Plan wychowawczy oddziału przedszkolnego „ A ” w roku szkolnym 2009/2010
Wychowawca …………………………………
Nauczyciel wspomagający ………………………………….
l.p
Zadania
Cele
Sposoby realizacji
Termin realizacji
1.
Troska o zapewnienie bezpieczeństwa w budynku i na terenie przyszkolnym , a także podczas imprez organizowanych przez szkołę z uwzględnieniem potrzeb dzieci 6-letnich.
· Zapoznanie i systematyczne przypominanie zasad bezpiecznego poruszania się budynku szkolnym oraz na terenie przyszkolnym.
· Zapobieganie wypadkom.
· Zapewnienie dzieciom aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu.
· Pogadanki na temat bezpieczeństwa.
· Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po szkole, zapoznanie z wyglądem i funkcjonowaniem łazienki, zwiedzanie szatni, rozpoznanie swojego znaczka i miejsca przy stoliku), zwiedzanie pomieszczeń szkolnych.
· Spotkania ze Strażnikiem Miejskim.
· Ustalenie kodeksu zachowania.
· Poznawanie znaków drogowych.
· Wrzesień 2009r i w ciągu całego roku szkolnego.
2.
Higiena dnia codziennego jako element skutecznej pracy placówki ze szczególnym uwzględnieniem walki z hałasem.
· Nauka czynności samoobsługowych.
· Stawianie wymagań dotyczących higieny osobistej , czystości wokół siebie.
· Kształtowanie nawyków higieniczno-zdrowotnych.
· Uświadomienie dzieciom negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka.
· Świadome ograniczanie przez dzieci hałasu w swoim otoczeniu.
· Ograniczanie hałasu w szkole.
· Mycie rąk
· Korzystanie z toalety
· Ubieranie się,
· Jedzenie, posługiwanie się sztućcami.
· Ubieranie się w zależności od pogody.
· Spotkania z pielęgniarką szkolną ( pogadanki ).
· Kontrola czystości.
· Pogadanki na temat szkodliwości hałasu .
· Przygotowanie gazetki o szkodliwości hałasu.
· Spotkanie z logopedą prowadzącym badania słuchu i wymowy dzieci z terenu gminy Bielany.
3.
Działalność edukacyjno – wychowawcza oparta na dokumentacji obowiązującej placówkę jako czynnik podnoszący efektywność wychowania.
· Integrowanie grupy.
· Dostosowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej do potrzeb uczni.
· Tworzenie dobrego klimatu w grupie.
· Wspieranie dzieci w pokonywaniu trudności.
· Kształtowanie postaw prospołecznych.
· Troska o zdrowie dziecka.
· Zwiedzanie pomieszczeń szkoły.
· Poznanie dzieci i pracowników szkoły.
· Udział dzieci w zajęciach, zabawach i uroczystościach szkolnych.
· Integracja z dziećmi sprawnymi inaczej
· Zapoznanie dzieci z regulaminem zachowań.
· Obserwacja dzieci w czasie samorzutnych zabaw i podczas zajęć organizowanych z całą grupą.
· Wyrabianie nawyków kulturalnych, prawidłowego zachowywania się poprzez gry i zabawy dydaktyczne.
· Zwracanie uwagi na właściwe zachowanie wobec dorosłych i rówieśników.
· Rozwijanie różnorodnych form ruchu na świeżym powietrzu.
· Stwarzanie atmosfery przyjaźni i
wspólnego akceptowania się.
· Zawieranie przedszkolnych
przyjaźni, mówienie sobie
miłych słów, sprawianie innym
radości , uczestniczenie w ich
kłopotach i radościach.
· Wrzesień 2009r
· Cały rok szkolny 2009/2010
· W ciągu całego roku szkolnego 2009/2010.
4.
Rodzice sprzymierzeńcami szkoły- podejmowanie działań mających na celu aktywizację rodziców.
· Podejmowanie działań integrujących rodziców.
· Budowanie pozytywnej więzi rodzice- szkoła.
· Zapoznanie i udostępnienie dokumentów zawierających informacje o funkcjonowaniu i organizacji pracy szkoły.
· Informowanie rodziców o kierunkach pracy szkoły i zamierzeniach wychowawczo - dydaktycznych w bieżącym roku szkolnym.
· Przedstawienie ofert zajęć dodatkowych oraz harmonogramu tych zajęć
· Wspólne planowanie i realizacja uroczystości i imprez oddziału przedszkolnego oraz uroczystości szkolnych.
· Realizowanie przez rodziców zadań do pracy indywidualnej z dzieckiem w domu.
· Zapoznanie rodziców ze sposobami nagradzania i karania zachowań dzieci niepożądanych społecznie w oddziale przedszkolnym w szkole.
· Współdziałanie w zakresie jednolitych oddziaływań w szkole i domu.
· Prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami.
· Tworzenie możliwości swobodnej rozmowy i wymiany informacji między zainteresowanymi.
· Angażowanie rodziców do prac na rzecz szkoły i oddziału przedszkolnego.
aryt1