blokady w skuterze.txt

(4 KB) Pobierz
W gaźniku
Tuleja dystansowa nad przepustnicą -
zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy,
nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma
małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady
to wyjęcie tulei znad przepustnicy.

Dysza główna w gaźniku - ta blokada z kolei
ogranicza ilość dozowanej mieszanki do cylindra
zmniejszając moc silnika i prędkość
maksymalną. Zmiana dyszy głównej wiąże się
zawsze z ingerencją w układ paliwowy silnika, co
prowadzi do przeróbek w filtrze powietrza oraz
w konsekwencji do regulacji gaźnika.W przekładni
Tuleja dystansowa pomiędzy wariatorem, a
przeciw talerzem - tego typu blokada jest dość
często spotykana, a jej zastosowanie powoduje
że talerze nie schodzą się ze sobą do końca i
pasek nie „wchodzi" maksymalnie wysoko, co w
konsekwencji prowadzi do obniżenia prędkości
skutera. W króćcu ssącym Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli
zastosowanie króćca o mniejszej średnicy
przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość
mieszanki dopływającej do silnika tym samym go
osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to
wymiana króćca na większy (odblokowany).

Blaszka zawężająca - zastosowanie blaszki
umieszczonej pomiędzy zaworem membranowym, a króćcem ssącym, w której
otwór ogranicza ilość przedostającej się
mieszanki. Jej usuniecie powoduje odblokowanie
skutera. W module zapłonowym 

Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość
obrotową koła oraz informuje o tym CDI
(elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w
konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów
przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to
zdławienie jest przecięcie przewodu biegnącego
do czujnika. 

Moduł zapłonowy - czyli sam CDI.
Zastosowanie przez producenta zapłonu
ograniczającego maksymalne obroty naszego
silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie
prędkości. Sposób na odblokowanie w tym
wypadku, to wymiana modułu CDI na
odblokowany z inna mapą zapłonu.

W tłumiku Tuleja zwężająca średnice tłumika -
stosowana w tłumikach w różnych miejscach
zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w
końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę
tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to
dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za
pomocą odpowiedniego narzędzia lub
wyciągając spawarką.
Zawirowywacz spalin - blokada ta, to
dodatkowa rurka przyspawana do tłumika
powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do
zdławienia silnika.. W tym przypadku nie
obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby,
która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce
po niej.

Katalizator - zastosowanie katalizatora wpływa
na ograniczenie obrotów silnika, co sprawia, że
działa on jak blokada. Usuwamy go i pozbyliśmy
się kolejnego ograniczenia. Należy pamiętać, że
czasem operacja usuwania go może okazać się skomplikowana wiec
 tu zalecam wizytę w warsztacie. 

W filtrze powietrza Zwężka dopływu powietrza - znajduje się
wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej
krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość
powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej
blokady polega na usunięciu tej rurki, ale
pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku.
 Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance.
Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to
pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym. Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi
blokadami spotkać można jeszcze ograniczenia
typu:
Filtr paliwa - mały filtr paliwa dozuje mniejszą
ilość paliwa wpływając na osiągi skutera.
Ominięcie tego zadławienia to wymiana na
większy filtr.
Wypustka na wariatorze - niewielki kołnierz w
wewnętrznej części wariatora, który nieznacznie
wpływa na ograniczenie osiągów. Blokadę
usuwamy przez stoczenie tej wypustki.
Przekładnie wtórna - mało kto wie, że może on
stanowić blokadę skutera. Stosowana najczęściej
w skuterach chińskich ze względu na
ograniczoną moc silnika. Ograniczenie polega na
zastosowaniu takich przełożeń w przekładni
(przenoszącej obroty ze sprzęgła na koło), które
nie zamulą silnika, a dadzą skuterowi przyzwoite
przyspieszenie. W konsekwencji konstruktorzy
ograniczają prędkość maksymalna skutera.
Rolki wariatora - w tym przypadku trudno
mówić o blokadzie. Zastosowane oryginalne
rolki po zdjęciu ograniczeń w naszym skuterze
często wpływają na ograniczenie osiągów.
Trzeba więc je wymienić na odpowiednie, mając
na uwadze obecną charakterystykę pracy silnika.
I dlatego niejako można uznać je za ogranicznik
skutera.
Należy pamiętać, że zdejmując blokady
zmieniamy charakterystykę pracy silnika i zawsze
konieczna będzie regulacja, czy to gaźnika, czy
przeniesienia napędu (wariatora, sprzęgła).
Często o tym zapominamy i w rezultacie
odblokowanie skutera nie przynosi
zamierzonego efektu, a my niepotrzebnie się denerwujemy.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin