full-version-testy-maturalne-z-matematyki_tesmat.pdf

(11038 KB) Pobierz
666174740 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Testy maturalne
SPIS TRECI
z matematyki
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Lech Bart³omiejczyk
ISBN: 83-7361-571-7
Format: B5, stron: 128
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Matura 2005 coraz bli¿ej. To, jak bêdzie wygl¹daæ, jest na razie zagadk¹. Materia³u do
przerobienia jest bardzo du¿o. Jeli chcesz podejæ do matury bez stresu, rozpocznij
powtórkê ju¿ teraz. Ka¿dy, nawet najtrudniejszy egzamin mo¿na zdaæ, o czym co roku
przekonuj¹ siê setki maturzystów. Jedyne, co musisz zrobiæ, to uporz¹dkowaæ swoje
wiadomoci i poæwiczyæ. Nie znasz formy nowej matury? Poznasz j¹, gdy w maju
si¹dziesz w ³awce i wemiesz do rêki formularz testowy. Na razie jednak siêgnij do
naszych testów. Dziêki nim przygotujesz siê do egzaminu maturalnego i ¿adne zadanie
Ciê nie zaskoczy.
W naszych zestawach znajdziesz zaaprobowane przez Centraln¹ Komisjê
Egzaminacyjn¹ przyk³adowe testy wraz z rozwi¹zaniami. Chcesz siê przekonaæ,
jak poradzisz sobie na maturze? Spróbuj swoich si³.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
666174740.009.png 666174740.010.png 666174740.011.png 666174740.012.png
Spis treci
Rozdział 1. Podstawy prawne egzaminu.................................................................................................................5
Rozdział 2. Struktura i forma egzaminu ...................................................................................................................7
Opis egzaminu z matematyki wybranej jako przedmiot obowizkowy......................................7
Opis egzaminu z matematyki wybranej jako przedmiot dodatkowy ..........................................8
Zasady oceniania arkuszy egzaminacyjnych..............................................................................8
Rozdział 3. Wymagania egzaminacyjne ................................................................................................................11
Standardy wymaga egzaminacyjnych.....................................................................................11
Standardy wymaga egzaminacyjnych ..............................................................................12
Opis wymaga egzaminacyjnych.............................................................................................16
Rozdział 4. Maj 2002 — matura próbna według nowych zasad .............................................................29
Arkusz I — poziom podstawowy ............................................................................................29
Zadania...............................................................................................................................29
Rozwizania.......................................................................................................................32
Model odpowiedzi i schemat punktowania ........................................................................37
Arkusz II — poziom rozszerzony ............................................................................................40
Zadania...............................................................................................................................40
Rozwizania.......................................................................................................................41
Model odpowiedzi i schemat punktowania ........................................................................50
Rozdział 5. Stycze) 2003 — matura próbna według nowych zasad....................................................55
Arkusz I — poziom podstawowy ............................................................................................55
Zadania...............................................................................................................................55
Rozwizania.......................................................................................................................58
Schemat punktowania zada..............................................................................................62
Arkusz II — poziom rozszerzony ............................................................................................65
Zadania...............................................................................................................................65
Rozwizania.......................................................................................................................66
Schemat punktowania zada..............................................................................................75
Rozdział 6. Maj 2003 — matura próbna według nowych zasad..............................................................81
Arkusz I — poziom podstawowy ............................................................................................81
Zadania...............................................................................................................................81
Rozwizania.......................................................................................................................85
Schematy punktowania zada............................................................................................90
4
T esty maturalne z matematyki
Arkusz II — poziom rozszerzony ............................................................................................94
Zadania...............................................................................................................................94
Rozwizania.......................................................................................................................97
Schematy punktowania zada..........................................................................................105
Rozdział 7. Wa,ne daty .................................................................................................................................................113
Terminy, o których trzeba pami0ta1 (do sesji maturalnej w maju 2005)................................113
Terminy, o których trzeba pami0ta1 (do sesji maturalnej w styczniu 2006)...........................114
Dodatek A Matura 2005 w pytaniach uczniów ............................................................................................... 117
Dodatek B Wzory arkuszy egzaminacyjnych..................................................................................................125
Rozdział 4.
Maj 2002
— matura próbna
według nowych zasad
Arkusz I — poziom podstawowy 1
Zadania
Zadanie 1. (4 pkt)
Dana jest prosta
l
o równaniu
y
= x
3
2
oraz punkt
A
=
(
2
).
Wykres funkcji liniowej
f
jest
prostopadły do prostej
l
, punkt
A
naley do wykresu funkcji
f.
Wyznacz:
a. wzór funkcji
f
b. miejsce zerowe funkcji
f
Zadanie 2. (3 pkt)
Dany jest wektor
AB
=
[
3
4
oraz punkt
A
=
(
2
.
Oblicz:
współrz dne punktu
B
,
współrz dne i długo"# wektora
v
= 2
AB
.
1 Cz pierwsza trwa 120 minut i polega na rozwizaniu zestawu zada w Arkuszu I, zawierajcym zadania
sprawdzajce rozumienie poj i umiejtno ich zastosowania w #yciu codziennym oraz zadania o charakterze
problemowym.
W dodatku B przedstawiono stron tytułow arkusza egzaminacyjnego.
3
2
,
.
666174740.001.png 666174740.002.png 666174740.003.png
 
.
.
.
Rozwizania
Zadanie 1. (4 pkt)
Niech szukane równanie funkcji
f
ma posta#
f
(
x
)
=
ax
+
b
. Z warunku prostopadło"ci prostych,
danych równaniami kierunkowymi, mamy:
a
3
=
1
, st'd
a
=
2
. Wzór szukanej funkcji ma wi c
2
3
posta#
f
(
x
)
=
2
x
+
b
. Poniewa punkt
A
naley do wykresu tej funkcji, wi c
2
=
2
() b
3
+
, st'd
3
3
b
=
. Miejsc zerowe funkcji
f
obliczamy z równania
0
= x
2
4
, otrzymuj'c
x
=
6
3
Odpowied:
a.
f
(
x
)
= x
2
4
3
b.
x
=
6
Zadanie 2. (3 pkt)
Oznaczmy szukany punkt przez
B =
(
x
0 y
,
0
)
, wobec tego
AB
=
[
x
o y
1
o
+
2
i z warunku równo"ci
wektorów otrzymujemy równania
x
0
1
=
3
y
0
+
2
=
4
st'd
x
0
= y
2 0
=
2
, czyli
B
=
(
3
2
).
Współrz dne wektora
v
oraz jego długo"# obliczamy bezpo"rednio ze wzorów:
v
= AB
2
=
2
3
4
=
[
8
],
v
=
6
2
+
(
8
2
=
100
=
10
.
Odpowied:
c.
B
=
(−
3
2
d.
v
=
[
8
],
v
=
10
.
.
.
.
Model odpowiedzi i schemat punktowania
Numer
czynnoci
Opis wykonywanej czynnoci
Liczba
punktów
Modelowy wynik etapu (czynnoci)
1.1
(za
wyznaczenie współczynnika
kierunkowego przyznajemy lp.)
l
1 pkt
y
=
2
x
+
b
3
1.2
Wyznaczenie współczynnika
b
1 pkt
b
= –4
Podanie równania rodziny prostych
prostopadłych do prostej
666174740.004.png 666174740.005.png 666174740.006.png 666174740.007.png 666174740.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin