elfy.pdf
(
636 KB
)
Pobierz
696506378 UNPDF
74
potwory: elfy
Elfy to tajemnicze i pełne rezerwy istoty podobne
do ludzi. Nieśmiertelne, władają groźną magią
umożliwiającą projekcję jaźni. Otoczone zazwy-
czaj nieufnością, czcią lub jednym i drugim, prze-
mierzają Blish w poszukiwaniu odpowiedzi.
mówić. Kiedy uzna cudze życie za ważniejsze,
niż własne, traci swą elfickość. Staje się bardziej
ludzki, jeśli zginie lub odniesie śmiertelne rany dla
ocalenia kogoś czy też spłodzi potomka (rozmnaża
się jak człowiek). Po oddaniu swego życia za inną
osobę odradza się po raz ostatni. Jego aura słabnie
i szarzeje. Zaczyna starzeć się jak człowiek, wkra-
czając w Szary Wiek. Pozostałe elfy najczęściej
pogardzają Szarymi za okazaną słabość.
Wygląd i osobowość
Większość elfów przypomina ludzi. Tworzą swe
ciała dzięki mocy samopostrzegania, mogą więc
przybrać dowolny wygląd. Większość jednak we
wszystkich wcieleniach trzyma się jednej postaci.
Pomimo tego ich karnacja jest zawsze blada, od
kredowobiałej po jasnooliwkową, a włosy są jasne,
począwszy od blond, aż po jasnobrązowe czy
złociście rude. Każdy elf ma aurę – niepozorny,
lśniący wokół niego nimb światła. Jest tak wątła,
że zdradza obecność posiadacza jedynie w kom-
pletnych ciemnościach. Widząc elfa, nie sposób
go jednak nie rozpoznać.
Elfy to najczęściej samotne stworzenia pozba-
wione korzeni. Nie znaczy to, że są aspołeczne;
potrafią być wręcz niewiarygodnie towarzyskie.
Zwykle jednak nie osiadają nigdzie na stałe ani
nie tworzą trwałych więzi. Powiadają, że elfowi
nie sposób ufać, bo „cokolwiek dobrego on czyni,
czyni z własnych powodów”.
Elfia magia
Najpotężniejszą magią elfów jest ich nieśmiertel-
ność. Pojawiają się na świecie dorosłe i nie starzeją
się, jeśli tego nie chcą. Większość decyduje się na
ten krok w przeciągu licznych inkarnacji, w miarę
jak ich wewnętrzny obraz znaczy coraz więcej
zmarszczek. Nie chorują, choć można je otruć.
Ich ciała to jedynie samodzielnie stworzone sko-
rupy i nawet zgładzone powracają do Blish.
Przypływ introspekcji – a czyż nie jest to elfia
codzienność? – skłania czasem elfy do opowieści
o Niebie. To być może jedyne żywione przez nie
przekonanie religijne. Wierzą, że osiągnąwszy
całkowite oświecenie, opuszczą Blish i przejdą
w stan doskonałej jedności. Wówczas pryśnie ilu-
zja świata i ujrzą jego prawdziwe oblicze, własny
sen. Koncepcja ta jest dla ludzi tak straszna, jak się
wydaje. W oczach elfa wszystko i wszyscy to jego
własny sen, a Niebo jest należnym mu miejscem.
Jednak elfia magia przyjmuje też inne,
pomniejsze formy. Aury elfów są bardzo potężne,
a ich niezwykłe właściwości chronią posiadacza
i narzucają innym jego wolę. Długowieczność
również brana jest przez ludzi za magię. Elfy
potrafią dokonać niemal dowolnego wyczynu,
czerpiąc ze swoich licznych doświadczeń.
Elfi żywot
Elfy to ludzie, którzy wejrzeli głęboko w siebie,
odkrywając tam tylko jedno: własną jaźń. Oddani
swojej wizji rzeczywistości, niczym mistrzowie
Zen, pojęli, że w obliczu iluzyjności świata jedyną
prawdą jest to, co sami o sobie myślą. Gdy ich
ciała umierają, dusze, zamiast odejść, powracają
w coraz doskonalszej postaci.
Światopogląd taki zatrzaskuje drzwi przed
większością religii. Elf nie uznaje bóstw czy sił
wyższych, a tylko silniejsze dusze. O dziwo, to
zapatrzenie w siebie nie zawsze prowadzi do
zła. Liczne elfy czynią dobro dla zaspokojenia
wewnętrznej potrzeby lub być może dla zabawy.
Inne niszczą wszystko na swej drodze, świa-
dome miałkości nieoświeconych. Niezależnie od
postawy, elf trwa, poznając głębiej samego siebie.
Czasem elf zbłądzi z tej ścieżki. Wszak nie-
gdyś był człowiekiem, choć niemądrze jest o tym
Elfy i Ciemny Księżyc
Gdy na Blish spadł Ogień z Niebios, wszystkie
elfy zniknęły. Nie spotkano żadnego przez ponad
dwa stulecia. Gdzie były, nie wie nikt, nawet one
same. Wyjaśnienia elfów bywają różne. Więk-
szość utrzymuje, że były tutaj przez cały czas, nie
pamiętając ani swego odejścia, ani dwóch wieków
nieobecności. Inne tymczasem opowiadają o Dall,
dostępnym dla nich innym świecie.
Cokolwiek się wydarzyło, elfy nie znoszą
o tym rozmawiać. Po ich powrocie stało się jednak
jasne, że Ciemny Księżyc miał na nie wpływ. Nie-
Niebiańskie
gdyś przyjazne sobie elfy pozdrawiały się wzajem-
nie, podążając ścieżką ku oświeceniu. Elf zapytany
kiedyś o sens tego, że równocześnie z innym bie-
rze świat za własny sen, odpowiadał: „Nie wia-
domo, czy to ja śnię, że on śni świat, czy to on śni,
że ja śnię świat. Tak czy inaczej, lepiej zachować
zgodę’”. Teraz jednak elfy rzadko są przyjazne,
a większość z nich gardzi widokiem pozostałych.
Rywalizacja dla wyłonienia prawdziwego pana
snu stała się zaciekła. Część starszych elfów wini
młodych za Ogień z Niebios i Ciemny Księżyc.
Utrzymują, że nadmierna liczba rywalizujących
o sen zagroziła jego rozdarciem.
75
Zasady
Zdolności rasowe elfów
Przeszłe wcielenia (Rozsądek)
Zdolność wrodzona
Elia pamięć przeszłych umiejętności i okruchów
wiedzy. Może być wykorzystana dla przypomnie-
nia sobie faktów o starożytnym miejscu lub frag-
mentów historii.
Sekrety rasowe elfów
Sekret nieśmiertelności
Elf wraca do Blish w ciągu dwudziestu ośmiu dni
po śmierci. Mistrz Gry i prowadzący bohatera
gracz powinni wspólnie uzgodnić najodpowied-
niejszy i najciekawszy dla jego powrotu moment.
Nikt właściwie nigdy nie widział, jak elf wraca
– odbywa się to poza zasięgiem wzroku innych
ludzi. Bohater traci po 1 punkcie z każdej Puli.
Trzy jego Zdolności zostają obniżone o 1 poziom.
Proces reinkarnacji nie jest doskonały i dusza elfa
musi dostosować się do nowej formy.
Gracz może zdecydować, że bohater nie
wróci do życia. Uzgadnia wtedy z MG, czy ozna-
cza to wstąpienie do Nieba, czy też następuje coś
innego.
Ten Sekret jest obowiązkowy dla postaci elfa.
przeznaczone na podwyższenie Zdolności Prze-
szłe wcielenia.
Sekret przyćmienia iluzji
Dzięki temu Sekretowi elf może siłą woli przy-
ćmić otaczającą go iluzję świata. Pozostali odno-
szą wrażenie, jakby bohater stał się przezroczysty
i widmowy. Może prześlizgiwać się przez szcze-
liny i jest niewrażliwy na obrażenia izyczne.
Po prostu postrzega rzeczywistość w bardzo nie-
zwykły sposób. Sekret działa przez jedną scenę.
Koszt:
2 punkty Wigoru.
Sekret żelaznego umysłu
Bohater odnawia Rozsądek, gdy osobiście pokona
kogoś w pojedynku dowolnego rodzaju, o ile była
to uzgodniona wcześniej rywalizacja.
Sekret erudycji
Wiele umiejętności pojawia się i zanika podczas
eliego życia. Stosując ten Sekret, bohater może
przez całą scenę wykorzystywać Zdolność Prze-
szłe wcielenia zamiast dowolnej innej Zdolności.
Koszt:
2 punkty Rozsądku. Ponadto najbliż-
sze dostępne graczowi Rozwinięcie musi zostać
Aura ochrony
Aura bohatera jest wyczuwalna w dotyku jako
dziwne zagęszczenie powietrza. Zaatakowany
izycznie może wydawać punkty z Puli Rozsądku
na redukcję obrażeń w stosunku 1:1.
Plik z chomika:
Vilopex
Inne pliki z tego folderu:
FALA - Laura Knight_Jadczyk-I-XII.rar
(931 KB)
Sawa - Przekazy z pępka wszechświata.docx
(127 KB)
Obrona psychiczna.docx
(83 KB)
Mazarek Dariusz - Hipnoza dla początkujących.pdf
(306 KB)
Roman Sanaya Packer Duane - Channeling.doc
(806 KB)
Inne foldery tego chomika:
Alchemia
Astral
Astrologia
Demonologia
Dokumenty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin