TEMATYKA
CEL GŁÓWNY: Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych np. dobro, prawda, miłość. Pomaganie dziecku w poznawaniu różnych postaw bohaterów literackich, próby ich oceny i uzasadnienia stanowiska.
CEL KSZTAŁCĄCY: Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „Ja” poprzez poszerzenie odmienności i autonomii drugiego człowieka.
CELE OPERACYJNE: dzieci powinny: - poznać rówieśników z innych krajów świata, sposoby ubierania się wynikające z różnic klimatycznych, zapoznać się ze zwrotem „Dzień Dziecka”.
- podjąć próbę odwołania się do wiadomości i spostrzeżeń, wzbogacić słownik o nowe wyrazy, nabywać swobodę w samorzutnym wyrażaniu swych myśli i przeżyć.
CEL GŁÓWNY: : Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.
CEL KSZTAŁCĄCY: Kształcenie spostrzegawczości podczas obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie
CELE OPERACYJNE: dzieci powinny: - utrwalać wiadomości poznane na zajęciach, nabywać śmiałość w samorzutnych wypowiedziach, odwoływać się do własnych przeżyć.
- podpatrywać drobne owady tj. motyl, biedronka, pszczoła, zapoznać się z ich pożyteczną rolą, rozwijać spostrzegawczość i zachęcać do obserwacji w naturalnym środowisku.
- rozwijać wyobraźnię plastyczną, sprawnie posługiwać się pędzlem, rozwijać wrażliwość kolorystyczną oraz płynność ruchów
gochaad