PM 08-09 L dz inz mgr przebieg prezentacji.rtf

(89 KB) Pobierz
POLITECHNIKA GDAŃSKA

POLITECHNIKA GDAŃSKA

Wydział Zarządzania i Ekonomii

 

PODSTAWY MARKETINGU - ĆWICZENIA

Studia: dzienne inż., mgr Semestr: letni, Rok akademicki 2008-09

Wskazówki do realizacji tematów 3-15

Cel zajęć:

-       Nabycie i/lub podniesienie umiejętności identyfikacji i prezentacji podstawowych informacji o wybranych elementach systemu marketingu w firmach/instytucjach, przyjętych przez uczestników ćwiczeń jako podmioty zajęć, analizy i oceny sytuacji oraz formułowania wniosków i propozycji kierunków usprawnień.

Przebieg zajęć:

-       Określenie celu/celów zajęć (po co się je przeprowadza, co mają dzięki nim uzyskać uczestnicy) przez zespół wiodący (odpowiedzialny za temat).

-       Przypomnienie podstawowych informacji o firmie/instytucji, stanowiącej podmiot zajęć, w tym:

ü      nazwy,

ü      lokalizacji,

ü      misji,

ü      grupy/grup klientów i rynków,

ü      oferowanych produktów,

ü      sytuacji ogólnej.

-       Identyfikacja wybranego elementu systemu marketingu firmy/instytucji, odpowiadającego tematyce zajęć (prezentacja faktów – opis sytuacji).

-       Analiza omawianego elementu systemu marketingu firmy/instytucji (określenie przyczyn zaistniałej sytuacji, ich powiązań czy wpływu na inne elementy systemu marketingu, kierunków rozwoju, itp.).

-       Ocena wybranego elementu systemu marketingu firmy/instytucji (ustalenie, czy w omawianym obszarze marketingu firmy/instytucji jest dobrze czy źle, co świadczy o tym, że jest dobrze, co świadczy o tym, że jest źle, co z tego wynika dla podmiotu, jego odbiorców oraz pozostałych partnerów rynkowych).

-       Przedstawienie propozycji usprawnień oraz doskonalenia rozpatrywanych elementów systemu marketingu w omawianym obszarze firmy/instytucji (ustalenie, co można zrobić lepiej i dlaczego – sformułowanie wniosków).

-       Postawienie problemu/problemów (zadań do rozwiązania) dla pozostałych uczestników zajęć (zespołów w grupie).

-       Nadzór nad rozwiązywaniem problemu/problemów przez uczestników (pozostałe zespoły).

-       Prezentacja wyników pracy zespołu/zespołów oraz ich dyskusja.

-       Podsumowanie wyników pracy i dyskusji oraz sformułowanie wniosków z zajęć.

 

Wytyczne do przebiegu zajęć:

-       Swoją prezentację każdy zespół powinien oprzeć przede wszystkim na danych, odnoszących się do firmy/instytucji, wybranej jako podmiot zajęć.

-       Prezentować wyłącznie zagadnienia praktyczne, dotyczące wybranego podmiotu zajęć lub podmiotów powiązanych, bez teorii i powtarzania wykładów.

-       Czas prezentacji nie powinien przekraczać 20-25 min.

-       Do przygotowania prezentacji wykorzystać program PowerPoint.

-       Zadanie/zadania dla pozostałych uczestników zajęć (pozostałych zespołów) mogą być częścią prezentacji zespołu wiodącego w temacie (nie muszą być stawiane po zamknięciu identyfikacji, analizy i oceny elementu systemu marketingu zespołu wiodącego).

-       W zadaniach do rozwiązania dla uczestników zajęć należałoby nawiązywać do różnorodności sytuacji spotykanych na rynku, zapytując przykładowo o:

ü      różnice między sytuacją firm/instytucji różnej wielkości, rodzaju działalności, miejsca na rynku, itp.,

ü      przyczyny wydarzeń czy różnic w sytuacji systemu marketingu w różnych podmiotach,

ü      skutki różnic w sytuacji systemu marketingu w różnych podmiotach, wpływające na ich możliwości działania,

ü      wpływ zmian w systemie marketingu na efekty działań, itp.

-       Zespół wiodący, odpowiedzialny za dany temat, sporządza raport z zajęć,  w którym prezentuje materiały własne, wyniki pracy zespołów oraz ich dyskusji a także własne opinie i wnioski.

Ocena zajęć:

-       Podstawą oceny zespołu wiodącego zajęć będzie:

ü      stopień osiągnięcia celów zajęć,

ü      samodzielność i świeżość analiz, ocen i propozycji zmian.

-       Przyjęta skala ocen:

ü      cytowanie i/lub przekazywanie surowych informacji zebranych w innych źródłach (dokumentach): firmowych, internetowych, literaturowych, statystycznych, z wywiadów w firmie, itp.                                           ocena 3 (dst)

ü      prezentacja własnych opinii i ocen zespołu i jego członków, dotyczących systemu marketingu i jego elementów, formułowanie wniosków wynikających z porównań, itp.                                                                                                  ocena 4 (db)

ü      samodzielne opracowanie i przedstawienie przez członków zespołu propozycji rozwiązań elementów systemu marketingu ocenianych jako niesprawne i/lub nieefektywne                                                                                                                ocena 5 (bdb)

-       Oceny z zajęć otrzymać mogą inne, poza wiodącym, zespoły i osoby, zależnie od trafności i odkrywczości spostrzeżeń, ocen i propozycji.

 

 

Jerzy Koszałka

Gdańsk, 5 marca 2009 r.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin