Sefer Jecira.pdf
(
240 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Sefer Jecira
Sefer Jecira
1.1. Trzydziestoma dwiema cudownymi ścieżkami
mądrości
Jah
,
Jahwe Zastępów
,
Bóg Izraela
,
Bóg Żywy
i
Król
świata
,
El Szaddaj Miłościwy i Miłosierny
,
Wysoki i Wzniosły
,
mieszkający na wysokości i święty — Imię Jego
1
, wyrył i stworzył
swój świat przez trzy: przez liczbę, słowo i pismo.
1.2. Dziesięć sefir
2
nicości oraz dwadzieścia dwa podstawowe
znaki: trzy matryce, siedem podwójnych i dwanaście prostych
3
.
1.3. Dziesięć sefir nicości. Liczba dziesięciu palców, pięć
naprzeciw pięciu, i Przymierze Pojednania, miejsce w środku jak
słowo języka i słowo nagości
4
.
1.4. Dziesięć sefir nicości. Dziesięć, a nie dziewięć, dziesięć, a
nie jedenaście. Pojmij w mądrości i bądź mądry w pojmowaniu.
Zgłębiaj je, badaj, ustal rzecz dokładnie i przywróć Stwórcy
należne Mu miejsce.
1.5. Dziesięć sefir nicości. Ich miarą jest dziesięć, ponieważ nie
ma im kresu. Głębia początku i głębia końca, głębia dobra i
głębia zła, głębia góry i głębia dołu, głębia wschodu i głębia
zachodu, głębia północy i głębia południa. Pan Jeden, Bóg, Król
Niezawodny, panujący w nich wszystkich z siedziby świętości
swojej na wieki wieków.
1.6. Dziesięć sefir nicości. Ich ogląd jest jak postrzeżenie
błyskawicy, a ich granicą — bezkresność. W nich Jego słowo
biegnie i powraca. Podług Jego mowy gnają jak huragan i
oddają pokłony przed Jego tronem.
1.7. Dziesięć sefir nicości. Wetknij ich koniec w ich początek —
tak płomień jest związany z żarzącym się węglem, bowiem Pan
jest Jeden i nie ma drugiego. A wobec jednego, cóż ty liczysz?
1.8. Dziesięć sefir nicości. Okiełznaj usta swoje w mowie i serce
swoje w gorączce, a jeśli twoje serce biegnie, przywróć je na
miejsce, bo przecież powiedziano:
biegnie i powraca
. I dlatego
właśnie zawarte zostało przymierze
5
.
1.9. Dziesięć sefir nicości. Pierwsza: Duch Boga Żywego,
błogosławione i błogosławiące Imię Jego, Boga Wiekuistego.
Głos, tchnienie i mowa — oto Duch Święty.
1.10. Druga: tchnienie z Ducha. Wyrył i wyciosał nim
dwadzieścia dwa podstawowe znaki: trzy matryce, siedem
podwójnych i dwanaście prostych, a Duch w nich jeden.
Trzecia: woda z tchnienia. Wyrył i wyciosał w niej pustkę i
próżnię oraz muł i błoto. Wyrył je w rodzaj bruzdy, wyciosał je
w formie ściany i pokrył rodzajem tynku.
Czwarta: ogień z wody. Wyrył i wyciosał w nim tron
chwały,
serafim i ofanim
, istoty święte i anioły służebne. W tych
trzech sefirach założył siedzibę swoją, bo powiedziano
przecież:
uczynił
posłańcami swymi wichry, sługami swymi
ogień pałający
6
.
1.11. Piąta: trzy znaki z prostych. Zapieczętował ducha trzema i
wprowadził do swego wielkiego imienia . Zapieczętował nimi
sześć krańców: zwrócił się ku górze i zapieczętował przez .
Szósta: zapieczętował dół — zwrócił się ku dołowi i
zapieczętował przez . Siódma: zapieczętował wschód —
obrócił się do przodu i zapieczętował przez . Ósma:
zapieczętował zachód — obrócił się do tyłu i zapieczętował
przez . Dziewiąta: zapieczętował południe — obrócił się na
prawo i zapieczętował przez . Dziesiąta: zapieczętował
północ — obrócił się na lewo i zapieczętował przez .
7
1.12. Oto dziesięć sefir nicości: jeden Duch Boga Żywego,
tchnienie z Ducha, woda z tchnienia i ogień z wody oraz
wzniosłość góry i dołu, wschodu i zachodu, północy i południa.
2.1. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki: trzy matryce, siedem
podwójnych i dwanaście prostych. Trzy matryce
fundamentem dłoń czystości i dłoń winy oraz język
rozstrzygnięcia równoważący między nimi.
2.2. Dwadzieścia dwa znaki. Wyrył je i wyciosał, wyważał je,
permutował, mieszał, stapiał i formował
8
przez nie istotę
wszelkiego stworzenia i istotę wszelkiego przyszłego
stworzenia.
2.3. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki wyryte głosem,
wyciosane tchnieniem, wyznaczone w pięciu miejscach
ust:
9
.
2.4. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki wprawione w obrót.
W 231 bramach obracają się tam i z powrotem — to są
znaczenia dla słów. Nic w dobru nie jest wyżej niż rozkosz, i nic
; ich
w złu nie jest niżej niż plaga. Formując wyważał i mieszał
je:
alef
ze wszystkimi i wszystkie z
alef
;
bet
ze wszystkimi i
wszystkie z
bet
i przez obrót dookoła zostało znalezione
wszystko, co uformowane i wszystko, co wymówione, a co
wychodzi z jednego imienia
10
.
2.5. Uformował z bezkształtu kształt i uczynił swoje niebycie
naszym byciem. I wyciosał wielkie kolumny z powietrza. Tak oto
Jego niebycie zostało ujęte i jest to znak. Czuwając i
permutując, czyni wszystko co stworzone i wszystkie słowa.
Jedno imię i wzór słowa. Dwadzieścia dwa ich pełna liczba jak
jedno ciało.
3.1. Trzy matryce ; ich fundamentem dłoń czystości i
dłoń winy, oraz język rozstrzygnięcia równoważący między nimi.
3.2. Trzy matryce . Wielka niepojęta tajemnica, zakryta i
pieczętująca sześcioma pieczęciami. Z nich wychodzą ogień i
woda i dzielą między siebie męskość i żeńskość. Trzy
matryce ich podstawą, z nich zrodziły się elementy, z
których wszystko zostało stworzone.
3.3. Trzy matryce w świecie: powietrze, woda, ogień.
Niebiosa zostały stworzone najpierw z ognia, a ziemia została
stworzona z wody, a powietrze równoważy między ogniem i
wodą.
3.4. Trzy matryce w roku: ogień, woda, wiatr. Gorąco
zostało stworzone z ognia, chłód z wody, a nasycenie z wiatru i
równoważy między nimi.
Trzy matryce w istocie: ogień, woda, tchnienie: głowa
została stworzona z ognia, łono zostało stworzone z wody, a
ciało zostało stworzone z tchnienia i równoważy między nimi.
3.5. Trzy matryce . Wyrył je, wyciosał i stapiał.
Zapieczętował nimi trzy matryce w świecie, trzy matryce w roku
i trzy matryce w istocie męskiej i żeńskiej.
Uczynił
mem
królem w wodzie, nałożył mu koronę, stopił jedno
z drugim i zapieczętował nimi ziemię w świecie, chłód w roku i
łono w istocie męskiej i żeńskiej, męskiej przez , a
żeńskiej przez . Uczynił
szin
królem w ogniu, nałożył mu
koronę, stopił jedno z drugim i zapieczętował przez nie niebiosa
w świecie, gorąco w roku, głowę w istocie męskiej i żeńskiej.
Uczynił znak
alef
królem w wietrze, nałożył mu koronę, stopił
jedno z drugim i zapieczętował nimi powietrze w świecie,
nasycenie w roku i ciało w istocie męskiej przez
, a
żeńskiej przez
.
4.1. Siedem
podwójnych
13
prowadzonych przez dwa
języki: życie, pokój, mądrość, bogactwo, wdzięk, nasienie i
panowanie. Prowadzonych przez dwa
języki
: wzorzec miękkości i
twardości, wzorzec mocy i słabości. Podwójne, ponieważ są
dopełnieniami. Dopełnienia: życie — śmierć, pokój — zło,
mądrość — głupota, bogactwo — bieda, wdzięk — brzydota,
Plik z chomika:
Vilopex
Inne pliki z tego folderu:
Ćwiczenie Środkowego Filaru.doc
(24 KB)
Medytacja Drzewa Życia.doc
(38 KB)
Drzewo Życia_wybrane z internetu.docx
(142 KB)
TAJEMNICE ALFABETU HEBRAJSKIEGO.docx
(34 KB)
Poziomy Jaźni.pdf
(130 KB)
Inne foldery tego chomika:
Alchemia
Astral
Astrologia
Demonologia
Dokumenty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin