W ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w grupie 6 latków
Cele:
Wyrabianie elastyczności działania rąk, ramion, barków, usprawnianie małych ruchów rąk dłoni, nadgarstka i palców, koordynacji ruchów rąk ze wzrokiem. Podnoszenie poziomu koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Obszary oddziaływań:
· Lepienie z plasteliny, gliny, piasku, masy solnej czy papierowej
· Wycinanie różnych prostych kształtów
· Rysowanie
· Układanie
· Wycinanie
· Wydzieranie
· Stemplowanie
· Kalkowanie
· Konstruowanie
· Nawlekanie koralików na nitkę
· Gra na instrumentach perkusyjnych
· Rzucanie i chwytanie piłki,
· Rzucanie woreczka do celu,
· Łączenie linią ciągła wykropkowanych konturów,
· Rysowanie linii ciągłej w ograniczonym polu,
· Wycinanie,
· Tańce i zabawy ruchowe,
· Czynności samoobsługowe (zapinanie i odpinanie guzików, ubieranie i rozbieranie się, sznurowanie butów)
Metody:
§ Zadań stawianych dziecku ( rozwiązuje zadania samodzielnie lub z pomocą nauczyciela)
§ Odtwarzania (rytmów graficznych, obrazków)
§ Metoda przykładu (naśladowanie wzorców)
1
Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka w Mikołowie
marzena_kaszowska