archkomp_2011_z_w09.pdf

(3033 KB) Pobierz
rchitekturasystemów
komputerowych
rchitekturaKomputerów
Wykładnr.9
dr Artur Bartoszewski
799960657.021.png 799960657.022.png 799960657.023.png 799960657.024.png 799960657.001.png 799960657.002.png
Karty graficzne - nazwytrybówrozdzielczoci
Skrót
Pełna nazwa
Rozdzielczość
VGA
VGA
640x480
SVGA
Super VGA
800x600
XGA
eXtended Graphics Array
1024x768
SXGA
Super XGA
1280x1024
UXGA
Ultra XGA
1600x1200
HDTV
High-Definition TV
1920x1080
QXGA
Quard XGA
2048x1536
799960657.003.png 799960657.004.png 799960657.005.png 799960657.006.png 799960657.007.png 799960657.008.png 799960657.009.png 799960657.010.png 799960657.011.png 799960657.012.png 799960657.013.png 799960657.014.png 799960657.015.png
 
Karty graficzne - historia
799960657.016.png 799960657.017.png
VGA (SVGA) –Obługapamici
Dla kart VGA podstawową
metodą odwzorowania
ekranu jest metoda płatowa
(ang. planar, bit mapped).
Pamięć obrazu dzielona jest
na płaty (bloki) po 64 KB
każdy.
W każdym bloku jednemu
bitowi odpowiada jeden
punkt.
VGA– 4 bloki
SVGA– minimum 8
Dzięki takiej strukturze 256 KB (dla kartu VGA) pamięci obrazu
zajmuje 64 KB przestrzeni adresowej.
Konsekwencją przyjętej organizacji pamięci jest utrudniony dostęp
do danych. Zapis lub odczyt wymaga dodatkowo programowania
rejestrów układu graficznego.
799960657.018.png 799960657.019.png
UkładRMDC
799960657.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin